تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟ دو کشته بر اثر حادثه رانندگی درمحور قدیم تهران-ساوه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی | خون خشک شده بهتر از خون مایع است تصویب افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در لایحه بودجه ۱۴۰۳ تامین کامل امنیت آزمون سراسری ۱۴۰۳ در مشهد | گزارشی از تقلب ارائه نشده است کشف بیش از ۷ تن برنج تقلبی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغال‌زایی در سال ۱۴۰۳ | سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایش نیافته است تعرض به زنان عزادار به بهانه شرکت در مراسم ترحیم
سرخط خبرها

کاهش ۴۲ درصدی خطر مرگ کرونا با کشف داروی جدید

  • کد خبر: ۸۴۹۸۳
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۶
کاهش ۴۲ درصدی خطر مرگ کرونا با کشف داروی جدید
استفاده از یک آگونیست گیرنده «GLP-1R» می‌تواند به کنترل قند خون افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ که تحت درمان با انسولین بوده و با کنترل قندخون خود در چالش هستند، کمک کند.

به گزارش شهرآرانیوز، آگونیست‌های «GLP-1R» یک دسته از داروها با خواص ضد التهابی هستند که اغلب برای درمان تورم بافت بدن برخی از بیماران دیابتی استفاده می‌شود.

محققان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا دریافتند، آگونیست‌های دارویی دیابت GLP-1R، در صورت مصرف شش ماه قبل از عفونت، می‌تواند خطر بستری شدن یا مرگ ناشی از ویروس کرونا را کاهش دهد.

براساس داده‌های موجود، مصرف دارو می‌تواند خطر بستری شدن در بیمارستان را تا ۳۳ درصد و خطر مرگ را تا ۴۲ درصد کاهش دهد.

این دارو مانند بسیاری از داروهای دیابت دارای خواص ضدالتهابی است که به مقابله با عوارض جانبی جدی ویروس کمک می‌کند و باتوجه به اینکه دیابتی‌ها در معرض افزایش عوارض ناشی از کووید هستند، این یافته ها می‌تواند برای افزایش میزان بقا در آنها بسیار مهم باشد.

پژوهشگران که یافته‌های خود را در ۲۷ سپتامبر ( سه هفته پیش) در مجله دیابت منتشر کردند، داده‌های ۳۰ هزار بیمار دیابتی نوع ۲ را که بین ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۰ به کووید مبتلا شده بودند، جمع آوری کردند.داروهایی مانند دولاگلوتید، اگزناتید، سماگلوتید و لیراگلوتید همگی در گروه داروهای GLP-۱R قرار می‌گیرند. این داروها دارای خواص ضد التهابی هستند که به جلوگیری از بدترین اثرات عفونت کووید ۱۹ کمک می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->