هکرها هر دقیقه در ۳۳۵۳ حساب کاربری رخنه می‌کنند خسارت ۹۰میلیارددلاری زلزلهٔ تایوان به صنعت تراشه‌سازی این کشور افشای جزئیاتی جدید از Samsung Galaxy Z Flip 6 و Samsung Galaxy Z Fold 6 ویدئو | گیم‌پلی بازی F1 24، تجربه فرمول یک شایعه‌سازی هوش مصنوعی: «سوپرمن مأمور ۰۰۷ خواهد بود» دستیار هوش مصنوعی در فیس‌بوک و اینستاگرام فعال شد | Meta AI در برابر ChatGPT حذف WhatsApp و Threads از اپ‌استور چین کنسول دستی بامزه و خلاقانه Playdate در سال گذشته ۱۵هزار بازی فروخته است شیائومی تلویزیون‌های جدید سری ردمی A را معرفی کرد + مشخصات و قیمت «بوستون داینامیکس» نسل جدید ربات انسان‌نمای «اطلس» را معرفی کرد + ویدئو اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود
سرخط خبرها

فدراسیون جهانی فوتبال می‌خواهد انحصار ساخت بازی فیفا را از الکترونیک آرتز بگیرد

  • کد خبر: ۸۴۵۰۳
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹
فدراسیون جهانی فوتبال می‌خواهد انحصار ساخت بازی فیفا را از الکترونیک آرتز بگیرد
نهاد فیفا با انتشار بیانیه‌ای گفته تمایل دارد برای ساخت بازی‌های ویدیویی فوتبالی با شرکت‌های دیگر همکاری کند تا همه‌ مجوز‌ها به‌دست یک شرکت انحصارطلب و سوءاستفاده‌گر نیفتد.

به گزارش شهرآرانیوز - نهاد فیفا با انتشار بیانیه‌ای گفته تمایل دارد برای ساخت بازی‌های ویدیویی فوتبالی با شرکت‌های دیگر همکاری کند تا همه‌ مجوز‌ها به‌دست یک شرکت انحصارطلب و سوءاستفاده‌گر نیفتد.

فدراسیون بین‌المللی فوتبال که برای مجموعه بازی FIFA الکترونیک آرتز مجوز استفاده از نام خود را صادر می‌کند، اخیرا بیانیه‌ای را در وب‌سایت رسمی خود منتشر کرده که تیتر آن این است: «فیفا آماده‌ متنوع‌سازی و گسترش فعالیت خود در حوزه‌ی بازی و ورزش‌های الکترونیک است.»

متن این بیانیه نیز اینگونه شروع می‌شود: «فیفا پس از اینکه همه‌ جوانب را در بازار بازی‌های ویدیویی و سرگرمی‌های تعاملی درنظر گرفت و استراتژی‌های خود را در این حوزه مرور کرد، حالا نسبت به جایگاه خود در صنعت بازی و ارتقا آن خوش‌بین است.»

مخاطب سخنان بعدی فیفا به‌نظر می‌رسد EA باشد که اخیرا با آن‌ها دچار تنش شده است: «بازی‌های ویدیویی آینده و ورزش‌های الکترونیک باید با مشارکت بیش از یک شرکت بازی‌سازی ساخته شوند تا آن یک شرکت نتواند روی همه‌ی جوانب تسلط محض داشته باشد و از مجوز‌هایی که به او داده شده است، سوء‌استفاده کند.» این به این معنی است که فدراسیون بین‌المللی فوتبال مایل است برای ساخت بازی‌های ورزشی با برند خود، با دیگر شرکت‌ها و استودیو‌ها به جز EA همکاری کند. فیفا در ادامه می‌گوید: «شرکت‌های فناوری و موبایل در حال حاضر به‌شدت با یکدیگر رقابت می‌کنند که به شریک فیفا تبدیل شود و بتوانند حق استفاده از امکانات و مسابقات ما را در سراسر جهان به‌دست آورند.»

پست اینگونه ادامه پیدا می‌کند: «فیفا در حال حاضر با افراد مهمی در صنعت بازی از جمله توسعه‌دهندگان، سرمایه‌گذاران و تحلیل‌گران، همکاری می‌کند تا بتواند چشم‌انداز بلندمدتی را برای بازی‌های ویدیویی، ورزش‌های الکترونیک و سرگرمی‌های تعاملی ترسیم کند.»

EA و فیفا در این مدت درگیری‌های زیادی با یکدیگر داشته‌اند و بیانیه‌ تازه‌ی FIFA جدیدترین مورد از سری جدال‌های لفظی بین این دو است. EA سال‌هاست که تسلط بسیار زیادی روی بازی‌های ویدیویی ورزشی مخصوصا فوتبال داشته است و لایسنس استفاده از برند‌های مختلفی را در این حوزه در اختیار دارد.

دعوای بین این دو از آن‌جا شروع شد که فیفا گفت تنها در صورتی قرارداد با شرکت EA را برای ۱۰ سال دیگر تمدید می‌کند و اجازه‌ استفاده از اسم «فیفا» برای بازی‌های چندین و چند سال بعد مجموعه را می‌دهد که این شرکت بازی‌سازی در مجموع ۲.۵ میلیارد دلار به آن‌ها بپردازد. این مبلغ بیشتر از دو برابر هزینه‌ای است که شرکت EA بار قبلی برای حفظ حق استفاده از این اسم پرداخت کرده بود و همین موضوع باعث ایجاد تنش بین فدراسیون بین‌المللی فوتبال و الکترونیک آرتز شد.

در همین راستا، EA با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت که آن‌ها مشغول ارزیابی و احتمالا بازنگری در قرارداد خود با فیفا هستند. درکل از این بیانیه می‌شد اینگونه استنباط کرد که اگر EA رابطه‌ی خود را با فیفا قطع کند، تنها نام بازی خود را تغییر می‌دهد و همچنان این اختیار را دارد که از نام لیگ‌ها، بازیکنان و استادیوم‌ها در بازی‌هایش استفاده کند؛ چراکه ظاهرا لایسنس این موارد ربطی به نام «فیفا» ندارد.

چند روز بعد از بیانیه‌ EA خبر رسید که این شرکت چند نشان تجاری تحت عنوان EA Sports FC ثبت کرده است. همین موضوع باعث مطرح شدن این احتمال شد که الکترونیک آرتز سرانجام پس از ۲۸ سال، به دنبال تغییر نام مجموعه‌ی فوتبالی خود و قطع رابطه با فدراسیون بین‌المللی فوتبال است. همچنین اشاره شد که EA قرارداد خود را با FIFPro، اتحادیه جهانی بازیکنان فوتبال تمدید کرده است.

منبع: زومجی

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->