نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس
سرخط خبرها

روزهای تلخ شهرخودرو | همه‌چیز به ضرر فوتبال خراسان در جریان است

  • کد خبر: ۸۵۴۷۲
  • ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲
روزهای تلخ شهرخودرو | همه‌چیز به ضرر فوتبال خراسان در جریان است
مروری بر ریز‌و‌درشت روز پُرحاشیه شهرخودرو؛ از اعتصاب بازیکنان تا مجادله کلامی ۲ سرمربی مشهدی و البته هواداران را در این یادداشت بخوانید.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ همه‌چیز از مدت‌ها قبل و از روز بازپس‌گیری مالکیت تنها‌نماینده فوتبال شرق کشور آغاز شد؛ از‌جایی‌که مالک جنوبی که چند‌صباحی را در بند بود، با حکم جنجالی دادستانی کل کشور به مشهد بازگشت تا دوباره حاشیه‌ها شروع شود و کشتی شهرخودرو به تلاطم دریای حوادث بیفتد، از ماجرای بی‌پولی‌های همیشگی تا قهر و اعتصاب و مصاحبه پشت مصاحبه.

روز گذشته و بعد از اعلام استعفای محمدرضا مهاجری و معارفه اکبر میثاقیان در هتل بدون حضور بازیکنان، تمرین شهرخودرو قرار بود از ساعت‌۱۱ در زمین شماره‌۲ ورزشگاه امام‌رضا (ع) برگزار شود که حواشی ۲‌ساعت و ۴۵‌دقیقه‌ای نه‌تن‌ها مانع این اتفاق شد، بلکه یک آبروریزی کامل برای فوتبال مشهد به بار آورد. جزئیات کامل حوادث روز گذشته حول باشگاه پدیده شهرخودرو که در ادامه از نظر خواهید گذراند، بیانگر یک واقعیت ویژه است و آن این است که گویا همه شرایط دست به دست هم داده تا فوتبال مشهد بار دیگر بعد از سال‌ها به‌سمت فروپاشی و نابودی کشیده شود؛ درست مثل روز‌های ابومسلم و پیام.

جلسه اکبر با یاغی‌ها

اکبر میثاقیان با همان تی‌شرت مشکی همیشگی به استادیوم نونوار شهر می‌آید؛ غافل از آنکه این‌بار روزگار فوتبال قرار نیست به کامش بچرخد. شاید این اولین معارفه میثاقیان در تب و‌تاب و التهاب بازیکنانی است که یاغی و گردن‌کش جلوی مرد موسپید فوتبال خراسان به در‌و‌دیوار لم داده‌اند و حاضر نیستند حرف‌هایش را بشنوند.

ساعت رأس‌۱۱ است که اکبر میثاقیان با همراه و شاگرد همیشگی‌اش امجد شکوه‌مقام از اتاق بیرون می‌آید و بازیکنان را به رختکن کنار زمین تمرینی شهرخودرو در ورزشگاه امام‌رضا (ع) دعوت می‌کند. جلسه نزدیک به یک‌ساعته میثاقیان با بازیکنانی که حتی لباس در‌نیاورده‌اند، بی‌نتیجه است و هر کسی از رختکن بیرون می‌آید، یک جمله می‌گوید: بازیکنان حاضر به تمرین نیستند.

حضور غیرمنتظره مهاجری و کادرش

اوضاع در محل تمرین شهرخودرو مستعد یک جرقه است. گروهی از هواداران و لیدر‌های همیشگی فوتبال مشهد حضور دارند و زمزمه‌های نگرانی‌شان به گوش می‌رسد. همه چشم‌انتظار نتیجه خروجی جلسه میثاقیان و بازیکنان هستند و کادر مدیریتی هم به‌شکل‌عجیبی در کانکس کنار زمین خود را حبس کرده‌اند. ناگهان بنز مشکی‌رنگ وارد محوطه پارکینگ می‌شود و محمدرضا مهاجری، سرمربی مستعفی شهرخودرو، با کادر فنی به محل تمرین می‌آید. هادی عقیلی، سیروس سنگچولی و عماد مهاجری، همراهان سرمربی مستعفی هستند که با حضورش در محل تمرین همه را شوکه کرده است.

رویارویی مهاجری و میثاقیان

هواداران شاکی با حضور مهاجری و کادرش او را دوره کرده و درباره وضعیت تیم ابراز‌نگرانی می‌کنند. یکی از هواداران خطاب به مهاجری می‌گوید: همه امید ما شما بودید آقارضا.

مهاجری با اصرار هادی عقیلی برای روبه‌رونشدن با اکبر میثاقیان، به‌سمت کانکس مدیریت می‌رود که میثاقیان از جلسه بیرون می‌آید. طعنه جالب مهاجری در اولین مواجهه با اکبر میثاقیان نظر همه را به خود جلب می‌کند. مهاجری که به سردی در گوشه‌ای ایستاده بود، در مواجهه با استادش میثاقیان به طرز جالبی می‌گوید: «سلام الگوی فوتبال مشهد!»؛ طعنه‌ای که بلافاصله با جواب میثاقیان رو‌به‌رو می‌شود که می‌گوید: رضا من آمدم که بگویم تو را نگه دارند.

خوش‌و‌بش کادر فنی با مرد موسپید فوتبال مشهد داغ می‌شود که هواداران این‌بار ۲ مربی کهنه‌کار فوتبال مشهد را دوره می‌کنند و ضمن ادای احترام به میثاقیان، از او می‌خواهند که از مدیران شهرخودرو بازی نخورد. میثاقیان هم ابتدا قصد دارد آن‌ها را آرام کند، اما یواش‌یواش کنترل اوضاع از دستان او هم خارج می‌شود و هواداران به‌همراه بازیکنان معترضی که دیگر از رختکن بیرون آمده و خودشان را به پشت در کانکس مدیریت رساندند، تجمع اعتراضی‌شان را به گوش مدیران تیم می‌رسانند.

صدای تهدید‌ها بیخ‌گوش مدیران

صحبت‌های مهاجری و میثاقیان رفته‌رفته رنگ‌و‌بوی جدی‌تری می‌گیرد. میثاقیان که تلاش دارد مهاجری را آرام کند، به او و هواداران می‌گوید: حالا در این شرایط باید چه‌کار کرد؟ تیم یک بازی دیگر بازی نکند، سقوط می‌کند.
اکبرخان، شاگرد قدیمی را کنار می‌کشد و با او درِ‌گوشی صحبت می‌کند. مهاجری که گویا دیگر عصبانیتش بالا زده است، می‌گوید: به وا... اگر هر مربی به‌جز شما می‌خواست به مشهد بیاید، قلم پایش را در فرودگاه می‌شکستم!

بعد از این حرف است که میثاقیان، دست مهاجری را می‌گیرد و با خود به انباری پشت کانکس می‌برد. بازیکنان هم که هم‌صدایی هواداران در اعتراض را می‌بینند، جری می‌شوند. امیرحسین کریمی صدایش را تنگ گلویش می‌اندازد و می‌گوید: آقای سیدصالحی بیا بیرون جواب بده.
هواداران هم با صدای بلند از مدیران شهرخودرو می‌خواهند که از اتاق بیرون بیایند و جوابگوی آن‌ها باشند.

معمایی و ماجرای سیدصالحی

با فشار هواداران و هجومشان به اتاق، مسعود معمایی مدیرعامل باشگاه و سیدمهدی سیدصالحی، مدیر تیم، بالاخره بعد از نزدیک به ۲ ساعت از کانکس بیرون می‌آیند تا پاسخ‌گوی هواداران باشند و تکلیف بازیکنان شاکی پشت‌در را هم روشن کنند.

بازیکنان شاکی با دیدن معمایی و سیدصالحی صدای اعتراضشان بلند می‌‎شود. بزرگ‌تر‌ها از ربیع‌خواه و احسان حسینی گرفته تا مهدی شریفی و سعید جلالی‌راد با معمایی وارد صحبت می‌شوند. آن‌ها از بی‌احترامی به خودشان می‌گویند؛ از اینکه چرا به شعور آن‌ها توهین می‌شود و به‌عنوان‌مثال به آن‌ها می‌‎گویند ۲ هفته صرافی‌ها تعطیل است والا پولتان را می‌دهیم! مهدی شریفی می‌گوید: مگر تعطیلات کریسمس بوده؟! چرا ما را احمق فرض می‌کنید. احسان حسینی هم اضافه می‌کند: آقای معمایی! ما کی به آقا‌رضا مهاجری بی‌احترامی کردیم که شما می‌گویید به‌خاطر اینکه بازیکنان بی‌احترامی کردند، مهاجری را برداشتم؟

در‌این‌بین سیدصالحی که سعی در آرام‌کردن بازیکنان و هواداران داشت، می‌گوید: من از روزی که آمدم، هر قولی به بازیکنان دادم، عملی کردم. بازیکنان همه این را قبول دارند. این‌طور نبوده؟ بعد از این پرسش سیدصالحی بود که همه بازیکنان یک‌صدا گفتند: «نه!» و بعضی از آن‌ها هم شروع به فحاشی و توهین به مدیر تیم کردند.

درگیری لفظی مهاجری و معمایی

محمدرضا مهاجری که تمام تلاش خود را می‌کند تا با معمایی رو‌به‌رو نشود، توسط هواداران با مدیرعامل طرف می‌شود. هوادار می‌گوید آقای معمایی! این آقا‌رضا، شما مگر نگفتید مهاجری خودش استعفا کرده است؟ معمایی با سر تأیید می‌کند و همین کافی است تا مهاجری جلو بیاید و بگوید: شما کی استعفای من را قبول کردید؟ ۲۰‌روز پیش استعفا کردم و شما گفتید نه.

جر‌و‌بحث لفظی میان مهاجری و معمایی بالا می‌گیرد. معمایی می‌گوید: آقای مهاجری! من، چون بازیکنان به شما بی‌احترامی کردند، گفتم شما دیگر نباشید.
بازیکنان همه به صدا در‌می‌آیند که ما کی به آقا‌رضا بی‌احترامی کردیم؟ و مهاجری ادامه می‌دهد: الان بازیکنان به شما توهین کردند. شما نمی‌روید؟

شرط ویژه برای شروع تمرین

کشمکش‌ها از کنترل خارج شده و هواداران که بدجور نگران بازی روز شنبه شهرخودرو برابر نفت مسجدسلیمان هستند، از بازیکنان می‌خواهند که چاره‌ای بیندیشند و سر تمرین بروند. سعید جلالی‌راد به‌عنوان کاپیتان و امیرحسین کریمی از مسعود معمایی می‌خواهند تا به کناری بروند و در خلوت، پیشنهاد بازیکنان را بشنود. جلالی‌راد و کریمی در بازگشت از جلسه سرپایی چند‌دقیقه‌ای، می‌گویند از معمایی خواستند تا مهاجری برگردد و بازیکنان هم ۵ تا ۱۰‌درصد دیگر قراردادشان را بگیرند و همین الان سر تمرین حاضر شوند. معمایی هم از آن‌ها می‌خواهد تا به او فرصت کوتاهی بدهند تا با تهران مشورت کند.

مدیرعامل بعد از دقایقی برمی‌گردد و پاسخ ظاهرا روشن است: سرمربی فقط اکبر میثاقیان است. با این صحبت، بازیکنان خداحافظی می‌کنند و می‌روند. سعید جلالی‌راد و صادق صادقی دقایقی بعد جلسه دونفره کوتاهی را با اکبر میثاقیان برگزار می‌کنند.

مشهدی‌ها در آتش غیرمشهدی‌ها

جلسه تمرینی روز گذشته شهرخودرو پایانی باز داشت. تکلیف هیچ‌چیز مشخص نشد و دست‌آخر بازیکنان به خانه‌هایشان رفتند و کادر فنی قبلی و فعلی هم سوار ماشین‌هایشان شدند و استادیوم امام‌رضا (ع) را ترک کردند. کادر مدیریتی هم همچون قبل حبس در کانکس مرموز این‌روز‌های فوتبال مشهد ماندند؛ گویی از آتشی که غیرمشهدی‌های کادر مدیریتی این باشگاه به جان ۲ پیشکسوت فوتبال مشهد انداختند، تنها خاکستری به ضرر فوتبال شهر مشهد باقی ماند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->