پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

چرا کرایه تاکسی های اینترنتی افزایش یافت؟

  • کد خبر: ۸۵۵۶۲
  • ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۴
چرا کرایه تاکسی های اینترنتی افزایش یافت؟
روز گذشته با بروز مشکل در سیستم توزیع بنزین، کرایه تاکسی‌های اینترنتی به طور چشمگیری افزایش یافت.

به گزارش شهرآرانیوز، هنوز ساعتی از بروز مشکل در سیستم توزیع بنزین نگذشته بود که بسیاری از مسافران تاکسی‌های اینترنتی با افزایش چند برابری کرایه‌ها مواجه شدند.

به گفته یک مسافر تاکسی اینترنتی،  روز گذشته کرایه مسیری که پیش از این ۲۴ هزار تومان بود به ۶۲ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافت. همچنین کرایه مسیر‌های دربستی که قبلا ۵۰ هزار تومان بود به بیش از ۱۰۰ هزار تومان رسید.

حال به سراغ برخی مدیران شرکت‌های تاکسی اینترنتی هم رفتیم تا ببینیم ماجرا از چه قرار است.

کرایه‌ تاکسی های اینترنتی بر اساس عملکرد سامانه‌ها تعیین می شود

هومن دمیرچی موسس تبسی در این خصوص گفت: قیمت گذاری در این شرکت بر اساس الگوریتم هوش مصنوعی است که مطابق توازن عرضه و تقاضا تصمیم می‌گیرد قیمت را برای هر ساعت از روز و در هر منطقه چه میزانی تعیین کند.

خلج مدیرعامل اسنپ هم در این خصوص توضیح داد: بعد از این موضوع کمیته قیمت گذاری ما تشکیل شد و سعی کردند با اقداماتی که می‌توانستند انجام دهند نوسان قیمت را کنترل کنند.

هرچند مدیران این شرکت‌ها افزایش کرایه‌ها را بر اساس عملکرد سامانه‌ها و سیستمی می‌دانند، اما پر واضح است که در نبود نظارت دقیق سامانه‌ها تنها نفع این شرکت‌ها را در نظر گرفته اند.

در بحث تاکسی‌های اینترنتی مدیریت دو گانه‌ای وجود دارد

در این خصوص ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور تصریح کرد: در بحث تاکسی‌های اینترنتی یک مدیریت دو گانه‌ای وجود دارد.

او ادامه داد: بحث قیمت گذاری قاعدتا بر عهده وزارت صمت است  که گزارش این موضوع را تهیه کرده ایم و در اختیار وزارت صمت قرار می‌دهیم .

ضامنی گفت: در خصوص برخورد‌ با تخلفات این حوزه در وزارت صمت تصمیم گیری می‌شود.

تداوم مشکل سوخت با افزایش شدید قیمت تاکسی‌های اینترنتی همراه است

رفیع زاده، مدیر روابط عمومی الوپیک هم در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اختلال در سامانه توزیع بنزین و مشکلات پیش آمده برای رانندگان این شرکت گفت: اتفاقات دیروز یعنی اختلال در سامانه سوخت تاثیر چندانی روی تعداد درخواست و سفیران فعال ما نداشت، علت این موضوع هم این بود که رانندگان همچنان ذخیره بنزین داشتند، اما اگر این موضوع تداوم پیدا کند قطعا مشکل عظیمی را به وجود خواهد آورد.

او ادامه داد: جایگاه‌های سوخت اگر همچنان محدود باشند، قطعا تقاضا بیشتر از عرضه شده و نارضایتی را برای رانندگان و مسافران  به وجود می‌آورد و این موضوع هم لازم به ذکر است که برای هر راننده‌ای از لحاظ قیمت امکان استفاده از بنزین آزاد وجود ندارد، اما اگر مجبور بشوند بنزین آزاد بزنند، قیمت‌ها افزایش پیدا خواهد کرد.

رفیع زاده درباره افزایش قیمت‌ تاکسی‌های اینترنتی توضیح داد: قیمت ما تابعی از عرضه و تقاضا بوده و در واقع یک بازار رقابتی است. راننده های ما وقتی متوجه می‌شوند در شرکت دیگری قیمت‌ها افزایش پیدا کرده، اما همچنان قیمت‌های الوپیک به همان میزان است، از اپلیکیشن دیگری برای دریافتی بیشتر استفاده می‌کنند. در نتیجه شرکت ها برای ارائه سرویس به مشتریانشان به تبع بازار مجبور به افزایش قیمت می‌شوند.

او در ادامه درباره اتفاق ناگهانی دیشب و قطع سامانه توزیع بنزین، بیان کرد: وقتی چنین اتفاقی رخ می‌دهد که تمام کشور را درگیر می‌کند، باید یک اجماعی وجود داشته باشد و به یک قیمت ثابت مصوب شود تا مسافر به مشکل نخورد. این در حالی است که رقبای ما اینگونه فکر نمی‌کنند و این موضوع مشکل قیمت را تقویت می‌کند.

رفیع زاده گفت: شاید به نظر بیاید تعداد درخواست‌ها بالا رفته و مردم مجبور به استفاده از پیک هستند، اما در بحران‌هایی مثل تعطیلی جایگاه‌های سوخت کشور کسب و کار‌هایی اینترنتی مجبورند برای حفظ ثبات از جیب خودشان هزینه کنند. حفظ ثبات یعنی نه مردم نه سفیران و نه حتی خود ما ضرری را متحمل نشویم. به همین علت هم برای افزایش انگیزه کار در سفیران هزینه برای مشوق‌ها می‌پردازیم. 

بر اساس این گزارش برای پیشگیری از این اتفاقات ضروری است که  مدیریت واحد در این بخش وجود داشته باشد و نظارت برعملکرد‌های تاکسی‌های اینترنتی بیشتر شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->