مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

برگزاری اولین نمایشگاه پارک هنرهای دستی مشهد

  • کد خبر: ۸۵۰۵۸
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
برگزاری اولین نمایشگاه پارک هنرهای دستی مشهد
معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی مشهد گفت: اولین نمایشگاه پارک هنر‌های دستی مشهد این مجموعه که به خلق و عرضه زنده هنر‌های سنتی خراسان خصوصا شهر مشهد می‌پردازد در قالب غرفه‌های ده گانه با حضور استادکاران و هنرمندان برجسته مشهدی بزودی همه روزه صبح و عصر در محل نگارخانه فرهنگسرای بهشت دایر می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی مشهد گفت: اولین نمایشگاه پارک هنر‌های دستی مشهد این مجموعه که به خلق و عرضه زنده هنر‌های سنتی خراسان خصوصا شهر مشهد می‌پردازد در قالب غرفه‌های ده گانه با حضور استادکاران و هنرمندان برجسته مشهدی بزودی همه روزه صبح و عصر در محل نگارخانه فرهنگسرای بهشت دایر می‌شود.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سید مجتبی منتظری با بیان این خبر اظهار کرد: شهر مشهد با توجه به اینکه مقصدی سیاحتی و زیارتی است، گردشگران زیادی را سالانه به سمت خود جذب می‌کند و صنایع دستی آن از مشهورترین سوغاتی‌هایی است که می‌توانید تهیه کرد.

وی ادامه داد: میزان تنوع در صنایع دستی این شهر به انداز‌های زیاد است که به قطب صنایع دستی کشور شهرت پیدا کرده است. در افقی وسیع‌تر می‌توان به صنایع دستی استان خراسان رضوی اشاره کرد که یکی از زیباترین جاذبه‌های فرهنگی این منطقه به شمار می‌آیند.

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد بیان کرد: صنایع دستی استان خراسان رضوی دارای ویژگی‌های خاصی است؛ از جمله این که به سه دسته صنایع شهری، روستایی و عشایری تقسیم می‌شوند و نقش پر اهمیتی در اقتصاد منطقه ایفا می‌کنند. با توجه به وجود با اهمیت بارگاه مقدس حضرت امام رضا (ع) در این سرزمین؛ هنرمندان زیادی از سراسر کشور در این استان ساکن شده اند. به همین لحاظ تقریبا بیش‌تر رشته‌های صنایع دستی در این خطه وجود دارد.

منتظری تصریح کرد: برخی از صنایع دستی، چون سنگ تراشی، ارغوان بافی، پوستین دوزی، سفال گری، فیروزه تراشی، گلیم بافی، سبد و حصیربافی و شعربافی در استان خراسان رضوی جزو صنایع بومی و محلی این خطه به شمار می‌آید. انواع دیگر تولیدات دستی شامل چاروق، گیوه، فرآورده‌های چوبی و فلزی، نقاشی روی چرم و ... نیز در این منطقه است.

وی افزود: مجموعه رواق هنر شامل سه بخش نمایشگاهی، تولیدی و آموزشی بوده و نوعا نمایشگاهی زنده از صنایع دستی مشهد محسوب می‌شود که با رویکرد شناسایی و بازآفرینی هنر‌های اصیل، صنایع دستی و سوغات، دارای اهداف گسترش و اشاعه فرهنگ و هنر اصیل ایرانی، اسلامی و جلوگیری از نفوذ فرهنگ بیگانه، ارزش آفرینی با محوریت توسعه، تعامل بین هنرمندان جهت ارتقاء سطح کیفی تولیدات، ایجاد بستر مناسب به منظور عرضه و بازاریابی اقلام گروه‌های خاص صنایع دستی، ایجاد فضایی مناسب جهت نمایش ابداعات و تبادل آخرین دستاورد‌ها و تجربیات علمی و عملی در زمینه گروه‌های خاص صنایع دستی، شناسایی، تجلیل و معرفی هنرمندان برگزیده و نمونه در هریک از گروه‌های خاص صنایع دستی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->