نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

آغاز لیگ برتر والیبال|شروع دوباره هیجان توپ‌و‌تور

  • کد خبر: ۸۵۰۲۹
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲
آغاز لیگ برتر والیبال|شروع دوباره هیجان توپ‌و‌تور
سی‌و‌پنجمین دوره لیگ برتر والیبال، امروز شروع می‌شود.

احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ لیگ برتر والیبال از امروز آغاز می‌شود و ۱۴ تیم به صورت رفت‌و‌برگشت با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. در فصل گذشته لیگ برتر تیم فولاد سیرجان موفق شد قهرمان لیگ شود، اما در فصل جدید این رقابت‌ها این تیم کار بسیار سختی برای تکرار قهرمانی دارد؛ چرا‌که بیشتر ستاره‌هایش را از دست داده است. اکنون از تیم‌های پیکان، شهرداری ارومیه و سپاهان اصفهان به‌عنوان ۳ تیمی که بیشترین شانس قهرمانی را دارند، یاد می‌شود.

این ۳ تیم در فصل نقل‌و‌انتقالات هزینه زیادی کردند. تیم‌هایی همچون شهداب یزد و هراز آمل را نیز می‌توان جزو تیم‌های مدعی قلمداد کرد؛ اما شانس اصلی قهرمانی در لیگ نیستند. در دور مقدماتی این دوره از رقابت‌ها، تیم‌ها در قالب یک گروه به‌صورت رفت‌و‌برگشت با هم مسابقه می‌دهند و سپس ۸ تیم برتر راهی مرحله پلی‌آف خواهند شد. مراحل اول و دوم پلی‌آف به‌صورت ۲ برد از ۳ مسابقه برگزار خواهد شد.

دیدار‌های مرحله نهایی نیز به‌صورت تک‌مسابقه است. در لیگ برتر سال‌۱۴۰۰ دیدار‌های رده‌بندی و تعیین رده‌های پنجم تا هشتم نیز برگزار خواهد شد تا نتیجه مسابقات تعیین‌کننده جایگاه کامل ۸ تیم برتر رقابت‌ها باشد. بر‌این‌اساس جایگاه تیم‌های نهم تا چهاردهم بر اساس جدول پایان مرحله گروهی تعیین می‌شود و ۲ تیم انتهای جدول به لیگ دسته‌یک مردان سال‌۱۴۰۱ سقوط می‌کنند.

در دیدار‌های مرحله نخست پلی‌آف لیگ برتر والیبال امسال، ۸ تیم برتر دور مقدماتی با هم روبه‌رو می‌شوند و تیم‌های پیروز ۲ مسابقه از ۳ دیدار، به مرحله بعدی راه خواهند یافت. در این مرحله تیم‌های اول با هشتم، دوم با هفتم، سوم با ششم و چهارم با پنجم به رقابت می‌پردازند. در مرحله دوم پلی‌آف تیم‌های برنده مرحله نخست در ۳ دیدار به‌مصاف هم خواهند رفت تا تیم‌های پیروز ۲ مسابقه، به جمع ۴ تیم برتر صعود کنند. همچنین تیم‌های بازنده مرحله نخست در ۳ دیدار برای کسب رتبه‌های پنجم تا هشتم به‌مصاف یکدیگر می‌روند. در همه این مراحل تیم‌هایی که در مرحله مقدماتی مقام بهتری کسب کرده‌اند، در مسابقات اول و سوم میزبان خواهند بود.

جدال خودروسازان این‌بار روی تور

سالن فدراسیون والیبال در هفته نخست لیگ برتر میزبان ۲ مسابقه است که دیدار ۲ تیم پیکان و سایپا از‌جمله این بازی‌ها‌ست. پیکان، پرافتخارترین تیم این رقابت‌ها، بعد از چند سال دوباره با هدایت پیمان اکبری در لیگ برتر حاضر می‌شود و این سرمربی حتما لیگ را با تمام توان آغاز خواهد کرد. همچنین نارنجی‌پوشان سایپا که از ابتدای حضور در این مسابقات در حسرت قهرمانی مانده‌اند، با افتخاراتی همچون ۷ نایب‌قهرمانی و یک مقام سومی در لیگ برتر امسال با هدایت ناصر شهنازی به میدان می‌روند. این تیم برای آمادگی بیشتر در تورنمنت چهار‌جانبه رامسر نیز شرکت کرده بود. آذرباتری ارومیه، تیم والیبال تازه‌تأسیسی است که در سطح اول لیگ ماندگار شده و برای فصل پیش‌رو از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی کرده است.

قهرمان آسیا وارد می‌شود

فولاد سیرجان، مدافع عنوان قهرمانی، در هفته نخست در سالن فدراسیون والیبال، میزبان آذرباتری ارومیه است. این تیم که قهرمانی آسیا را نیز در گنجینه افتخارات خود دارد، به‌دلیل حضور در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا با آمادگی کامل در این مسابقات شرکت می‌کند. شاید بازیکنان فولاد هنوز از خستگی سفر به تایلند رها نشده باشند؛ اما فولادی‌ها که جهانی شدند و باید خود را برای مسابقات قهرمانی باشگاه‌های جهان آماده کنند، می‌توانند در هفته‌های آغازین لیگ برتر به هماهنگی بیشتر با ترکیب کامل تیم خود دست یابند.

شروع سخت تازه‌وارد‌ها

تیم‌های پاس گرگان و مس رفسنجان که امسال نخستین حضور خود در لیگ برتر را تجربه خواهند کرد، در اولین مسابقه میهمان نمایندگان آمل و اصفهان خواهند بود. پاس گرگان و مس رفسنجان به‌عنوان قهرمان و نایب‌قهرمان لیگ دسته‌یک سال‌۹۹، سهمیه لیگ برتر به دست آوردند و تلاش دارند در این دوره از مسابقات این سهمیه را حفظ کنند. هدایت تیم‌های فولاد‌مبارکه اصفهان و لبنیات هراز آمل را مربیان با‌تجربه‌ای همچون رحمان محمدی‌راد و بهروز عطایی بر‌عهده دارند و تقابل این تیم‌ها با حریفان تازه‌وارد به لیگ برتر، حتما از جذابیت‌های هفته نخست رقابت‌ها خواهد بود.

ارومیه امیدوار به تندروان

تیم شهرداری ارومیه در هفته نخست لیگ برتر امسال با هدایت رضا تندروان به‌مصاف راه‌یاب ملل مریوان خواهد رفت. تندروان که سال گذشته با نماینده سیرجان قهرمان لیگ برتر شد، امسال برای اثبات توانایی‌اش به میدان می‌رود و تلاش دارد که به حسرت بلند‌مدت والیبال ارومیه برای کسب مقام قهرمانی لیگ برتر پایان دهد؛ اما این مربی هنوز راه بسیار طولانی برای رسیدن به این هدف، پیش‌روی خود دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->