کارگردان آپارتچی: ما انتظار حضور پرشور مردم برای دیدن فیلم آپاراتچی را داریم  اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در سینما هویزه مشهد+ فیلم واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود
سرخط خبرها

شبکه خراسان رضوی HD شد

  • کد خبر: ۸۵۲۳
  • ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۸
شبکه خراسان رضوی HD شد
آیین افتتاح و بهره‌برداری از ۲۰۵ پروژه فنی صدا و سیمای استان در مشهد برگزار شد
شکیبا افخمی‌راد| آیین افتتاح و بهره‌برداری از ۲۰۵ پروژه فنی صدا و سیمای خراسان‌رضوی روز پنجشنبه ۱۶ آبان در مشهد برگزار شد. در میان طرح‌های رونمایی شده، دستیابی به فناوری HD به عنوان نخستین شبکه استانی را می‌توان مهم‌ترین آن‌ها دانست. همچنین از طرح‌هایی، چون پخش شبکه خراسان رضوی به‌صورت HD، پخش FM رادیو سراسری زیارت در تهران، بجنورد و بیرجند، افتتاح ۱۰ دستگاه فرستنده برای ۱۰ شبکه رادیویی، احداث ۲ استودیو تولید و پخش رادیو‌های برون‌مرزی، نصب فرستنده چهارم دیجیتال و ارتقای فرستنده سوم دیجیتال رونمایی شد.
این مراسم با حضور جمعی از مقامات کشوری و استانی از جمله عبدالعلی‌علی‌عسکری، رئیس سازمان صداوسیما، آیت‌ا... علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، علیرضا رزم‌حسینی استاندار خراسان‌رضوی، محمدرضا کلائی، شهردار مشهد، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و حجت‌الاسلام نصرا... پژمان‌فر نمایندگان مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، آیت‌ا... محمدهادی عبدخدایی، نماینده خراسان‌رضوی در مجلس خبرگان رهبری و محمدرضا هاشمی، فرماندار مشهد در تالار رضوان مرکز صدا و سیمای استان برگزار شد.
آیت‌ا... علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، در این مراسم در صحبت‌های کوتاهی از برنامه‌های صدا و سیما در ایام اربعین قدردانی کرد. امام جمعه مشهد بخش عمده حرکت عظیم امسال در کربلا را ناشی از فعالیت‌های خوب صدا و سیما دانست. به گفته او صدا و سیما با اطلاع‌رسانی صحیح باعث تشویق و تهییج مردم شد.

اهمیت فعالیت رسانه‌ها
عبدالعلی علی‌عسکری، رئیس سازمان صدا و سیما، صدا و سیمای خراسان‌رضوی را به عنوان مرکزی دارای استعداد فوق‌العاده و نیروی انسانی ارزشمند که می‌تواند در کل کشور تأثیرگذار باشد، معرفی کرد. او با اشاره به تمام محدودیت‌های موجود از تلاش‌های خوب صدا و سیمای استان در زمینه‌های زیرساختی و فنی گفت و خواستار فعالیت‌های مؤثرتر این مرکز در زمینه‌های محتوایی شد. به گفته علی عسکری، مرکز صدا و سیمای خراسان‌رضوی هم در ابعاد استانی فعال است و هم در ابعاد ملی و جهانی خدمات ارزشمندی را ارائه می‌کند. همچنین این مرکز درحال تولید برنامه‌هایی است که در آینده در شبکه‌های ملی پخش خواهند شد. او درباره اهمیت فعالیت صدا و سیما در این روز‌ها گفت: امروز تهدیدات کشور از سوی دشمنان بر محور فعالیت رسانه‌ها بنا شده‌است؛ به گونه‌ای که حتی جنگ‌های اقتصادی آن‌ها زمانی می‌تواند مؤثر باشد که جنگ رسانه‌ای و روانی‌شان موفق عمل کند؛ بنابراین نقش رسانه ملی و استانی ما در این جنگ بسیار مهم است و باید پیوسته برای افزایش روحیه مردم و حس مقاومت تلاش کنیم. به گفته این مقام مسئول با وجود فعالیت شبکه‌های ماهواره‌ای و هزاران شبکه اجتماعی و سایت‌های اینترنتی، رسانه ملی با کمک نخبگان و علمای کشور همچون نیروی قوی و تعیین‌کننده در مقابل دشمن ایستادگی کرده و از حریم هویت و فرهنگ ملت ایران دفاع کرده‌است.

افزایش نفوذ شبکه‌های مجازی
علیرضا رزم حسینی، استاندار خراسان رضوی، نیز در این مراسم درباره بودجه اختصاص داده شده به صدا و سیمای استان توضیح داد: با وجود آنکه امسال اعتبارات استان ۲۳ در‌صد نسبت به سال گذشته افزایش داشته، اما اعتبارات صدا و سیمای استان خراسان رضوی نزدیک به دو برابر افزایش یافته‌است. به گفته او این روز‌ها زمین بازی از جنگ نظامی به جنگ اقتصادی و اجتماعی تغییر پیدا کرده‌است و هر فردی رسانه داشته باشد می‌تواند در این جنگ پیروز شود. همچنین رزم حسینی با اشاره به افزایش دامنه نفوذ شبکه‌های مجازی در میان مردم و فعالیت برخی رسانه‌های خارجی علیه ایران بر لزوم فعالیت و تلاش بیشتر صدا و سیما و سایر رسانه‌های کشور در اعتمادسازی عمومی به نظام و افزایش سرمایه‌های اجتماعی تأکید کرد.
در ادامه مراسم محسن نصرپور، مدیرکل صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی، نیز جزئیاتی درباره طرح‌های افتتاح شده ارائه داد: «صدا و سیمای خراسان رضوی با حمایت‌های رسانه ملی همواره در همه بخش‌ها از جمله گسترش، تقویت و ارتقای بستر‌های علمی، فناوری، ارتباطی و تجهیزات رسانه‌ای سعی در رشد و توسعه روز افزون دارد. در این راستا نیز ما امروز شاهد افتتاح و بهره‌برداری از ۲۰۵ طرح فنی صدا و سیمای خراسان رضوی هستیم.» به گفته او این طرح‌ها در ۲ سال گذشته با اعتباری بیش از ۷۵ میلیارد تومان انجام شده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به دستیابی فناوری HD به عنوان نخستین شبکه تلویزیونی استانی اشاره کرد؛ بنابراین از این پس بیش از ۵۵ درصد جمعیت استان می‌توانند برنامه‌های این شبکه را با فرمت HD تماشا کنند.

تولید ۸۵ درصد تجهیزات صداوسیما در داخل
رضا علیدادی، معاون توسعه و فناوری رسانه کشور، در این مراسم درباره میزان تأثیرگذاری تحریم‌ها بر پروژه‌های فنی صدا و سیما گفت: تحریم‌های اقتصادی نه تنها باعث کند شدن سرعت توسعه در داخل کشور نشده‌است بلکه باعث شده خوداتکایی در کشور حاصل شود و نوآوری و خلاقیت شکل بگیرد. به گفته او هم‌اکنون ۸۵ درصد تجهیزات صدا و سیما و فرستنده‌های سازمان تولید داخل و بومی هستند.
نصرا... پژمانفر، نماینده مجلس شورای اسلامی، نیز یکی از آسیب‌های جدی را تمرکز تمام حوزه‌ها در تهران دانست و بر لزوم برون‌سپاری بخشی از قدرت به خارج از تهران تأکید کرد. به نظر او شبکه خراسان‌رضوی یکی از حوزه‌هایی است که امتحانش را پس داده و می‌تواند در پرداختن به بسیاری از مسائل نه تنها در شبکه استانی بلکه در سطح ملی و بین‌المللی نقش‌آفرینی کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->