سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کوکا کولا: برای تولید انبوه بطری ۱۰۰ درصد گیاهی آماده‌ایم

  • کد خبر: ۸۵۲۷۴
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷
کوکا کولا: برای تولید انبوه بطری ۱۰۰ درصد گیاهی آماده‌ایم
به نظر می‌رسد که استفاده از پلاستیک‌های گیاهی بالاخره از مرحله تحقیقاتی فراتر رفته است. کوکا کولا حالا برای نخستین بار بطری جدیدی معرفی کرده که به‌طور ۱۰۰ درصدی از پلاستیک گیاهی ساخته شده است. این شرکت می‌گوید فناوری آن‌ها آماده استفاده در مقیاس بالاست.

به گزارش شهرآرانیوز؛ کوکا کولا بیش از یک دهه پیش برای اولین بار از بطری PlantBottle پرده برداشت که پلاستیک PET آن تا ۳۰ درصد از مواد گیاهی ساخته شده بود. این شرکت در طول این سال‌ها مشغول جایگزینی ۷۰ درصد باقی مانده بود و اکنون با کمک فناوری شرکت Virent شکر ذرت را به هیدروکربنی به نام پارا-زایلین (bPX) و بعد به یک ترفتالیک اسید گیاهی (bPTA) تبدیل می‌کند.

۳۰ درصد دیگر بطری‌ها از شکری ساخته می‌شود که به‌طور مستقیم به مونواتیلن گلیکول (MEG) تبدیل شده است. «دانا برید»، مدیر تحقیق و توسعه، بسته‌بندی و پایایی محصولات کوکا کولا می‌گوید: «چالش اصلی در استفاده از اتانول زیستی مسئله سوخت است. ما به نسل جدیدی از راهکار MEG نیاز داشتیم که این چالش را برطرف کند و در عین حال بتواند از نسل دوم مواد اولیه مثل ضایعات جنگلی یا محصولات جانبی کشاورزی استفاده کند. هدف ما با PET گیاهی، استفاده از مازاد محصولات کشاورزی است تا رد پای کربنی به حداقل برسد.»

کوکا کولا می‌گوید این فناوری آماده استفاده در مقیاس بالاست و می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰ تمام بطری‌های پلاستیکی خود را در اروپا و ژاپن به محصولات گیاهی تبدیل کند. این شرکت در گام نخست در حال حاضر حدود ۹۰۰ بطری PlantBottle تولید کرده است.

«ننسی کوآن»، مدیر ارشد فنی و نوآوری کوکا کولا می‌گوید: «ما گام‌های مهمی برای کاهش استفاده از پلاستیک نفتی غیربازیافتی برداشته‌ایم و همزمان به سمت اقتصاد دورانی حرکت می‌کنیم و می‌خواهیم در هدفی مشترک تا سال ۲۰۵۰ نشر کربن را به صفر برسانیم. به نظر ما پلاستیک گیاهی در آینده نقش مهمی بازی می‌کند و در راستای اقتصاد دورانی حامی برنامه کاهش رد پای کربنی، رفع اتکا بر سوخت‌های فسیلی جدید و گردآوری PET خواهد بود.»

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->