آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان رضا رشیدپور: دیگر نمی‌خواهم مجری برنامه سرگرم‌کننده تلویزیونی باشم صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنج‌شنبه ۳۰ فروردین۱۴۰۳ آیین مال‌باختگی | چندخطی درباره کتاب «کلاهبردارِ من» نوشته حنیف قریشی
سرخط خبرها

سرنوشت غریب عدنان، بازیگر نوجوان فیلم «باشو غریبه کوچک»

  • کد خبر: ۸۵۲۰۸
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹
سرنوشت غریب عدنان، بازیگر نوجوان فیلم «باشو غریبه کوچک»
مهدی تدینی مترجم شناخته‌شده و مشهور حوزه علوم سیاسی و به ویژه آثار مشهور هانا آرنت به زبان فارسی، چندروز پیش در سفر به خوزستان به دکه سیگارفروشی عدنان عفراوی یا همان باشوی مشهور رفت و با او گفت‌وگوی کوتاهی انجام داد و آن را در صفحه مجازی‌اش منتشر کرد.

عروجی | شهرآرانیوز - مهدی تدینی مترجم شناخته‌شده و مشهور حوزه علوم سیاسی و به ویژه آثار مشهور هانا آرنت به زبان فارسی، چندروز پیش در سفر به خوزستان به دکه سیگارفروشی عدنان عفراوی یا همان باشوی مشهور رفت و با او گفت‌وگوی کوتاهی انجام داد و آن را در صفحه مجازی‌اش منتشر کرد. بازیگر نوجوان فیلم مشهور بهرام بیضایی یعنی «باشو غریبه کوچک» که یکی از بهترین آثار کارگردان، بازیگرانش و سینمای ایران است، اما هرکدام دچار سرنوشت غریبی شدند.

سرنوشت غریب عدنان، بازیگر نوجوان فیلم «باشو غریبه کوچک»

عدنان مثل همه آن نوجوان‌ها و جوان‌های سینمای ایران یک شبه مشهور شد، ولی به همان سرعت هم از یاد‌ها رفت و دیگر در هیچ فیلم و سریالی بازی نکرد و بیشتر سوژه مسافران و سینمادوستانی شد که به اهواز می‌آمدند و سری به دکه او می‌زدند و عکس یادگاری با او می‌گرفتند. عدنان تمام عمرش را بعد از بازی در آن فیلم، کنار خیابان گذرانده است. بعد از آن معدود رسانه‌هایی سراغش را گرفتند و با عدنان گفتگو کردند. عدنان یک بار در پاسخ به سؤال خبرنگار روزنامه «شرق» که از او پرسیده بود اینکه هنوز هم در اهواز با «باشو» شناخته می‌شوی برایت خوشایند است یا نه؟ گفته بود: «خوشایند هست منتها یک‌سری مشکلاتی هم هست. از اجتماع و دوروبر و حتی مسافران خارجی، وقتی به سمت من می‌آیند و مرا می‌شناسند اذیت می‌شوم. نمی‌خواهم سخت بگیرم یا انتقاد کنم منتها همه فکر می‌کنند «باشو» زندگی فوق‌العاده‌ای دارد، اما من دارم زندگی خودم را می‌کنم. در شأن هنر ایران نیست کسی که روزی کار هنری کرده، هیچ پناه و پشتوانه‌ای نداشته باشد یا بیمه نداشته باشد.»

او حالا در این گفت‌وگوی تازه و کوتاهش با تدینی خیلی شفاف و روشن درخواستش را بیان کرده است. عدنان جویای کار فرهنگی و آبرومند در تهران است. حتی در حد کار در رستوران و از دکه‌داری کنار خیابان خسته شده است. از آدم‌هایی که آمدند و قول توخالی دادند خسته شده است. تدینی در صفحه اینستاگرامش نوشته: «این درخواست رو با هماهنگی خودش اینجا مطرح کردم... بسم‌ا... اگر گزینه مناسب و مطمئنی سراغ دارید به بنده پیام بدید تا شماره‌ش رو تقدیم کنم.

باشو از وعده‌های بی‌سرانجامی حرف زده که در طول این سال‌ها فقط به زبان آمدند و صاحبان وعده‌ها رفتند و پشت سرشان را هم نگاه نکردند. پوریا ذوالفقاری، منتقد سینما، در واکنش به این فراخوان در صفحه اینستاگرامش نوشت: «اگر کسی توان وعده دادن و ایستادن پای قول و قرارش را ندارد (خصلتی مسری و فراگیر در سینمای ایران!) الان بر اثر جوگرفتگی حرفی نزند که چند ماه بعد ببینیم یک سرخوردگی دیگر بر سرخوردگی‌های باشو اضافه شده است... خلاصه و رو راست اینکه اگر ته دلتان می‌دانید از همان جماعتی هستید که به قول آفریننده باشو «امید می‌دهند و سپس باز پس می‌گیرند.» همین اول کار نفس عمیق بکشید و بی‌خیال شوید.»


در ادامه بخوانید

نقش‌آفرینی بازیگر نوجوان فیلم «خورشید» مجیدی در سریال هادی حجازی‌فر | تصویر

 

گفت‌وگو با روح‌الله زمانی، بازیگر فیلم «خورشید» و ستاره نوجوان این روزهای سینمای ایران

 

گفتگو با بابک انصاری، ۱۸ سال بعد از بازی در فیلم «شهر زیبا» اصغر فرهادی


 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->