اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟
سرخط خبرها

چند درصد مشهدی‌ها هنوز واکسن نزده‌اند؟ (۲۸ مهر ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۸۴۷۰۶
  • ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
چند درصد مشهدی‌ها هنوز واکسن نزده‌اند؟ (۲۸ مهر ۱۴۰۰)
آمار‌های رسمی حکایت از افزایش شیب ابتلا به کرونا در مشهد دارد.

امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ هر چند بار‌ها اعلام شده است که برای رسیدن به ایمنی نسبی در جامعه، باید ۷۰ درصد از شهروندان در مقابل کرونا واکسینه شوند، اما به گفته مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۲۴ درصد از جامعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد حتی یک دز از واکسن کرونا را هم تزریق نکرده اند.

محمد پهلوان در گفتگو با خبرنگار ما افزود: براساس پیش بینی کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی مشهد فرصت ۱۰ روزه برای کاهش آسیب‌های پیک بعدی پیش روی شهر است.

وی افزود: اگر در این بازه زمانی این درصد باقی مانده از مردم دز اول واکسن را تزریق کنند، نگرانی ما درباره پیک ششم بسیار کاهش می‌یابد، اما اگر این افراد حاضر نباشند از ظرفیت عظیم کنونی واکسیناسیون استفاده کنند، اوضاع می‌تواند نگران کننده باشد.

کاهش استقبال از دز اول

وی با اشاره به اینکه حدود ۷۳ درصد جمعیت تحت پوشش در شهر مشهد دز اول را تزریق کرده اند و به تدریج برای دز دوم اقدام خواهند کرد، بیان کرد: استقبال از دز اول کاهش یافته است. ظرفیت واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۱۴۰ هزار تزریق در روز است؛ با این حال هم اکنون نزدیک به ۷۰ هزار تزریق روزانه انجام می‌شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تأکید بر اینکه در ۴ روز گذشته در مشهد شاهد شیب افزایشی کرونا بوده ایم، افزود: هم اکنون تعداد بستریان جدید کرونا در شهر مشهد به ۱۳۴ مورد در روز رسیده است و به تدریج زمینه افزایش ابتلا به کرونا در مشهد قابل مشاهده و آمار بستری‌ها در حال افزایش است.

آمار‌های کرونا رو به افزایش است

وی ادامه داد: با اینکه این عدد نسبت به پیک پنجم کاهش داشته است، اما باید توجه کنیم که آمار بستری‌های جدید و ابتلا‌های روزانه کرونا پیش از اینکه به کف پیک قبلی برسد، نشانه‌هایی از افزایش تعداد بستریان را نشان می‌دهد.
پهلوان با بیان اینکه شیب ابتلا در شهرستان‌های استان صعودی‌تر از شهر مشهد است، ادامه داد: با توجه به فصل پاک کردن زعفران، شاهد کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در برخی از شهرستان‌های استان هستیم.

تزریق بیش از ۴ میلیون دز واکسن به افراد بالای ۱۲ سال

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز به وبدا گفت که تاکنون ۴ میلیون و ۲۱۷ هزار و ۹۴۰ دز واکسن کرونا به افراد بالای ۱۲ سال در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تزریق شده است.
سعید فردین فر افزود: مرحله لکه گیری سالمندان و دیگر گروه‌های سنی که هنوز برای دریافت واکسن کرونا اقدام نکرده اند همچنان در حال انجام است تا همه گروه‌های سنی هدف واکسینه شوند.

طرح‌های اتوبوس و مدرسه محور واکسیناسیون برای حاشیه شهر

مسئول طرح واکسیناسیون بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی گفت: طرح‌های اتوبوس محور و مدرسه محور واکسیناسیون کرونا با همراهی ۱۰ مرکز واکسیناسیون اتوبوسی و همچنین ۶ مدرسه گردشی در مناطق حاشیه شهر مشهد اجرا می‌شود.

محمد مقضی افزود: طرح واکسیناسیون کرونای بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی در مساجد مناطق حاشیه شهر مشهد در آخر هفته گذشته به اتمام رسید و اکنون طرح‌های اتوبوس محور و مدرسه محور واکسیناسیون کرونا با همراهی ۱۰ مرکز واکسیناسیون اتوبوسی و همچنین ۶ مدرسه گردشی و متناسب با نیاز آموزش و پرورش در این مناطق در حال اجراست.

کنترل‌های کرونایی درفرودگاه مشهد

سخنگوی فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد نیز گفت: تیم‌هایی از طرف دانشگاه علوم پزشکی در قسمت پرواز‌های خارجی فرودگاه مستقر هستند که بعد از ورود مسافران خارجی آن‌ها را غربالگری می‌کنند و همه علائمشان بررسی می‌شود.

حسن جعفری افزود: مسافران پرواز‌های خارجی با تأیید این تیم وارد کشور می‌شوند و غربالگری شامل همه پرواز‌ها حتی پرواز‌هایی است که از افغانستان انجام می‌شود. براساس دستورالعمل‌های بهداشتی همه افرادی که وارد کشور می‌شوند باید واکسن کرونا زده باشند و در فروش بلیت‌های خارجی این نکته لحاظ می‌شود که افراد هر دو دز واکسن را دریافت کرده باشند، اما اکنون در پرواز‌های داخلی این نکته لحاظ نمی‌شود و در بلیت فروشی پرواز‌های داخلی منفی بودن تست پی‌سی‌آر شرط ارائه بلیت است.

کارمندانی که واکسن نزنند هر ۳ روز باید تست بدهند

محسن فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، نیز اعلام کرد: اگرچه واکسن زدن اجباری نیست، اما کارکنان موظف اند کارت واکسن داشته باشند و در صورتی که فردی از کارکنان دولتی، نهاد‌های مردمی و شرکت‌های خصوصی کارت واکسن نداشته باشد، باید هر ۷۲ ساعت یک بار تست پی سی آر بدهد.

احتمال توقف تولید واکسن فخرا

مدیر پروژه واکسن فخرا نیز ضمن گلایه از خلف وعده وزارت بهداشت برای پیش خرید واکسن فخرا گفت: در حال برنامه ریزی برای توقف تولیدِ واکسن فخرا هستیم، زیرا نمی‌دانیم این تولید را باید به چه کسی بدهیم. احمد کریمی افزود: قول‌هایی داده شده است که پیش خرید انجام شود، اما تا به الان از سمت وزارت بهداشت برای پیش خرید واکسن‌های تولیدی نیز اقدامی صورت نگرفته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->