شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد
سرخط خبرها

صنعت نمایشگاهی کشور آینده‌ای روشن دارد

  • کد خبر: ۸۴۸۴۲
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
صنعت نمایشگاهی کشور آینده‌ای روشن دارد
سعید صیفی، رئیس انجمن نمایشگاه‌های کشور در گفت‌وگو با شهرآرا: در کشور ما با توسعه اقتصاد، صنعت نمایشگاهی جایگاهش را پیدا کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ به تازگی سعید صیفی، مدیر عامل نمایشگاه بین المللی مشهد به عنوان رئیس انجمن نمایشگاه‌های کشور انتخاب شده است. این مسئله بهانه‌ای شد تا با او درباره برنامه هایش گفتگو کنیم.

رئیس انجمن نمایشگاه‌های کشور در گفتگو با شهرآرا می‌گوید: سال گذشته مراکز نمایشگاهی در سرتاسر جهان به واسطه شیوع بیماری کرونا، علاوه بر برگزاری محدود نمایشگاه فیزیکی به راه حل‌های دیجیتالی رو آوردند تا از فناوری برای ایجاد ارتباطات این زنجیره عرضه حیاتی بهره گیری کنند.

آن‌ها با به کارگیری قدرت فناوری برای گردهم آوردن خریدار و فروشنده از بستر بازار مجازی استفاده کردند. در حالی که راه حل‌های دیجیتالی در دوره همه گیری ارزشمند عمل کردند، داده‌ها نشان می‌دهد که با رونق دوباره اقتصاد، هر ۲ سمت این زنجیره عرضه مشتاق اند که به پلت فرم‌های ارتباط رودررو بازگردند.

صنعت نمایشگاهی کشور آینده‌ای روشن دارد

صیفی می‌گوید: در کشور ما با توسعه اقتصاد، صنعت نمایشگاهی جایگاهش را پیدا کرده است و به لحاظ تعداد نمایشگاه ها، کانال‌های برگزاری نمایشگاه و ساخت سایت‌های نمایشگاهی به شکل صنعت مطرح می‌شود. هر سال بیش از ۶۰۰ نمایشگاه در کشور برگزار می‌شود. اکنون ۳۴ مرکز نمایشگاهی در کشور وجود دارد و در این مسیر بسیاری از شرکت‌های برگزارکننده، غرفه سازی، خدمات غرفه دار و... شکل گرفته اند.

وی می‌افزاید: صنعت نمایشگاهی ایران چه در سطح تخصصی و چه در سطح بین المللی با رشد چشمگیری روبه رو بوده است که با وجود این توسعه، هنوز با صنعت نمایشگاهی کشور‌های توسعه یافته فاصله دارد و با چالش‌های متعددی روبه روست. به عنوان مثال فعالیت‌های نمایشگاهی با وجود اینکه در خدمت صنایع مختلف هستند، هنوز به عنوان یک صنعت مستقل شناخته نشده و درواقع جایگاه اصلی شان را در اقتصاد ایران پیدا نکرده اند.

وی ادامه می‌دهد: با این همه، صنعت نمایشگاهی کشور آینده‌ای روشن در پیش دارد و ظرفیت درخور ملاحظه‌ای برای رشد و توسعه دیده می‌شود. اینجاست که ضرورت فعالیت انجمن نمایشگاهی قدرتمند به خوبی احساس می‌شود. در کشور‌هایی که اقتصادی توسعه یافته دارند، نقش دولت در کنترل نمایشگاه‌ها با نقش انجمن‌های صنعتی یکپارچه شده است و با سازوکار قیمت گذاری بازار و تدوین قوانین و مقررات مربوط به مسائل خاص صنعت، هماهنگ سازی منابع صنعت و جلوگیری از رقابت ناصحیح مدیریت صنعت نمایشگاهی را برعهده دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->