تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نبود بلیت قطار برای مسافران و برگزاری تورهای مسافرتی از سوی آژانس های گردشگری!

  • کد خبر: ۸۵۲۳۷
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
نبود بلیت قطار برای مسافران و برگزاری تورهای مسافرتی از سوی آژانس های گردشگری!
اگر در روز‌های گذشته و تعطیلی یک‌روزه ولادت پیامبراعظم (ص) و امام‌صادق (ع) قصد سفر به شهر‌های مختلف از مبدأ مشهد با قطار می‌داشتید، به‌احتمال زیاد با نبود بلیت قطار روبه‌رو می‌شدید؛ آن‌هم نه‌تن‌ها برای روز‌های منتهی به تعطیلی، بلکه تا دو هفته بعد از آن. دلیل نبود بلیت قطار از مبدأ مشهد به شهر‌های مختلف تا دو هفته آینده چیست؟

طنین همتی|شهرآرانیوز، اگر در روز‌های گذشته و تعطیلی یک‌روزه ولادت پیامبراعظم (ص) و امام‌صادق (ع) قصد سفر به شهر‌های مختلف از مبدأ مشهد با قطار می‌داشتید، به‌احتمال زیاد با نبود بلیت قطار به شهر‌هایی مثل شیراز، یزد، بندرعباس و دیگر شهر‌های مسافرپذیر روبه‌رو می‌شدید؛ آن‌هم نه‌تنها برای همین چند روز تعطیلی، بلکه تا دو هفته بعد از آن هم خبری از بلیت قطار به شهر‌های یادشده نیست.

به‌گزارش شهرآرانیوز، در تماس با یکی از آژانس‌های مسافربری برای خرید بلیت قطار، گفتند این کمبود بلیت بی‌سابقه است و ما هم بلیت قطار برای این مقصد نداریم. دراین‌میان، در تماس با آژانس‌های مسافربری و درخواست سفر در قالب تور ریلی به شهری مثل قشم، رزرو بلیت قطار امکان‌پذیر است. در اینجا سؤال پیش می‌آید که آیا سهمیه خاصی برای آژانس‌های مسافربری در نظر گرفته می‌شود یا اینکه متقاضی سفر فقط با کدملی امکان خرید بلیت دارد. همچنین، آژانس‌های مسافربری چگونه تا دو هفته آینده امکان برگزاری تور با خطوط ریلی را دارند.
این درحالی است که اداره راه‌آهن خراسان‌رضوی گفته است هیچ سهمیه بلیت قطاری به آژانس‌ها و ارگان‌ها تعلق نمی‌گیرد.
نبود بلیت و امکان رزرو برای مسافر نه‌تنها در ایام تعطیلی بلکه تا دو هفته بعد هم از مبدأ مشهد امکان‌پذیر نیست. دلیل این را که آیا این بلیت‌ها به‌زودی خریده می‌شود و در سایت موجود نیست یا اینکه آیا سهمیه بلیت قطار به آژانس‌ها و ارگان‌ها تعلق می‌گیرد، از اداره راه‌آهن خراسان‌رضوی پیگیری کردیم.

مدیر روابط عمومی اداره‌کل راه‌آهن خراسان‌رضوی در پاسخ به این سؤال‌ها اظهار کرد: دلیل اینکه امکان خرید بلیت در سایت نیست، نبود عرضه نیست، بلکه تطابق‌نداشتن عرضه و تقاضاست. اکنون همه ظرفیت‌های خطوط ریلی برای جابه‌جایی مسافر پای کارند. پس دلیلش این است که میزان تقاضا با عرضه تطابق ندارد و در تعطیلات بلیت در زمان کوتاهی رزرو می‌شود.

به‌گفته جواد معراجی‌فر، سیستم خرید بلیت کاملا به‌صورت آنلاین است. اگر به سایتی مراجعه می‌شود و امکان خرید بلیت نیست، یعنی بلیت واقعا موجود نیست و نیازی به مراجعه به آژانس هم نیست.
وی درباره اینکه نبود بلیت قطار فقط به روز‌های قبل و بعد تعطیلی محدود نمی‌شود و تا دو هفته بعد آن نیز همین وضع ادامه دارد، اظهار کرد: همه بلیت‌ها فقط در سامانه آنلاین عرضه می‌شود.

وی درباره نحوه خرید بلیت قطار از سوی آژانس‌ها برای تور‌هایی که به‌صورت ریلی برگزار می‌شود، گفت: هیچ سهمیه اختصاصی برای هیچ شخص یا آژانسی در نظر نگرفته‌ایم و هیچ رانت و امتیاز خاصی نیست. اما این سؤال هنوز بی‌جواب است که چرا بلیت‌های قطار تا دو هفته آینده یک‌باره رزرو می‌شود و چطور آژانس‌ها در هر تاریخی امکان برگزاری تور ریلی دارند!

مدیر روابط عمومی اداره‌کل راه آهن خراسان‌رضوی اما دوباره بیان کرد: آژانس‌های مسافربری با مذاکره با شرکت‌های مسافربری می‌توانند برای برگزاری تور تقاضای سهمیه کنند.
این مقام مسئول به میزان سهمیه و تعداد رزرو بلیت آژانس‌ها اشاره‌ای نکرد.

به‌گزارش شهرآرانیوز، در وضعیتی که تقاضا برای بلیت قطار به‌دلایلی مثل افزایش قیمت بلیت هواپیما و تفاوت زیاد قیمتی آن و از طرفی فاصله‌گذاری‌های کرونایی که پذیرش مسافر در قطار را به حداقل رسانده است، مسلما نباید سهمیه آژانس‌ها برای برگزاری تور ریلی برقرار باشد و بهتر است اختصاص این سهمیه‌ها به حداقل برسد تا مردم دسترسی بهتر و راحت‌تری برای خرید بلیت داشته باشند؟!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->