سیلاب به سنگان خواف رسید نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟ دو کشته بر اثر حادثه رانندگی درمحور قدیم تهران-ساوه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی | خون خشک شده بهتر از خون مایع است
سرخط خبرها

درباره واکسن ستیزان و آنهایی که به دنبال بهترین واکسن هستند

  • کد خبر: ۸۴۸۵۱
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
درباره واکسن ستیزان و آنهایی که به دنبال بهترین واکسن هستند
حالا برای هرکدام از ما و برای هرکدام از بازیگران و چهره‌های سرشناس اتفاقی بیفتد یا از دماغشان خون بچکد و غش کنند و دل شوره بگیرند، باز هم عده‌ای اولین کارشان همین است که همه مشکل را بیندازند گردن واکسن کرونا و این مرگ ومیر‌ها را نتیجه واکسن زدن بدانند.

عروجی | شهرآرانیوز؛ «حتی اگر مثل این هم وطن عزیزمان از واکسن می‌ترسید، باز هم هرطور شده است، واکسن بزنید.» این نظر یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی است، بعد از تماشای ویدئوی مردی که از تزریق واکسن بسیار می‌ترسید، اما ترسش را به جان خرید و سهمش را از کمک به کاهش همه گیری کرونا پرداخت؛ ویدئویی که شاید شما هم آن را دیده باشید و حالا به جز ترس از کرونا، به ترس از واکسن هم فکر کنید. از وقتی خبر سکته مهران غفوریان منتشر شد، زمزمه‌ها و اظهارنظر کاربران فضای مجازی کشیده شد به سمت واکسن.

یعنی حالا برای هرکدام از ما و برای هرکدام از بازیگران و چهره‌های سرشناس اتفاقی بیفتد یا از دماغشان خون بچکد و غش کنند و دل شوره بگیرند، باز هم عده‌ای اولین کارشان همین است که همه مشکل را بیندازند گردن واکسن کرونا و این مرگ ومیر‌ها را نتیجه واکسن زدن بدانند. برای همین صداوسیما و رسانه‌های دیگر ناچارند به محض انتشار چنین اخباری، بروند سراغ پزشکان بیمارستانی که غفوریان در آن بستری شده بود و از آن‌ها بپرسند که آیا سکته قلبی او ربطی به کرونا و واکسن کرونا دارد یا نه.

آن‌ها به طبع همه این احتمال‌ها را رد کردند و توضیح مفصلی هم دادند، اما باز هم پس ذهن خیلی از واکسن ستیز‌ها این گزاره پررنگ است؛ اینکه چطور در این مدت چندین نفر از آدم‌های عادی و حتی از چهره‌های سرشناس با وجود تزریق ۲ دز واکسن، باز هم کرونا گرفتند و سکته کردند و درنهایت از دنیا رفتند؟ مثلا وقتی فتحعلی اویسی از دنیا رفت، همین موضوع دوباره داغ شد. دوباره هول افتاد به جان آن‌ها که هنوز تردید دارند واکسن بزنند یا نه. بعد حتی پسر اویسی آمد و گفت این موضوع کوچک‌ترین ارتباطی با واکسن کرونا و برند‌های گوناگون واکسن ندارد و پدرش به علت عارضه دیگری از دنیا رفته است.

مثل این می‌ماند که بگوییم فلانی با اینکه سالم زندگی کرده، ولی باز هم سرطان گرفته است. از طرفی، خبر مرگ شخصیت‌های مشهور واکسن زده بیش از حد در فضای مجازی پررنگ می‌شود، ولی کمترکسی درباره این حرف می‌زند که استان بزرگ و محرومی مثل سیستان وبلوچستان بعد از آن موج همه گیری وحشتناک، فقط با تزریق واکسن بود که آمار کشته هایش نزدیک به صفر رسید. کمترکسی درباره کاهش مرگ کادر درمان بعد از واکسیناسیون حرف می‌زند.

طبقه تازه‌ای هم بین مردم به وجود آمده است به نام «منتظران بهترین واکسن»؛ آن‌هایی که حاضر نیستند یا اینکه می‌ترسند واکسن‌های داخلی یا چینی بزنند و دنبال برند های، به زعم خودشان، درجه یک تری هستند و هنوز واکسن نزده اند. شعار سازمان بهداشت جهانی از ابتدای ساخت واکسن کرونا و دیگر واکسن‌هایی که یکی پس ازدیگری ساخته می‌شد، این بود که هر واکسنی را که دسترس بود، تزریق کنید. برخی از این طیف واکسن ستیز درحال تغییرعقیده هستند، ولی همچنان معلوم نیست کی قرار است از خر شیطان پایین بیایند و به دیگران هم فکر کنند و سراغ واکسن زدن بروند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->