برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد دبیرخانه شهرهای زیارتی ایران با محوریت مشهد مقدس ایجاد شد اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان قطع نخاعی مشهد رونمایی از پوستر اولین رویداد هفته خلاقیت و نوآوری شهری | اعلام برنامه‌های شهرداری مشهد در هفته خلاقیت فرجام کلنل میهن پرست؛ روایت شش ماه آرمانگرایی نویافته های باستان شناسی «کشف رود» مشهد رونمایی شد شهروند خبرنگار| شهریه مدارس غیردولتی و دغدغه والدین در مشهد مبارزه با جوندگان شهری با راهکارهای جدید شهرداری مشهد برای نخستین بار در کشور ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌‎های زودبازده مشهد اختصاص داده شد | سهم هر محله ۱۵ میلیارد تومان سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد: گسترش ورزش در مناطق کم‌برخوردار این شهر الگویی مناسب برای کشور است کوره‌پزخانه‌ها در مشهد احیا می‌شود تاکید استاندار خراسان رضوی بر فراهم شدن زمینه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و زیارت امداد اورژانسی به آثار میراثی | رئیس کمیسیون اصل‌۹۰: با احضار وزیر میراث‌فرهنگی، متخلفان تخریب سنگ‌نگاره‌های تاریخی دیزدر را به دستگاه قضایی معرفی می‌کنیم ترافیک صبحگاهی مشهد سنگین و پرحجم است (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: پاسخ پاسداران به رژیم صهیونیستی، دل هر ایرانی که دل در گرو استقلال کشور دارد را شاد کرد تقاطع غیرهمسطح شاهنامه، گامی مؤثر در جهت توسعه منطقه منفصل توس مدیریت آلودگی هوا با توسعه زیر ساخت های مراکز معاینه فنی شهرداری مشهد پروژه های گره‌گشا در اولویت مدیریت شهری | رضایت مردمی از پروژه تازه افتتاح شده پل دهرود مشهد + فیلم بازار شیرخشک دوباره بحرانی می‌شود؟ | بدهی بیمه به داروخانه‌ها، بازار شیرخشک را تحت تاثیر قرار می‌دهد استاندار خراسان رضوی از افزایش یک متری سرانه فضای آموزشی در مشهد خبرداد + فیلم
سرخط خبرها

احتمال کاهش خاموشی خراسان رضوی در زمستان

  • کد خبر: ۸۵۳۱۸
  • ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸
احتمال کاهش خاموشی خراسان رضوی در زمستان
سخنگوی صنعت برق خراسان با بیان اینکه به صورت قطعی نمی‌توانیم اعلام کنیم که در زمستان قطع برق نخواهیم داشت، تأکید کرده است که سوخت دوم نیروگاه‌ها به خوبی در حال تأمین است و از این نظر مشکل جدی نداریم.

محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ تأمین سوخت زمستانی نیروگاه‌های برق با وجود کسری ۲۰۰ میلیون مترمکعبی گاز، به دغدغه اصلی مدیران تازه مستقر شده انرژی کشور تبدیل شده است، تا آنجا که وزیر نفت در نخستین روز کاری اش اعلام کرد که تأمین سوخت زمستانی نیروگاه‌ها دغدغه اصلی وزارت نفت است، اما چند روز بعد هم وزیر جدید نیرو از نبود هیچ گونه مشکل برای تأمین سوخت نیروگاه‌های برق در زمستان خبر داد و حالا و بعد از گذشت حدود دو ماه از این اظهارنظر‌ها و درحالی که کارشناسان انرژی پیش بینی کرده بودند که در زمستان ۱۴۰۰ درگیر قطع گسترده برق خواهیم شد، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور، با اعلام رضایت از روند سوخت رسانی به نیرو گاه‌های کشور اعلام کرده است که اگر این روند سوخت رسانی ادامه داشته باشد، مشکلی در تأمین برق مشترکان نخواهیم داشت.

سخنگوی صنعت برق خراسان هم با بیان اینکه به صورت قطعی نمی‌توانیم اعلام کنیم که در زمستان قطع برق نخواهیم داشت، تأکید کرده است که سوخت دوم نیروگاه‌ها به خوبی در حال تأمین است و از این نظر مشکل جدی نداریم، اما نمی‌توانیم به صورت ۱۰۰ درصدی و قطعی به مردم اطمینان بدهیم که در زمستان قطعی برق نداریم.

۱۷ مهرماه و درست در اوج برگزاری جلسات تأمین سوخت زمستان برای نیروگاه‌های برق، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور، در گفتگو با خبرگزاری ایلنا از تکمیل ظرفیت مخازن سوخت نیروگاه‌ها تا پایان آبان خبر داد و با اشاره به نبود مشکل در تأمین برق در زمستان گفت که اکنون میزان گازوئیل مخازن نیروگاه‌ها بیش از ۶۲ درصد ظرفیت است و طبق برنامه تا پایان آبان، مخازن سوخت پاسخگوی نیاز ما خواهند بود. ضمن اینکه سوخت رسانی طبق روال انجام می‌شود و محدودیتی نخواهد بود. همچنین توافق شده است که مصرف گاز خانگی به گونه‌ای باشد که شرکت گاز سوخت بیشتری به نیروگاه‌ها تحویل دهد. اگر این روند سوخت رسانی ادامه داشته باشد، مشکلی در تأمین برق مشترکان نخواهیم داشت.

کاهش احتمال کمبود سوخت

سخنگوی صنعت برق خراسان نیز در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به عزم جدی وزارت‌های نیرو و نفت برای تأمین سوخت نیروگاه‌های برق در زمستان ۱۴۰۰ گفت: در تلاشیم که تأمین گاز نیروگاه‌ها به حداکثر برسد و سوخت مایع هم تا حد اطمینان تأمین شود تا با شرایط پایدارتری وارد فصل سرما شویم و احتمال کمبود سوخت باز هم کمتر شود. سوخت مایع نیروگاه‌های استان در حال تأمین است و در این زمینه مشکل جدی نداریم و سوخت دوم نیروگاه‌ها تا امروز تا حد خوبی تأمین شده است.

استفاده از سوخت مایع

حسن حشمتی با بیان اینکه نیروگاه‌ها به شکل محدودی می‌توانند از سوخت مایع استفاده کنند افزود: سوخت دوم باید ذخیره شود و طبیعی است که مخازن نیروگاه‌ها ظرفیت مشخص و محدودی دارند و قادر به ذخیره سازی بی نهایت نیستند. از طرف دیگر استفاده از سوخت دوم محدودیت دارد و تنها در حد چند روز می‌توانیم از آن بهره ببریم و با این روش برق تولید کنیم.

با افزایش مصرف خانگی دچار مشکل می‌شویم

وی ادامه داد: اگر مثل تابستان که با گرمای بی سابقه‌ای روبه رو شدیم و گفته شد در ۵۰ سال اخیر بی سابقه بوده است، در زمستان هم با چنین سرمایی مواجه شویم، به دلیل بالارفتن مصرف گاز در بخش خانگی و قطع سهمیه نیروگاه ها، دچار محدودیت تولید می‌شویم، چون منبع اصلی تولید برق در زمستان نیروگاه‌های گازی هستند که در صورت افزایش مصرف خانگی، گاز آن‌ها محدود یا قطع می‌شود.

حشمتی در پاسخ به این سؤال که آیا با وجود تأمین مناسب سوخت مایع برای نیروگاه ها، امسال هم در زمستان برق قطع می‌شود یا نه، بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ توجه خاصی به تامین سوخت نیروگاه‌ها شده است و همان طور که اعلام کردیم ذخیره سازی خوبی هم انجام شده است و فعلا مشکل جدی در تأمین سوخت نداریم، اما نمی‌توانیم بگوییم که ۱۰۰ درصد در زمستان قطع برق نداریم و امیدواریم با شرایطی که ایجاد شده و سوختی که در حال تأمین است، شاهد قطعی برق نباشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->