علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳
سرخط خبرها

درباره شعرخوانی عجیب و غریب ایران خودرویی‌ها برای وزیر صمت

  • کد خبر: ۸۵۴۵۰
  • ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
  • ۲
درباره شعرخوانی عجیب و غریب ایران خودرویی‌ها برای وزیر صمت
این استقبال ایران خودرو از وزیر صمت به قدری عجیب و مبتذل بود که خیلی سریع به ترند شبکه‌های اجتماعی تبدیل شد و عده‌ای بحث استقبال از مدیرعامل جدید بانک ملی را نیز پیش کشیدند.

مریم شیعه زاده | شهرآرانیوز؛ چند روز پیش و در حاشیه بازدید وزیر جدید صمت از خط تولید ایران خودرو، اتفاق عجیبی رخ داد که انتشار ویدئوی آن، واکنش کاربران فضای مجازی را به همراه داشت. در این ویدیو یک نفر روبه روی فاطمی امین می‌ایستد و پیش از افتتاح رسمی خط تولید تارا اتومات، برایش شعر می‌خواند. شعری بی وزن، بی قافیه و بدون رعایت کوچک‌ترین نکته ادبی که به مدح و ستایش او می‌پردازد و از دستاورد‌های شرکت ایران خودرو صحبت می‌کند. ایران خودرو را با واژه‌ها و عباراتی نظیر «خودکفا»، «اشتغال زا»، «باکیفیت»، «بی عیب» و... توصیف می‌کند و بعد به تعریف و تمجید از وزیر می‌پردازد.

این استقبال به قدری عجیب و مبتذل بود که خیلی سریع به ترند شبکه‌های اجتماعی تبدیل شد و عده‌ای بحث استقبال از مدیرعامل جدید بانک ملی را نیز پیش کشیدند. این استقبال نیز از سوی کارکنان بانک ملی و با سلام نظامی همراه بود و این سؤال را به وجود آورد که چرا کارکنان ساده یک سازمان باید همگی صف بکشند و به مدیر جدیدشان سلام نظامی بدهند.

شاید شما هم ویدئو مربوط به این دو استقبال را دیده یا تجربه تماشای استقبال‌های عجیب از مدیران را در فاصله‌ای نزدیک‌تر داشته باشید، به هرحال آنچه امروز می‌خواهیم درباره آن صحبت کنیم این دست اقدامات است که در درازمدت می‌تواند واگیردار باشد و راه اندیشیدن را سد کند.

وجود چنین برخورد‌هایی در محیط‌های حرفه ای، القاکننده حس ناامنی است و خلاقیت اعضا را نابود می‌کند. در بحث مدیریت کسب وکار و در احادیث معتبر، مدح گویی با نیت تملق به شدت مذموم است و اگر در فرهنگ یک سازمان رسمی جاخوش کند، دیر یا زود باعث حذف انتقاد‌های سازنده از ساختار می‌شود و جرئت و جسارت افراد حاضر در ساختار را سرکوب‌ می‌کند.

اصل کارآمدی نباید با اثبات وفاداری جایگزین شود و در سیره سیاسی امام علی (ع) نیز، بار‌ها و بار‌ها آمده است که ایشان به صراحت مردم را از مدح گویی و تصنع در برخورد منع می‌کردند. مقام معظم رهبری نیز در مهرماه ۱۳۸۴ و در دیدار با اعضای هیئت دولت اشاره کردند که نباید به سخن نرم و دلنشین دل سپرد و اگر این موضوع رعایت شود، به سود

خیلی هاست. ایشان همچنین عقیده دارند که یکی از دلایل به انحراف کشیده شدن حکومت‌های اموی و عباسی، افتادن کار‌ها به دست انسان‌های متملق بود و این سخنان در میلاد امام حسن مجتبی (ع) و در فروردین ماه ۱۳۶۹ مطرح شد، اگر از مدیران و مسئولان یک سازمان هستید و از تعریف و تمجید کارمندانتان احساس رضایت می‌کنید، در دام تملق افتاده اید و بهتر است هر چه زودتر و به صراحت اعلام کنید که از این تعریف و تمجید‌ها ناراحت می‌شوید و این وضعیت را به منزله آژیرخطر بدانید!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فدایی همدان
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
0
0
ضمن تشکر از پرداختن به موضوع باید عرض کنم که این داستان سبقه چهل وسه ساله دارد واز ابتدای وقوع انقلاب شروع شده به عنوان مثال و حدیث نفس بنده در سال ۱۳۷۰ جزو اولین مدرک داران در حوزه تاسیسات گاز همدان بودم اما با وجود معدل متوسط ومراجعات مکرر هیچگاه نتوانستم در این شرکت استخدام شوم چون پارتی نداشتم
آرش
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
0
0
و شما چرا بجای کلمه اخبار نوشتی نیوز.!!؟؟
نکنه برای رعایت وزن و قافیه؟؟
خلق را تقلیدشان برباد داد
ای دوصد لعنت بر این تقلید باد
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->