طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان صید پرنده‌های شکاری در خراسان رضوی برای پول‌های عربی جاده‌های جنوبی خراسان رضوی بارانی و لغزنده است (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) بارش باران در ۱۰ ایستگاه هواشناسی سیستان و بلوچستان رکورد شکست (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) زلزله شدید، جنوب ژاپن را لرزاند (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) تصویب برنامه جامع مقابله با گرد و غبار برای ۱۱ استان کشور (۲۹ فروردین) آیا از نشانه‌های هک شدن گوشی تلفن همراه خبر دارید؟ دعوا و جنجال بر سر فشار آب، به قتل پیرمرد ۶۰ ساله منجر شد تغییر شغل نیمی از پزشکان عمومی در ایران! وام ازدواج؛ تدبیر قانون برای حمایت از نهاد خانواده محکومیت ۴۹ میلیاردی برای عرضه کننده برنج تقلبی در مشهد
سرخط خبرها

خوب و بد واکنش‌های مردم در ساعت‌هایی که روند سوخت گیری با مشکل روبه رو شد

  • کد خبر: ۸۵۵۹۴
  • ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
خوب و بد واکنش‌های مردم در ساعت‌هایی که روند سوخت گیری با مشکل روبه رو شد
ما به عنوان ارکان اصلی یک جامعه که در یک بستر واحد زندگی می‌کنیم و همه انتخاب‌ها و تصمیم‌های مان بر اطرافیان تأثیرگذار است، بهتر است در چنین مواقعی چه واکنشی نشان بدهیم؟ و شاید اگر بخواهیم روراست‌تر و صریح‌تر از خودمان سؤال کنیم؛ وظیفه ما در چنین روز‌هایی چیست؟

سیدزاده | شهرآرانیوز؛ وقفه‌ای که روز‌های گذشته در روند سوخت گیری اتفاق افتاد و به خبر داغ رسانه‌های مکتوب و مجازی تبدیل شد، بقایایی هم داشت؛ تصاویر و ویدئو‌هایی که در همین بحبوحه و پس از گذر از آن در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شد و از عکس العمل‌های مردم در این لحظه‌ها می‌گفت. واکنش‌ها و رفتار‌هایی که برخی از آن‌ها خوب بود و برخی بد و باعث شد دوباره این سؤال در ذهن بسیاری از ما شکل بگیرد که در این بزنگاه ها، یعنی اوقاتی که کار‌ها کمی از روال همیشگی خود خارج می‌شود و صبوری مردم را می‌طلبد، باید چه کاری انجام دهیم؟

به عبارت دیگر، ما به عنوان ارکان اصلی یک جامعه که در یک بستر واحد زندگی می‌کنیم و همه انتخاب‌ها و تصمیم‌های مان بر اطرافیان تأثیرگذار است، بهتر است در چنین مواقعی چه واکنشی نشان بدهیم؟ و شاید اگر بخواهیم روراست‌تر و صریح‌تر از خودمان سؤال کنیم؛ وظیفه ما در چنین روز‌هایی چیست؟

احتمالا خود شما هم چند نمونه از این بازخورد‌ها را در فضای مجازی دیده باشید. یک نمونه از آن که به شدت در فضای مجازی مطرح شد، ویدئوی کوتاهی بود از داخل یک ماشین و خانمی که از فروش بنزین به قیمت لیتری ۸ هزارتومان صحبت می‌کرد. او می‌گفت درست در ساعت‌هایی که بسیاری از افراد به دلیل اختلال در سیستم سوخت گیری، با نبود یا کمبود سوخت روبه رو شدند، یک نفر بنزین را لیتری ۸ هزار تومان به آن‌هایی که احتیاج دارند می‌فروشد. این ویدئو کلی واکنش منفی هم به دنبال داشت.

کاربری نوشته است: «این دیگه خود ما مردم هستیم. نه ربطی به مسئولان داره، نه ربطی به تحریم داره. وقتی در این شرایط چنین بلایی رو سر هم می‌آریم نباید از کس دیگه‌ای توقع داشته باشیم. تو این شرایط باید هوای یکدیگر رو داشته باشیم نه اینکه سوءاستفاده کنیم.» دیگری گفته: «خودمون به همدیگه رحم نمی‌کنیم، چطور توقع از دیگران داریم؟» در بین این قبیل واکنش‌ها یک نفر هم از این گفت که: «واقعا اگه مجبور نیستین، تو این سوءاستفاده شریک نشین و نخرین.»

در کنار این اتفاق بحث افزایش کرایه تاکسی‌های اینترنتی که پیش از این هم با اوج گیری ترافیک سر به فلک می‌گذاشت، دوباره مطرح شد و بسیاری از کاربران از این موضوع گلایه داشتند.
این اتفاق، اما جنبه دیگری هم داشت و آن ویدئوی کوتاهی بود از جریان سوخت گیری در بجنورد با این مضمون که شهروندان بجنوردی در پمپ بنزین، اولویت را به مسافران و پلاک‌های غیربومی می‌دادند. ویدئویی که بازخورد‌های مثبت زیادی در پی داشت و یک نمونه از زیبایی‌هایی بود که با نشان دادن رفتار‌های انسان دوستانه و مسئولیت پذیری بالای اجتماعی حال بسیاری را خوب کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->