آمریکا، مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام را رد کرد واکنش عربستان به گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر غزه رسانه‌های صهیونیستی: ارتش اسرائیل در حال آماده شدن برای حمله به رفح است هشدار مصر درباره حمله زمینی اسرائیل به رفح آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیت‌های سایبری از سوی سپاه تحریم کرد ادامه تظاهرات علیه نتانیاهو در دویستمین روز جنگ علیه غزه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله موشکی از لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارتش رژیم صهیونیستی دستور تخلیه جدید در شمال غزه را صادر کرد حمله موشکی ایران معادلات آمریکا و غرب را تغییر داد دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین تعلیق شد تداوم عملیات‌های مقاومت فلسطین در غزه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی اعطا شد فشار آلمان بر آمریکا برای ارسال پاتریوت به اوکراین جزئیات طرح جنجالی دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان پایگاه‌های اشغالگران اسرائیلی زیر آتش سنگین حزب‌الله (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) روز تحلیف پوتین مشخص شد ابوعبیده: پاسخ ایران به اسرائیل قواعد جدیدی را وضع کرد | اسرائیل در شن‌های غزه گیر افتاده است جمعی از کارگران فردا چهارشنبه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند اوضاع وحشتناک اسیران غزه به روایت آزاده فلسطینی
سرخط خبرها

احیای امید در گرو تحقق وعده‌ها | نگاهی به اصل شایسته سالاری در انتصابات دولتی

  • کد خبر: ۸۵۲۱۲
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳
احیای امید در گرو تحقق وعده‌ها | نگاهی به اصل شایسته سالاری در انتصابات دولتی
تأکید مستمر حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان بر اصل شایسته سالاری در به کارگیری افراد در دولت سیزدهم به جای جناح بندی‌های سیاسی مرسوم در گذشته، سبب شده است چهره‌های توانمندی فارغ از جهت گیری‌های سیاسی شان، در دولت جدید صاحب کرسی مسئولیتی و مدیریتی شوند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ اما همین حساسیت بر اصل شایسته سالاری موجب شده است، تغییر و تحولات در سطوح مدیریتی میانی در کشور تکمیل نشود. این امر در روز‌های گذشته به یکی از دغدغه‌های برخی نمایندگان مجلس و چهره‌های سیاسی بدل شده است. آنان بر این مهم تأکید دارند که باید هر چه زودتر مدیران انقلابی و مردمی جایگزین مدیران بی انگیزه و فاقد توانایی لازم در دولت گذشته، شوند تا زمینه لازم برای تحقق وعده‌ها و برنامه‌های دولت سیزدهم فراهم شود.

تحقق وعده‌ها پس از تثبیت مدیران جدید دولتی ممکن است

حجت الاسلام حسین سبحانی نیا، نماینده ادوار مجلس، در گفتگو با «مهر»، درباره یکی از راه‌های گره گشایی از مشکلات موجود در کشور و پاسخ مناسب دولت به مطالبات مردم گفت: ممکن است هر استان، گره‌هایی داشته باشد که در طول زمان، پیچیدگی‌هایی پیدا کرده است و با تمهیداتی بتوان آن را رفع و رجوع کرد. یکی از این تمهیدات، انتخاب استانداران و مدیران جدید است و اینکه پس از آن، از آنان، مطالبات را جدی پیگیری کرد؛ زیرا مطالبه از مدیران سابق که احتمال جابه جایی آن‌ها وجود دارد، عملی نیست؛ زیرا آن‌ها یک ماه دیگر ممکن است جابه جا شوند، اما بعد از تثبیت مدیران دولت سیزدهم، پیگیری جدی و عملیاتی مطالبات مردم قابل تحقق و مورد انتظار خواهد بود.

همچنین مهدی اسماعیلی، نماینده میانه در مجلس، در گفتگو با «فارس»، با اشاره به اینکه «تداوم امید ایجاد شده در جامعه» به دنبال اقدامات دولت سیزدهم درگرو عملیاتی سازی وعده هاست، در خصوص لزوم به کارگیری مدیران جدید با رویکردی متمایز نسبت به مدیران دولت گذشته گفت: در جلسه‌ای که اخیرا با آقای رئیسی داشتیم، به ایشان گفتیم که دقت کنید که مسئولان همانند مسئولان پیشین به مردم وعده دروغ ندهند تا موجب یأس مردم نشود.

تصمیم انقلابی، مدیر انقلابی می‌خواهد

حجت الاسلام محمد سبزی، نماینده ساوه در مجلس، در گفتگو با «فارس»، درباره لزوم تغییر مدیریتی در سطح میانی در کشور گفت: موضوع تغییر استانداران و مدیران بی انگیزه دولت قبل و جایگزین کردن مدیران انقلابی به جای آن ها، نکته مهمی است که باید به طور جد در دستور کار دولت آقای رئیسی قرار گیرد. مدیران بی انگیزه دولت قبل در هشت سال گذشته کار نمی‌کردند و امروز هم که نمی‌دانند خواهند ماند یا خواهند رفت، دیگر بدتر! طبیعتا این مدیران نخواهند توانست مجریان خوبی برای تصمیمات دولت سیزدهم باشند. وی افزود: تصمیم انقلابی مدیر انقلابی می‌خواهد تا تصمیمات را اجرایی و عملیاتی کند، وگرنه در صورت تغییر نیافتن مدیران، ما در عملیاتی شدن تصمیمات دولت سیزدهم با مشکل مواجه خواهیم شد.

اصل شایسته سالاری در چینش مدیران دولتی

سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور، نیز روز گذشته در سومین گردهمایی دانش آموختگان دانشگاه امام صادق (ع) در پاسخی تلویحی به دغدغه‌های برخی نمایندگان و چهره‌های سیاسی در خصوص لزوم تسریع تغییرات در سطح مدیریت میانی کشور گفت: آقای رئیسی به هیچ وجه حزبی و گروهی نیست و اگر احساس می‌شود برخی انتصاب‌ها به کندی صورت می‌گیرد، به این دلیل است که حزبی و گروهی عمل نمی‌شود و دولت تک تک افراد را بررسی می‌کند. گاهی می‌بینیم آقای رئیسی با افرادی کار می‌کند که در گذشته شاید یک بار هم آن‌ها را ندیده یا آشنایی قبلی با آن‌ها نداشته است، ولی با توجه به شایستگی‌هایی که این افراد دارند، از آن‌ها استفاده می‌شود. وی افزود: آنچه در دولت صورت گرفته، بر اساس شایسته سالاری بوده و سعی شده است نیرو‌های توانمندتر به کار گرفته شوند؛ البته نیرو‌های بسیار خوبی هم وجود دارند که گمنام هستند و باید آن‌ها را معرفی کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->