افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

شهردار مشهد: شهر را با نخبگان می‌توان مدیریت کرد

  • کد خبر: ۸۴۹۰۱
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
  • ۲
شهردار مشهد: شهر را با نخبگان می‌توان مدیریت کرد
شهردار مشهد گفت: نباید سهم مردم در برنامه ریزی‌ها نادیده گرفته شود. امروز خیلی خوشحالم که حاج آقای مقامی پذیرفتند به کمک مابیایند. از حضرت آیت الله امامی مدیر حوزه‌های خراسان رضوی نیز سپاسگزارم که یار خود را به ما دادند. ما دنبال نخبگانیم و شهر را بانخبگان میتوان مدیریت کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، سید عبدالله ارجائی در آیین معارفه مشاوران و مدیران حوزه شهردار که با حضور مدیران شهری برگزار شد، اظهار کرد: خداوند را به خاطر نعمت‌هایی که داده ممنون و سپاسگزاریم. خداوند را شاکر هستیم که مسلمان زاده شده و توفیق پیدا کردیم با تعقل اسلام را باور و بپذیریم.

وی افزود: بهترین شکر، شکر عملی است. شاید فراهم کردن احکام الهی و خدمت عالمانه به مردم از بهترین مصادیق شکر است. امروز با صدای رسا عرض میکنم مبنای ما در شهرداری، برنداشتن گامی خلاف چه در مسایل مالی و چه در مراودات اجتماعی و شهرسازی و... است.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه ما نیامده ایم دنیای عده‌ای را آباد و آخرت خود را خراب کنیم، بیان کرد: ما باید زمینه اجرای احکام الهی رافراهم کنیم. خداوند خودش هدایت می‌کند و مشکلات حل می‌شود. ما باید کار عالمانه و جهادی برای جامعه انجام دهیم، شهر را زیست پذیر ودسترسی را آسان و تسهیل کنیم.

ارجائی با بیان اینکه نباید به شهر نگاه کاریکاتوری داشته باشیم، خاطرنشان کرد: اگر اندام بدن بی قاعده رشد کند، دیگران متوجه این نقص میشوند بنابراین شهر نیز نباید بی قاعده رشد کند و نقاط مختلف باید متوازن رشد کند. اینکه در دوره‌ای مسائل فرهنگی اولویت و در دوره دیگرمسائل اقتصادی اشتباه است. همه این مسائل باید با هم رشد کند. همان اندازه که رسیدگی به مناطق حاشیه‌ای مهم است، تسهیل سرمایه گذاری نیز اهمیت دارد.

وی ضمن اشاره به این موضوع که شهر موجود زنده است، اضافه کرد: نمی‌توان فقط به یک قسمت شهر رسیدگی کرد. توسعه تمام شهر با نگاه عالمانه، مردم محور، تعریف پروژه‌ها بر اساس نیازی اساسی مردم اهمیت دارد ما نباید مردم راحذف کنیم و با پول آن‌ها تصمیم بگیریم، زیرا اساس کار مردم هستند که ما را بی واسطه انتخاب کردند تا خادم آن‌ها باشیم. مگر می‌شود خادمی به حرف اربابش گوش نکند؟ نباید نظرات مردمی حذف و کمرنگ شود.

شهردار مشهد تصریح کرد: نباید سهم مردم در برنامه ریزی‌ها نادیده گرفته شود. امروز خیلی خوشحالم که حاج آقای مقامی پذیرفتند به کمک مابیایند. از حضرت آیت الله امامی مدیر حوزه‌های خراسان رضوی نیز سپاسگزارم که یار خود را به ما دادند. ما دنبال نخبگانیم و شهر را بانخبگان میتوان مدیریت کرد.

ارجائی با اشاره به وظیفه مدیریت شهری مبتنی بر توجه به افراد دارای معلولیت گفت: ۱۰ تا ۱۵ درصد جمعیت شهر را این افراد تشکیل می‌شود. عاقلانه نیست این درصد جمعیت را در خانه حبس کنیم.

وی ادامه داد: آمار نشان می‌دهد تعداد نخبه‌های افراد دارای معلولیت کمتر از افراد سالم نیست. چرا ما باید خود را از نخبگان محروم کنیم؟ باید کاری کنیم این قشر فعالیت کند و از برکات آن هم خود آنان و هم جامعه استفاده کنند.

شهردار مشهد با با بیان اینکه مدیران شهری باید تغییر نگاه داشته باشند، اظهار کرد: این اهم وظیفه مدیران است. اگر امروز نظر فنی و عمران و برنامه ریزی ما به افراد دارای معلولیت درست باشد، نیاز به اصلاحات بعدی نیست.۲۷۰ تقاطع شهر برای افراد دارای معلولیت مناسب سازی نشده و برای برداشتن موانعی که خود شهرداری ایجاد کرده، باید چند میلیارد هزینه کرد. اگر نگاه عالمانه بود، این اتفاق رخ نمی‌داد. آقای کاظمی فرمودند که امروزه این نگاه در طراحی پروژه‌ها لحاظ می‌شود.

ارجائی بیان کرد: برای ساخت پارک و خرید اتوبوس باید به این مسایل دقت کنیم. زمانی باید مهدکودک، مدرسه و دانشگاه ساخته می‌شد اماامروز باید خانه سالمندان را گسترش دهیم. این برنامه‌ها نیازمند پشتیبان است. دفتر پشتیبان تصمیم و سنجش توفیق قرار است ضمن پشتیبانی و نگهبانی از تصمیمات، انحرافات را از ۱۸ چرخش تحول آفرین رصد کند.

وی افزود: این دفتر ناخوانا بودن تبصره ها، ناکام بودن اهداف و موارد این چنین را رصد می‌کند. این برنامه میثاق من با شورای شهر بوده است. این دفتر در اجرا سنجش توفیق است. اگر کاری اهداف را محقق نکند، آن کار عبث است. خانم پهلوان مقدم از کسانی است که از رده کارشناسی به مدیریت رسیده است. ما برای افراد مورد نظر آزمونی را تعریف کرده ایم که نمره ایشان در این آزمون فوق العاده بوده است.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: شهرداری باید بداند که از این نیرو‌ها در بدنه زیاد است و تاکنون هفت الی هشت مورد پیدا شده است. حتما پشت سر مدیر موفق چند کارشناس خوب حضور دارند. قصد من این است که در این دوره نخبگان را به رده مدیریت برسانیم، زیرا اگر نخبگان مدیر نشوند به شهر ظلم شده است. از اینکه کار را به جوانان نخبه واگذار کنیم نباید ترسید، زیرا این‌ها باعث جهش می‌شود.

ارجائی تصریح کرد: آقای نوری ظرفیت این را داشت که مدیرکل شود، اما من برایم مهم بود که ایشان مسئول پیگیری‌های ویژه شود و ایشان نیز پذیرفت و قبول کرد. امیدوارم با کمک آقای منصوریان و با هدایت ایشان، معاون‌هایی که تغییر دوره مدیریت شهری برای آنان فرقی نداشته و با تلاش به کار خود ادامه می‌دهند، در این دوره مدیریت شهری شرمنده امام رضا (ع) نشوند.

ما به دنبال مدیر مذهبی هستیم

حجت الاسلام حسن منصوریان ،رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: بنابراین ما به دنبال مدیری مذهبی هستیم. اگر چه ساختار این مورد را معاف کرده، اما نگاه مدیر باید این باشد که در کنار مسایل دینی این نقص را در قالب مشاوران دینی رفع کند.
وی اظهار کرد: نظام پارلمانی خوب است، اما هرجایی ک نظام پارلمانی وجود دارد، باید شورای نگهبانی باشد تا با اسناد بالادستی مشکل نداشته باشد.

وی افرود: ما به دنبال مدیری مذهبی هستیم. اگر چه ساختار این مورد را معاف کرده، اما نگاه مدیر باید این باشد که در کنار مسایل دینی این نقص را در قالب مشاوران دینی رفع کند.

منصوریان خاطرنشان کرد: بسیار خوب است که شهردار مشهد چشم خود را روی درآمد‌های غیر شرعی بسته و برکت را از خدا میخواهد. اگر روش پاک شود، خدا به انسان‌ها برکت میدهد.

وی اضافه کرد: اینکه افراد دارای معلولیت در شهر دیده نمی‌شوند، ناراحت کننده است. مقرر شده است معاونت فرهنگی یک تور برای بازدید از مشکلات اجتماعی شهر تعریف کند. برخی مکان‌های شهر قابل تامل و سهم افراد دارای معلولیت از شهر و شهروندی کم است.

وظیفه ما جامعه عمل پوشاندن به شعار‌های مردم است

حجت الاسلام مهدی قائمی، دبیر شورای عالی فرهنگی شهرداری مشهد گفت: اگر میخواهیم امانت دار رای مردم باشیم باید شعار‌ها را از مردم دریافت و آن را محقق کنیم.
وی ضمن قدردانی از شهردار مشهد به خاطر اعتماد به او، با اشاره به سوره مبارکه آل عمران اظهار کرد: در سوره مبارکه آل عمران گفته شده این که مردم در کنار تو هستند به دلیل محبت تو است در غیر این صورت مردم از کنار فرار می‌کردند، پس حال آنان را ببخش و طلب استغفار کن و در امور با آنان مشورت کن. خداوند کسانی که اهل توکل هستند را دوست دارد.

وی ادامه داد: مردم بر اساس شعارهایی، شورای شهر و شهردار مشهد را انتخاب کردند. پس وظیفه ما این است که هرکس به سهم خودش، به شعار‌ها جامه عمل بپوشاند. اگر میخواهیم امانت دار رای مردم باشیم باید این شعار‌ها را از خود مردم دریافت و آن را محقق کنیم.

مشاور شهردار مشهد در امور دینی و روحانیون افزود: امیدواریم در سال مانع زدایی، موانع کار‌های فرهنگی را با ظرفیت افراد نحبه دانشگاهی و حوزوی برطرف کنیم و امیدواریم خدا توفیق دهد تا هرکس از خودش شروع کند و بتوانیم عمل درستی داشته باشیم.

توجه به افراد دارای معلولیت در طراحی پروژه‌های شهری

در ادامه این جلسه جواد شکوری طرقی، مشاور شهردار در امور افراد دارای معلولیت اظهار کرد: از شهردار شهر امام رضا (ع) بسیار سپاسگزارم که این فرصت را در اختیار بنده قرار دادند تا افرادی که در برنامه ریزی‌های شهری دیده نمی‌شدند و به فراموشی سپرده می‌شدند، بتوانند از شهر استفاده کنند.

وی افزود: از مدیریت شهری درخواست دارم تا در طراحی پروژه‌ها به افراد دارای معلولیت توجه کنند.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
0
0
شورا و شهردار پخمه می خواهند شهر را با نخبه ها ادراه کنند.
جمعی از نیرهای اخراج شده موسسه تدبر
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
0
0
باوجود ایشان کلا تعطیلی ودرجا زدن شدید در شهر را شاهد خواهیم بود خطاب به حظور یار مقامی حوزه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->