افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳) نوروزی متفاوت در فرودگاه مشهد | از اجرای برنامه‌های فرهنگی تا استقبال عروسک‌ها از مسافران خردسال
سرخط خبرها

طول مسیر دوچرخه در مشهد به ۲۵۰ کیلومتر می‌رسد

  • کد خبر: ۸۵۳۹۲
  • ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸
طول مسیر دوچرخه در مشهد به ۲۵۰ کیلومتر می‌رسد
مدیر پروژه توسعه حمل و نقل انسان محور شهرداری مشهد ازتکمیل مسیر ۲۵۰ کیلومتری دوچرخه تا پایان سال جاری خبرداد.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیر پروژه توسعه حمل و نقل انسان محور شهرداری مشهد ازتکمیل مسیر ۲۵۰ کیلومتری دوچرخه تا پایان سال جاری خبرداد.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، جمشید جعفری در خصوص پیوستگی مسیر‌های دوچرخه در سطح شهر، اظهار کرد: طبق مطالعات انجام شده باید مشهد به ۲۵۰ کیلومتر مسیر دوچرخه مجهز شود که در صورت تامین بودجه تا پایان سال جاری به این افق دست پیدا خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته هدف خود را بر خیابان‌هایی که امکان اجرا مسیر در آن‌ها وجود داشت، متمرکز کردیم.

مدیر پروژه توسعه حمل و نقل انسان محور شهرداری مشهد تاکید کرد: در سطح بعدی به دنبال ایجاد پیوستگی مسیر‌های ایجاد شده هستیم تا در شهر شاهد یک شبکه پیوسته ۲۵۰ کیلومتری باشیم. هرچند که در مناطقی مانند مناطق ۱۲ و ۱۰ که به واسطه بزرگراه از هم جدا می‏شوند، ایجاد پیوستگی اقدام بسیار سخت و مشکلی است.

جعفری افزود: با این وجود در هر منطقه طرح پیوستگی در نظر گرفته شده است، به طور مثال در گذشته شاهد ایجاد مسیر دوچرخه در منطقه یک و بولوار‌های خیام و شهید صادقی بودیم که امسال ایجاد مسیر دوچرخه بولوار ارشاد را در دست اقدام داریم تا این دو معبر را به هم متصل کند.

وی تصریح کرد: همچنین در منطقه یک و هشت در گذشته مسیر‌های خیابان کوهسنگی، احمدآباد، ملاصدرا داشته ایم و در ادامه آن خیابان کلاهدوز نیز مجهز به مسیر دوچرخه شده که این امر سبب پیوستگی مسیر‌های دوچرخه در این محدوده شهری شده است.

مدیر پروژه توسعه حمل و نقل انسان محور شهرداری مشهد گفت: در سال جاری اگر موفق به آن شویم که خیابان کلاهدوز را تا چهارراه ابوطالب امتداد دهیم، پیوستگی دیگری به وجود می‌آید.

جعفری عنوان کرد: در منطقه ۵ بولوار‌های چمن و آیت الله مجلسی مجهز به مسیر دوچرخه بودند که در سال جاری برای بولوار میرزا کوچک خان نیز ایجاد مسیر دوچرخه را مدنظر گرفته ایم که این مسیر زمینه اتصال دو منطقه ۴ و ۵ را فراهم می‌آورد.

وی خاطرنشان کرد: در منطقه ۱۰ نیز در گذشته مسیر دوچرخه در بولوار‌های شاهد و امامیه اجرا شده بود که در سال جاری بولوار‌های حجاب و ادیب را در برنامه قرار داده ایم.

مدیر پروژه توسعه حمل و نقل انسان محور شهرداری مشهد اضافه کرد: در مناطق مختلف این شبکه‌ها در حال تکمیل است تا به یک پیوستگی خوبی در سطح مناطق دست پیدا کنیم؛ هرچند تا نقطه ایده آل خود فاصله زیادی داریم.

جعفری گفت: در محور‌های اصلی شهر و در محور شرقی و غربی از انتهای خیابان نخریسی تا انتهای وکیل آباد یک مسیر دوچرخه پیوسته در نظر گرفته شده است. در حال حاضر قسمت اعظمی از بولوار وکیل آباد به مسیر دوچرخه مجهز شده و اکنون از پل شهید قانع تا انتهای بولوار وکیل آباد نیازمند مسیر دوچرخه است که شامل مناطق ۹ و ۱۱ می‏شود.

وی ادامه داد: در مرکز شهر، خیابان امام رضا (ع) به سمت حرم مطهر رضوی دارای مسیر دوچرخه است اگر از میدان دکتر شریعتی تا میدان بسیج نیز شبکه دوچرخه ایجاد کنیم؛ محور غربی و شرقی به سمت حرم مطهر رضوی هم متصل شده و پیوستگی ایجاد خواهد شد. همچنین در ادامه نیز خیابان فدائیان اسلام در دستور کاراست تا در محور شرقی و غربی مشهد نیز اتصال ایجاد شود و در مرکز شهر به خیابان امام رضا (ع) منتهی شود.

مدیر پروژه توسعه حمل و نقل انسان محور شهرداری مشهد افزود: از سوی دیگر از میدان آزادی به سمت حرم مطهر و میدان شهدا که شامل مسیر بولوار ملک آباد، بولوار شهید کلاهدوز، خیابان سناباد و چمران می‌شود، با ایجاد مسیر‌های دوچرخه پیوستگی به وجود آمده، اما در خیابان آیت الله شیرازی به دلیل اصلاح پیاده رو، مسیر جداگانه برای دوچرخه احداث نخواهد شد و دوچرخه سواران می‎توانند از سواره‎رو آرام سازی شده استفاده کنند.

جعفری اظهار کرد: علاوه بر این موارد، از پارک خورشید در منطقه ۹ به میدان شهدا نیز پیوستگی از طریق بولوار نماز، خاقانی، شهید کاوه و پیروزی ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: در محور شمالی و جنوبی یعنی از خیابان خواجه ربیع تا کوهسنگی، مسیر دوچرخه در میدان شهدا تا کوهسنگی و میدان شهدا تا تقاطع خیابان آیت الله عبادی احداث شده، اما از این تقاطع به بعد به سمت خواجه ربیع به دلیل عدم تعریض معبر و عقب نشینی، احداث مسیر میسر نشده است.

مدیر پروژه توسعه حمل و نقل انسان محور شهرداری مشهد تاکید کرد: با این پیوستگی‌هایی که در سطح شهر مشهد در دست اقدام داریم از لحاظ کمی به هدف ۲۵۰ کیلومتر مسیر دوچرخه تا آخر سال جاری خواهیم رسید؛ اما به لحاظ پیوستگی افق بلند مدت تری نیاز است.

جعفری عنوان کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر در ایجاد مسیر‌های دوچرخه بر روی محور‌ها تمرکز شده، اما یکی از ویژگی‌های مهم که پیوستگی این مسیرهاست مورد توجه قرار نگرفته و در تقاطع‌ها و میادین شهر که نقاط اتصال هستند زیرساختی برای دوچرخه ایجاد نشده است. اگر می‌خواهیم شبکه پیوسته مسیر دوچرخه به صورت ایمن در شهر داشته باشیم؛ باید در محل تقاطع‌ها و میادین نیز این پیوستگی را به نحو احسن ایجاد کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->