ویدیو درگیری عجیب در مسابقات جام رمضان فدراسیون جودو! آیا نحوه واگذاری غیر عادلانه است؟ | اعتراض استقلال برای چیست؟ آندو: جوان‌های تیم ملی منتظر فرصت باشند جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان
سرخط خبرها

قدردانی از خواهران تاریخ‌ساز وزنه‌برداری ایران در شورای شهر مشهد

  • کد خبر: ۸۴۵۷۹
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
قدردانی از خواهران تاریخ‌ساز وزنه‌برداری ایران در شورای شهر مشهد
با شروع هفته تربیت‌بدنی و در نشست علنی شورای اسلامی شهر، با حضور شهردار مشهد انجام شد.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ هم‌زمان با آغاز هفته تربیت‌بدنی، در دهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، از سیده‌غزاله و سیده‌غزل حسینی، ۲ خواهر وزنه‌بردار مشهدی که در مسابقات جهانی عربستان برای کشورمان افتخارآفرینی کرده بودند، تقدیر شد.

این ۲ خواهر قهرمان به‌همراه پدر‌و‌مادر و مربی مشهدی خود مینا عصفوری در صحن علنی شورای شهر مشهد حاضر شدند و سیدعبدا... ارجائی، شهردار مشهد، به‌همراه حسن موحدیان رئیس شورای شهر مشهد و سید‌حسین علوی رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورا از زحمات و تلاش‌های آن‌ها تقدیر کردند.

سید‌حسین علوی، عضو شورای شهر مشهد، در بخشی از نطق پیش‌از‌دستور به‌مناسبت شروع هفته تربیت‌بدنی اظهار کرد: سیاست مدیریت شهری در این دوره، آن است که در چند بخش به کمک ورزش بیاید، اول ورزش بانوان است که معتقدیم اگر کمک شود آثار شگرفی را در این حوزه شاهد خواهیم بود؛ همان‌طور که همین حالا ۲ بانوی نوجوان مشهدی توانستند در عرصه جهانی در رشته وزنه‌برداری با حجاب اسلامی بدرخشند و تاریخ‌ساز شوند و این موضوع نشان می‌دهد که برای حمایت جدی‌تر از ورزش بانوان باید برنامه‌ریزی دقیق داشته باشیم.

مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری نوجوانان جهان از روز سیزدهم در شهر جده آغاز شد و تا بیستم مهر ادامه داشت. در این دوره از رقابت‌ها تیم دختران ایران برای نخستین‌بار عازم مسابقات شد و ۲ مدال نقره و ۲ برنز کسب کردند؛ مدال‌هایی که نخستین افتخار وزنه‌برداری زنان ایران در رده سنی نوجوانان است. غزل و غزاله حسینی، ورزشکاران مشهدی کاروان هشت‌نفره دختران ایران بودند.

سیده غزاله حسینی، یکی از دوقلو‌های پولادین وزنه‌برداری ایران به‌شمار می‌رود که جمعه ۱۶‌مهر با مدال برنز دوضرب دسته ۵۹‌کیلوگرم نام خود را در وزنه‌برداری ایران جاودانه کرد. این اولین مدال دختران نوجوان ایران در مسابقات جهانی بود که به نام او ثبت شد. غزل حسینی، دیگر‌ملی‌پوش شهرمان، نیز در دسته‌۵۵ کیلوگرم این مسابقات، با رکورد ۶۸‌کیلوگرم یک‌ضرب و ۸۴ دوضرب، در رده هشتم قرار گرفت.

خواهران ملی‌پوش مشهدی، در چند دوره اخیر به‌عنوان نخبه ورزشی، بورسیه کمیته ملی المپیک بوده‌اند تا در این سال‌ها آموزش‌های لازم در بخش‌های مختلف ورزش قهرمانی را پشت‌سر بگذارند و به‌همراه استعداد‌های رشته‌های دیگر شرایط حضور در المپیک۲۰۲۲ جوانان را هم کسب کنند. در طرح بورسیه استعداد‌های ورزشی، ورزشکارانی از رشته‌های مختلف برگزیده شدند که در بین ورزشکاران حاضر در جلسه، خواهران دوقلوی مشهدی در رشته وزنه‌برداری توجه‌ها را به خود جلب کرده بودند.

غزل و غزاله حسینی، ۲ دختر نوجوان مشهدی، نمایندگان فدراسیون وزنه‌برداری در این طرح استعدادیابی بودند. این ۲ ورزشکار پیش‌از‌این در المپیاد استعدادیابی کشور نیز روی سکوی قهرمانی و نایب‌قهرمانی رفته بودند. هدف این طرح، پشتوانه‌سازی تیم‌هاست و هر کسی در بورسیه پذیرفته شود، برای او پرونده تشکیل می‌شود و حمایت‌هایی از او خواهد شد.

غزاله پس از کسب برنز، این مدال را به خواهرش غزل تقدیم کرد و برایش آرزو کرد تا او نیز به‌زودی مدال جهانی خود را کسب کند. این ۲ خواهر نوجوان از زمان شروع سال تحصیلی در اردو و مسابقات بوده‌اند. در‌همین‌خصوص غزاله حسینی گفت: تا‌به‌اینجای کار از برنامه شاد استفاده نمی‌کردیم، زیرا رئیس فدراسیون برای اعزام به مدرسه و معلمانم نامه زد و در برگشت به ایران باید پای درس و مشق بنشینیم. معلمان و هم‌کلاسی‌هایم از این موفقیت خوش‌حال شدند و حتی برایم پیام تبریک فرستادند. برخی از دختران، دوست دارند در وزنه‌برداری باشند، اما شرایط برای همه فراهم نیست و خانواده‌ها هم باید موافق حضور دختر خود در این رشته باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->