زمان تصمیم‌گیری برای تعطیلی پنجشنبه‌ها مشخص شد تحلیلگر نظامی صهیونیست: قیامت را به چشم دیدیم امیرعبداللهیان: به هرگونه خطای محاسباتی پاسخ می‌دهیم اطلاعیه جدید فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) فرمانده گردان طولکرم در سرایاالقدس به شهادت رسید + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) درگیری لفظی میان نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان واکنش امیرعبداللهیان به ساقط شدن ریزپرنده‌ها در آسمان اصفهان وزیر خارجه اردن در تماس با امیرعبداللهیان: آسمان اردن مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نخواهد گرفت لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم | اوضاع جبهه شمالی خطرناک است فرانسه کمک به اسرائیل برای مقابله با پاسخ ایران را تایید کرد لاپید: بن گویر آبروی اسرائیل را برده است ظریف حمله موشکی اسرائیل به خاک ایران را «آتش‌بازی » خواند ماجرای حادثه امنیتی در بخش کنسولی سفارت ایران در پاریس چه بود؟ وزارت خارجه وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را به شدت محکوم کرد در سفارت ایران در فرانسه چه می‌گذرد؟! (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزرای خارجه گروه ۷ خواستار همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی شدند دوباره غیرت ملت، دوباره شور قیام | راهپیمایی نمازگزاران مشهدی در حمایت از عملیات «وعده صادق» برگزار شد + فیلم سازمان ملل: هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه زخمی می‌شود یا می‌میرد آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد راهپیمایی مردم ایران در حمایت از عملیات «وعده صادق» آیت‌الله علم‌الهدی: تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت، هدف اصلی «طرح نور» است | سه خطای محاسباتی در سنجش توفیق عملیات «وعده صادق»
سرخط خبرها

نگاهی به عملکرد دولت سیزدهم در آستانه صد روزگی

  • کد خبر: ۸۴۸۵۵
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
نگاهی به عملکرد دولت سیزدهم در آستانه صد روزگی
در آستانه گذر از صد روزگی دولت سیزدهم هستیم و در همین زمان اندک ورود حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی به پاستور و تشکیل هیئت دولت، بار دیگر امید به جامعه بازگشته است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ با تسریع روند واکسیناسیون عمومی، بحران کرونا تاحدی مهار شده است و شرایط اقتصادی به تدریج به سمت عادی سازی و ثبات حرکت خواهد کرد. البته آثار سیاست گذاری‌های اقتصادی بلندمدت و شرایط نابسامان اقتصادی تا حد زیادی ناشی از تصمیمات دولت پیشین است و اقدامات دولت سیزدهم در حوزه اقتصادی در ماه‌ها و سال‌های آتی نتیجه بخش خواهد شد.

با وجوداین، عزم دولت سیزدهم برای حرکت از شرایط موجود به وضعیت مطلوب، سبب شده است چهره‌های سیاسی ضمن امیدواری به آینده، از انتظارات فزاینده عمومی بگویند و رویکرد مطالبه گرایانه خود از دولت مردمی را حفظ کنند.

نگاهی به عملکرد دولت سیزدهم در آستانه صد روزگی

صیانت از هویت انسانی زن مسلمان

زهره سادات لاجوردی، نماینده تهران در مجلس، در همین باره در نطق میان دستور خود در نشست علنی روز گذشته بهارستان گفت: حضور میدانی مسئولان مختلف دولتی و نیز شخص رئیس جمهور محترم در مناطق مختلف کشور، ضمن ایجاد درک واقعـی از مسائل مردم، موجب دلگرمی و افزایش امید میان آحاد ملت شده است.

وی افزود: ازآنجا که ادامه مسیر تحول در خدمت رسانی به مردم و نیز ارتقا و رشد روزافزون آن موردنظر دولت و مجلس است، بیان چند نکته لازم و ضروری است؛ از دولت محترم انتظار داریم که هرچه سریع‌تر برای انتصاب مدیران و معاونان شایسته، جوان و تحول گرای انقلابی در سطوح مختلف اقدام کند. در بحث سیاست خارجی هم ضمن قدردانی از مواضع صحیح و فاصله گرفتن از نتیجه ناصواب دولت قبلی، انتظار می‌رود که در پرونده هسته ای، حقوق مردم با در نظر گرفتن قدرت واقعی ملت، با اقتدار تأمین شود.

تحول در مدیریت آموزش و پرورش

همچنین فرهاد طهماسبی، نماینده نی ریز و استهبان در مجلس، در نطق میان دستور خود در نشست علنی روز گذشته بهارستان، ضمن اذعان به باقی ماندن از مهلت قانونی معرفی وزیر آموزش و پرورش، خواستار تسریع روند معرفی وزیر پیشنهادی شد. وی د راین باره گفت: رئیس جمهور علی رغم اینکه قانونا مهلت دارند، عنایت فرمایند و گزینه وزارت آموزش و پروش را سریع‌تر معرفی کنند؛ زیرا برای اجرای تغییر و تحول در جوامع بشری، سنت الهی بر آن است که خداوند، پیامبران را از میان امت‌ها انتخاب کرده است. پس انتخاب و معرفی معلمی دلسوز و مجرب از بدنه آموزش و پرورش مورد انتظار عمده فرهنگیان است.

تسریع اجرای مصوبات سفر‌های استانی

حبیب ا... ده مرده، نماینده زابل در مجلس، در گفتگو با «فارس»،  درباره ضرورت عملیاتی سازی مصوبات سفر‌های استانی رئیس جمهور گفت: باید تصمیمات گرفته شده هرچه سریع‌تر اجرایی شود و فاصله اتخاذ تصمیمات در این سفر‌ها و اجرای آن به حداقل کاهش یابد. باید مراقب بود که بین اتخاذ تصمیمات در سفر‌های استانی و اجرای آن‌ها فاصله نیفتد که اگر چنین شود، انجام این سفر‌ها نتیجه عکس خواهد داشت و ما شاهد فضایی حتی علیه انجام این سفر‌ها خواهیم بود و علاوه بر مخالفان، موافقان سفر‌های استانی هم زبان به انتقاد خواهند گشود.

۳ عامل موفقیت دولت سیزدهم

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، در گفتگو با «برنا» درباره سخنان اخیر رئیس جمهور درخصوص اکتفا به توان داخلی و شرطی نکردن برجام گفت: در گذشته، مشکل واکسن را به برجام گره می‌زدند و می‌گفتند اگر اف‌ای تی اف را امضا نکنیم و برجام به نتیجه نرسد، نمی‌توانیم حتی واکسن وارد کنیم، ولی دیدیم که بالغ بر ۱۰۰ میلیون دز واکسن وارد کشور شد؛ حل مشکلات اقتصادی کشور نیز در دولت آقای رئیسی، از طریق خنثی کردن این سیاست‌ها دنبال می‌شود، نه از طریق رفع تحریم. در نتیجه، طبیعی است که در راستای حل مشکلات پیشرفت خوبی داشته باشیم.

این فعال سیاسی با اشاره به ایجاد انگیزه و امید در جامعه پس از ماه عسل دولت سیزدهم، گفت: در درجه اول، رمز موفقیت آقای رئیسی، صداقت دولت با مردم است و اینکه سعی می‌کند به مردم نزدیک شود و مشکلات مردم را از نزدیک درک کند و از مردم فاصله نگیرد. دوم تغییر و چرخش در سیاست‌های دولت به سمت استفاده از ظرفیت‌های داخلی و رفع موانع تولید در کشور که توفیقات خوبی تا امروز به دست آمده است.

سوم اینکه مردم متوجه شده اند که دولت درراستای تأمین کالا‌های اساسی آن‌ها و حل مشکل واکسن وارد عمل شده است. وی گفت: دولت در صیانت از اسم مردم و مقابله با کرونا توفیقات خوبی به دست آورده است و توانسته با همکاری با دستگاه ها، کالا‌های انباشته شده از بنادر را تخلیه کند و کالا‌ها را به مردم برساند. مجموعه این اقدامات مثبت طبیعتا موجب امیدواری مردم شده است. عزم دولت بر حل مشکلات کشور با استفاده از ظرفیت داخلی است و اگر مردم صبر کنند، بی گمـــان شاهد بهبود وضعیت کشورخواهند بـــود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->