آغاز اولین رویداد خلاقیت و نوآوری در مشهدمقدس از امروز (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بهره برداری از بوستان‌های ویژه بانوان در مشهدمقدس کشف‌رود، رودی به قدمت میلیون‌‌ها سال آغاز عملیات محلول‌پاشی برگی در فضای سبز شهری مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) متروی مشهد از واگن‌های ملی بهره‌مند می‌شود خلاقیت و نوآوری ضرورت توسعه شهری قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت + جزئیاتی از تغییر کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد
سرخط خبرها

آمادگی استان برای مقابله با موج ششم کرونا | ممنوعیت حضور کارمندان واکسن نزده از اول آبان

  • کد خبر: ۸۴۸۳۷
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
آمادگی استان برای مقابله با موج ششم کرونا | ممنوعیت حضور کارمندان واکسن نزده از اول آبان
یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان‌رضوی گفت: محوریت مبارزه با کرونا بر مشارکت جهادی و مردمی است.

مهدی عسکری | شهرآرانیوز؛ چند روزی می‌شود اخبار منتشرشده در رسانه‌ها از آغاز موج ششم کرونا از ابتدا یا میانه آبان حکایت دارد؛ موجی که گفته می‌شود به‌احتمال زیاد خطرناک‌تر و قوی‌تر از ۵ موج گذشته است. بااین حال، استاندار جدید خراسان‌رضوی اعلام کرد که آمادگی کامل برای مقابله با موج ششم بحران کرونا را داریم، هرچند امیدواریم وضعیت به آنجایی نرسد که وارد موج جدید شویم.

یعقوبعلی نظری افزود: غافل گیری و پیشگیری نکردن در همه مسائل ازجمله موضوع کرونا بسیار خطرناک است و همه دستگاه‌های متولی و مسئول به ویژه دانشگاه‌های علوم پزشکی حتما باید برای پیشگیری آمادگی کامل داشته باشند؛ البته در مشهد سطح بالای آمادگی‌ها در بحث واکسیناسیون، بیمارستان‌ها و دیگر موارد اورژانسی دیده می‌شود.

نیاز استفاده از ظرفیت مردم و بسیج

وی اضافه کرد: پیش بینی‌ها و آمادگی‌ها فوق العاده مؤثر است و در کنار آن از ظرفیت نیرو‌های مردمی و بسیجی هم نباید غافل شویم تا اگر وارد موج جدیدی شدیم، بتوانیم مانند ۵ موج قبلی به‌بهترین شکل ممکن از این ظرفیت استفاده کنیم.

تأکید مداوم بر واکسیناسیون

به گزارش وبدا، استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در صورت وقوع احتمالی موج ششم بحران کرونا، با استفاده از تجاربمان در ۵ موج قبلی با موج جدید مبارزه خواهیم کرد و در جلسات ستاد کرونا نیز همواره بر اولویت قراردادن موضوعات پیشگیرانه و در رأس آن‌ها افزایش سرعت واکسیناسیون تأکید می‌شود.
نظری تصریح کرد: در دوره جدید مدیریت استانداری خراسان‌رضوی محور اصلی فعالیت‌ها روی کار‌های جهادی و مردمی است و قطعا با حضور و مشارکت مردم در همه عرصه‌ها موفقیت دور از دسترس نیست.

ممنوعیت حضور و فعالیت کارمندان واکسن نزده از اول آبان

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز از ممنوعیت ورود کارمندان واکسن نزده به محل کار از ابتدای آبان امسال خبر داد.
سیدجواد حسینی اظهار کرد: متأسفانه در روز‌های گذشته افزایش میزان مراجعات سرپایی به مراکز منتخب کرونا و بیمارستان‌ها را داشتیم که خودش زنگ هشدار است؛ تجربه نشان داده که دوسه هفته بعد از این وضعیت موج بعد آغاز شده است، هرچند امیدواریم این گونه نباشد.

واکسیناسیون ۷۵ درصد دانش‌آموزان پایه‌های هفتم تا دوازدهم

محمد احمدیان، مدیر سلامت جمعیت خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: ۲۶۴ هزارو ۹۸۸ نفر از گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال حوزه زیر پوشش که شامل ۷۵ درصد دانش آموزان پایه‌های هفتم تا دوازدهم شهر‌های تابعه می‌شوند، نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

نسخه جدید آسترازنکا در راه است

طبق تحقیقات گروه دانشمندان واکسن آکسفورد، نسخه جدیدی از واکسن آسترازنکا درحال توسعه است تا به طور خاص سویه دلتای کووید۱۹ را هدف قرار دهد.
براساس اعلام وزارت بهداشت در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۲ نفر از هم‌وطنانمان به دلیل بیماری کرونا جان خود را از دست دادند و در همین روز نیز ۱۱ هزارو ۷۷۰ بیمار جدید شناسایی شده‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->