جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

فروش فیلم‌های سینماها در ماه گذشته | اقبال مشهدی‌ها به «مدیترانه»

  • کد خبر: ۸۵۲۱۴
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
فروش فیلم‌های سینماها در ماه گذشته | اقبال مشهدی‌ها به «مدیترانه»
براساس آمار ارائه شده در سایت سمفا در ۳۰ روز گذشته ۶۰,۰۷۰ مخاطب به سینما‌های مشهد آمده‌اند و مجموع فروش یک میلیارد و ۲۳۱ میلیون تومانی را رقم زده‌اند. در ادامه ما به تفکیک به میزان فروش آثار روی پرده سینما‌های خراسان‌ رضوی در یک ماه گذشته پرداخته‌ایم.

شکیبا افخمی‌راد | شهرآرانیوز - با ادامه پیدا کردن روند واکسیناسیون در کشور و کم شدن محدودیت‌های کرونایی سینما‌های سراسر کشور در اولین ماه پاییز شرایط آرام‌تری بدون ترس از تعطیلی مجدد پشت سرگذاشتند.

در ماه گذشته فیلم‌های «پوست» و «تک‌تیرانداز» به چرخه اکران اضافه شدند تا سینما‌ها تقریبا در تمام ژانر‌های سینمای ایران فیلمی برای ارائه به مخاطبان داشته باشند. از فیلم‌های کمدی و ترسناک گرفته تا اجتماعی و دفاع مقدسی. بیشتر سینما‌های خراسان‌رضوی هم همچون سینما‌های سراسر کشور در ماه مهر پذیرای مخاطبان بودند و آثار موجود در چرخه اکران را روی پرده بردند. در مشهد بعد از مدت‌ها تمام سینما‌ها فعالیتشان را از سر گرفتند تا رفته رفته و با اضافه شدن فیلم‌های بیشتر بتوانند به روز‌های خوبشان بازگردند.

براساس آمار ارائه شده در سایت سمفا در ۳۰ روز گذشته ۶۰,۰۷۰ مخاطب به سینما‌های مشهد آمده‌اند و مجموع فروش یک میلیارد و ۲۳۱ میلیون تومانی را رقم زده‌اند. در ادامه ما به تفکیک به میزان فروش آثار روی پرده سینما‌های خراسان‌ رضوی در یک ماه گذشته پرداخته‌ایم که می‌خوانید.

فروش چشمگیر «دینامیت»

فروش فیلم‌های سینماها در ماه گذشته | اقبال مشهدی‌ها به «مدیترانه»

فیلم کمدی «دینامیت» به کارگردانی مسعود اطیابی با وجود گذشت ۳ ماه از آغاز اکرانش در صدر جدول فروش سینما‌های خراسان رضوی قرار گرفته است. این فیلم که از حضور بازیگرانی، چون محسن کیایی، احمد مهرانفر، نازنین بیاتی، پژمان جمشیدی و زیبا کرمعلی بهره گرفته در ماه مهر در استان خراسان‌رضوی به فروش ۷۸۹ میلیون و ۲۹۳ هزار تومانی دست پیدا کرده‌ا‌ست. «دینامیت» در سینما‌های کشور هم با مجموع فروش ۴ میلیارد و ۴۸۴ میلیون تومان در اولین ماه پاییز رتبه اول را از آن خود کرده است. با توجه به میزان فروش این فیلم، به نظر می‌رسد اکران آن همچنان در سینما‌های کشور باید ادامه داشته باشد.

«درخت گردو» در رتبه دوم

فروش فیلم‌های سینماها در ماه گذشته | اقبال مشهدی‌ها به «مدیترانه»

«درخت گردو» ساخته محمدحسین مهدویان که به واقعه بمباران شیمیایی سردشت می‌پردازد، از اواسط شهریور به چرخه اکران اضافه شد و در ماه مهر توانست دومین فیلم مورد توجه مخاطبان در استان باشد. «درخت گردو» با بازی پیمان معادی اولین‌بار در سی‌و‌هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و با استقبال مخاطبان هم همراه شد، اما این اثر در اکران عمومی نتوانسته آن‌چنان که باید انتظارات را برآورده کند. به طوری که در طول یک ماه در خراسان‌رضوی تنها حدود ۸۵۰۰ نفر را با خود همراه کرده‌است. فروش فیلم مهدویان در استان ۱۷۵ میلیون و ۳۹۳ هزار تومان و در کشور یک میلیارد و ۲۴۷ میلیون بوده است.

استقبال خوب از اثر همشهری

اکران آنلاین فیلم «مدیترانه» به زودی آغاز می‌شود + آمار فروش در سینماهای کشور

از نکات جالب توجه جدول فروش سینما‌های استان فروش خوب فیلم «مدیترانه» ساخته هادی حاجتمند سینماگر مشهدی است. تقریبا می‌توان گفت تمام فروش این فیلم در ماه مهر مربوط به استان خراسان‌رضوی است. فروشی که رتبه سوم در جدول فروش استان و رتبه چهارم در کشور را از آن «مدیترانه» کرده است. اثر سینمایی حاجتمند در ماه گذشته با جذب ۸۲۲۵ مخاطب در کل کشور به فروش ۱۷۷ میلیون و ۵۴۹ هزار تومانی دست پیدا کرده که از این تعداد ۷۸۸۸ مخاطب در سینما‌های استان به تماشای این فیلم نشسته‌اند. «مدیترانه» با حضور بازیگرانی، چون پوریا پورسرخ و مهراوه شریفی‌نیا فیلم‌برداری شده و در استان ۱۷۱ میلیون و ۱۹۰ هزار تومانی فروخته است.

فیلم اکران نوروز همچنان می‌فروشد

فروش فیلم‌های سینماها در ماه گذشته | اقبال مشهدی‌ها به «مدیترانه»

فیلم «هفته‌ای یکبار آدم باش» ساخته شهرام شاه‌حسینی که از آثار به نمایش درآمده در نوروز امسال بوده همچنان روی پرده برخی سینما‌های کشور و استان است. این فیلم درحالی ۳۰ میلیون و ۲۳۵ هزار تومان در سینما‌های استان در ماه مهر فروخته که مجموع فروشش در کشور ۴۶ میلیون تومان است. «هفته‌ای یکبار آدم باش» با بازی پژمان جمشیدی رتبه چهارم در استان و رتبه هفتم در کشور را دارد.

کم‌فروختن فیلم جدید سینما‌ها

فروش فیلم‌های سینماها در ماه گذشته | اقبال مشهدی‌ها به «مدیترانه»

فیلم «پوست» به کارگردانی بهمن و بهرام ارک از فیلم‌های به نمایش درآمده در سی‌وهشتمین دوره جشنواره فیلم فجر از ۲۱ مهر به چرخه اکران سینما‌های کشور اضافه شد. «پوست» در مدت زمان کوتاهی که از آغاز اکرانش می‌گذرد با استقبال خوبی روبه‌رو شده و با مجموع فروش ۳۰۹ میلیون تومان در کشور در رتبه سوم پرفروش‌ترین آثار مهر قرار گرفته است. اما این فیلم که در ژانر ترسناک ساخته شده در استان خراسان‌رضوی مخاطبان زیادی را با خود همراه نکرده و نسبت فروشش به کل کشور بسیار پایین است. «پوست» با جذب ۱۰۷۱ مخاطب و با فروش ۲۱ میلیون و ۷۳۶ هزار تومان، رتبه پنجم پرفروش‌ترین فیلم‌های استان در ماه مهر را به خود اختصاص داده‌است.

«تک‌تیرانداز» در رتبه ششم

فروش فیلم‌های سینماها در ماه گذشته | اقبال مشهدی‌ها به «مدیترانه»

فیلم «تک‌تیرانداز» ساخته علی غفاری که بخشی از رشادت‌های شهید عبدالرسول زرین را به تصویر می‌کشد از ۳۰ شهریور هم‌زمان با هفته دفاع مقدس در سینما‌های سراسر کشور اکران شد. فیلمی که در اتفاقی نادر پیش از اکران در سینما‌ها در نوروز ۱۴۰۰ از رسانه ملی پخش شد. همین موضوع نیز شاید باعث شده استقبال از «تک‌تیرانداز» در سینما‌ها کمتر باشد. این فیلم با بازی کامبیز دیرباز در یک ماه گذشته در سینما‌های استان ۱۷ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان فروخته و در رتبه ششم قرار دارد. البته «تک‌تیرانداز» در جدول فروش کشوری رتبه چهارم را به‌دست آورده است.

رتبه هفتم برای ساخته سینماگر مشهدی

کمدی «کله‌پوک» ساخته جواد مزدآبادی، سینماگر مشهدی که از ترکیب بازیگرانی، چون یوسف تیموری، سیدجواد هاشمی و زنده‌یاد سیروس گرجستانی بهره گرفته در یک ماه گذشته در سینما‌های استان تنها ۱۵‌میلیون و ۷۲۰ هزار تومان فروخته و در رتبه هفتم قرار گرفته است. البته از فیلم مزدآبادی به نسبت در سطح کشور استقبال بیشتری شده و «کله‌پوک» با جذب ۴۰۴۵ مخاطب و فروش ۸۱ میلیون تومان در رتبه پنجم قرار گفته است.

کم‌فروش‌ترین‌ها

رتبه‌های پایینی جدول فروش در استان و کشور شبیه به یکدیگر هستند و به یک میزان در مجموع کشور و استان از آن‌ها استقبال شده است.

براساس آمار ارائه شده در سایت سمفا فیلم «گیسوم» به کارگردانی نوید به‌تویی، با بازی پگاه آهنگرانی و رضا داودنژاد در ماه گذشته در سینما‌های خراسان‌رضوی ۴ میلیون ۶۳۰ هزار تومان فروخته و در رتبه هشتم قرار گرفته است.

رتبه نهم در جدول استان به فیلم «سیاه‌باز» ساخته حمید همت اختصاص دارد. این فیلم که در آن بازیگرانی، چون افسانه بایگان و آتیلا پسیانی به ایفای نقش پرداخته‌اند، تنها ۲ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان فروخته است. «خورشید» ساخته مجید مجیدی که از آثار اکران شده در نوروز است در رتبه دهم جدول فروش استان و کشور قرار دارد. این فیلم با توجه به آنکه چندی پیش به صورت آنلاین هم نمایش داده شده ماه گذشته در سینما‌های استان ۵۷‌مخاطب داشته که فروش یک میلیون و ۹۵۰ هزار تومانی را برایش رقم زده است.

رتبه آخر و یازدهم نیز به فیلم‌سینمایی «قصه عشق پدرم» به کارگردانی محمدرضا ورزی اختصاص دارد. این اثر در ماه گذشته ۴۵ مخاطب در سینما‌های استان داشته و یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان فروخته است.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->