٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

عضو فراکسیون زنان: مهریه توافق است، مرد می‌تواند امضا نکند

  • کد خبر: ۸۵۰۹۳
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۱
  • ۱
عضو فراکسیون زنان: مهریه توافق است، مرد می‌تواند امضا نکند
عضو هیات رئیسه فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح کاهش مقدار مهریه در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: مخالف این طرح هستم و معتقدم که نباید حق زنان ضایع شود.

به گزارش شهرآرانیوز، سمیه محمودی گفت: بالا و پایین شدن قیمت سکه ارتباطی به این ندارد که حق زنان ضایع شود باید حق و حقوق زنان دیده شود اگر می خواهند کمکی به آقایان کنند از راه و روش دیگر کمک کنند با این گونه طرح ها مسائل حوزه خانواده را از اینکه هست را بدتر نکنند.. مهریه توافق بین زن و مرد است اگر عدد مهریه زن بالا باشد مرد می تواند امضا نکند یک جمله را خانواده ها در بحث مهریه اصلاح کنند «اینکه مهریه را چه کسی داده است و چه کسی گرفته است» این جمله افراد را بدبخت می کند اگر این جمله از ذهن ها پاک شود و چه خانواده پسر و چه خانواده دختر بروی این قضیه واقع بینانه تصمیم بگیرند می توانند براساس داشته هایشان این کار را انجام دهند نه اینکه مهریه های عجیب و غریب داشته باشند .

وی ادامه داد: از حقوق زنان در مجلس دفاع می کنم و معتقدم تعیین مقدار مهریه اشتباه است، مهریه توافق بین زن و مرد است و اینکه بخواهیم براساس قانون مقدار آن را تعیین کنیم اشتباه است.
 
 محمودی بیان کرد: الان یک خانم در صورت فوت همسرش از سرمایه همسرش یک هشتم ارث‌می برد و حق و حقوقشان ضایع می شود ،در حال حاضر زنانی داریم که بعد از فوت همسرانشان درگیر چه مشکلاتی که نشده اند و چه بلاهای که سرشان آمده است. آیا آقایانی که خواهان کاهش میزان مهریه هستند این مسایل را هم درست می کنند که حق و حقوق زنان حفظ شود.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی در مورد ادعای برخی از آقایان مبنی بر اینکه برخی خانم ها با مهریه کاسبی می‌کنند، گفت: در دیدار با رییس قوه قضاییه گفتم آمار بدهید که چندنفر به خاطر مهریه درگیر هستند و کاسبی و سواستفاده می کنند که آماری به من ارائه نشد. پس اینکه گفته می شود برخی خانم ها با مهریه کاسبی می کنند درست نیست.

منبع: عصر ایران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States of America
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
0
0
مثل کشورهای متمدن جهان، مهریه نباید وجود داشته باشد. مهریه توهین به شخصیت زن است، زن کالا نیست که فروخته شود! در عوض، هنگام طلاق، هر آنچه را که زن و شوهر در طول زندگی مشترک بدست آورده اند بینشان تقسیم شود. اینطوری کارگر مهریه صد سکه ای نمیگذارد که بعدا از پس پرداختش هم برنیاید و به زندان بیافتد. و فرد ثروتمندی که بالطبع به قانون هم آگاهی دارد دیگر نمیتواند با مهریه چهارده سکه ای زنش را گول بزند. و علاوه بر تقسیم داراییها هنگام طلاق، نفقه زن تا آخر عمرش باید بر عهده شوهر سابقش باشد مگر اینکه زن دوباره ازدواج کند یا شغل پیدا کند یا هنگام طلاق شاغل باشد که در اینصورت نفقه اش از عهده شوهر سابقش ساقط میشود.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->