نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ
سرخط خبرها

نگاهی به سومین دوره مسابقات فوتبال جام جوانان کشور در سال ۱۳۵۳

  • کد خبر: ۸۵۶۱۵
  • ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
نگاهی به سومین دوره مسابقات فوتبال جام جوانان کشور در سال ۱۳۵۳
پس از ۲ دوره برگزاری مسابقات جوانان کشور، فدراسیون فوتبال برای سومین دوره استان‌ها را ملزم به برگزاری مسابقات مقدماتی در ۲ سطح منتخب شهرستان‌های استان و باشگاه‌های مرکز استان کرد تا بازیکنان شهرستانی هم فرصت خود نمایی و حضور در منتخب استان را داشته باشند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ پس از ۲ دوره برگزاری مسابقات جوانان کشور، فدراسیون فوتبال برای سومین دوره استان‌ها را ملزم به برگزاری مسابقات مقدماتی در ۲ سطح منتخب شهرستان‌های استان و باشگاه‌های مرکز استان کرد تا بازیکنان شهرستانی هم فرصت خود نمایی و حضور در منتخب استان را داشته باشند.

قیاسی، سکان دار جوانان

در خراسان نیز این رقابت‌ها از اردیبهشت آغاز شد و ۱۰ روز قبل از شروع رقابت‌های کشوری، به پایان رسیده بود. البته خراسانی‌ها قبل‌تر از آن با انتخاب سید مهدی قیاسی که تازه دوره مربیگری دتمار کرامر آلمانی را در تهران به پایان رسانده بود، عزم خود را جزم کرده بودند تا با تیمی پرقدرت در این رقابت‌ها حضور یابند.  سختگیری فدراسیون در کنترل سن بازیکنان هم باعث شده بود تا در این دوره کمتر نشانی از بازیکنان صغر سن در تیم‌ها از جمله خراسان باشد.

همچنین از این دوره تیم‌های حاضر، ملزم به حضور در مرحله مقدماتی شدند که خراسان با تیم‌های شاهرود و زاهدان در یک گروه قرار گرفت و پس از پشت سرگذاشتن آنان به جمع ۱۶ تیم رسید؛ رویه‌ای که در سال‌های آتی هم تکرار شد. سومین دوره رقابت‌های جوانان کشور از ۱۴ تا ۲۵ مرداد ۱۳۵۳ در اصفهان برگزار شد و ۱۶ استان حاضر در این رقابت‌ها در گروه‌های چهارگانه قرار گرفتند.

شروع توفانی خراسان

خراسانی‌ها در اولین دیدار سه شنبه ۱۵ مرداد به مصاف یزد رفتند. مهدی سبزواری خیلی زود و در دومین دقیقه بازی روی حرکت انفرادی خوبش دفاع یزد را به هم ریخت تا شادی بخش خراسانی‌ها باشد. بعد از این گل، یزدی‌ها یکپارچه حمله شدند و در دقایق ۱۵ و ۲۰ و ۲۵ به شدت دروازه حسن انصاری را تهدید کردند و حتی یک بار توپ را به تیر زدند؛ اما این خراسان بود که در دقیقه ۳۰ برخلاف جریان بازی و روی یک ضد حمله توسط کریم مسرور به گل دوم رسید. یزدی ها، اما دست از تلاش برنداشتند و در دقیقه ۳۷ از روی نقطه پنالتی به گل دست یافتند.

یزدی‌ها با شروع نیمه دوم بلافاصله به گل دوم خود دست یافتند تا همه چیز مساوی شود. خراسان که تمام داشته هایش را برباد رفته می‌دید، بعد از این گل یکپارچه حمله شده و موفق شد ۳ بار دیگر توسط مهدی موسوی، مهدی سبزواری و مجید آرمی در دقایق ۶۵ و ۷۵ و ۷۸ به گل دست یابد تا مقتدرانه میدان را ترک کند. البته مصدومیت دروازه بان اصلی یزدی‌ها هم در این نتیجه بی تأثیر نبود.

۴ گل برای دومین پیروزی

دو روز بعد یعنی پنجشنبه ۱۷ مرداد، خراسان به مصاف آذربایجان غربی (مهاباد، قهرمان استان، در این رقابت‌ها شرکت کرده بود) رفت و در یک دیدار توفانی با ۴ گل، شادمان از صعود زودهنگام، میدان را ترک کرد. کاظم کاظمی، مهاجم خراسان، در دقیقه ۵ روی نفوذ حسین عبادزاده، با ضربه سر اولین چراغ را روشن کرد. ۱۵ دقیقه بعد، بازهم کاظمی با استفاده از غفلت مدافعان حریف با ضربه‌ای آرام، اما دقیق دومین گل را به ثمر رساند. مهدی موسوی در دقیقه ۶۵ با شوتی از راه دور و جلیل قوچان نژاد در دقیقه ۷۶ با نفوذ به هجده قدم و شوتی سرکش، شادی آفرین آخر این دیدار بود.

صعود مقتدرانه

شنبه ۱۹ مرداد، خراسان و لرستان که صعودشان مسجل بود، در دیداری برای تعیین سرگروه به مصاف هم رفتند که حاصل آن، برتری ۲ بر ۱ شاگردان سید مهدی قیاسی بود. خراسان خیلی زود و در همان دقیقه اول روی یک ضربه کرنر دروازه اش را گشوده دید تا حساب دستش بیاید. محمدپور، ۱۰ دقیقه بعد این گل را جبران کرد تا این نیمه با همین نتیجه خاتمه یابد تا اینکه کریم مسرور در دقیقه ۵۴ با گل زنی اش، ورق را به نفع خراسان برگرداند.

شکست بد موقع

با اتمام رقابت‌های مرحله گروهی، ۸ تیم به دور بعد صعود کردند که نکته حائز اهمیت، حذف تیم‌های فارس و تهران بود. در آخرین دیدار این مرحله دوشنبه ۲۱ مرداد خراسان در مقابل اراک (استان مرکزی) شگفتی آفرین قرار گرفت؛ تیمی که با جا گذاشتن تهران و فارس، موفق به صعود شده بود. اراکی‌ها با شروع بازی بدون هراس از نام خراسان، توپ و میدان را در اختیار گرفتند و در دقیقه ۱۸ در پی ارسال کرنر با ضربه سر مهاجم خود (علیرضا ذوالفقاری) به گل رسیدند. خراسانی‌ها با دریافت این گل کمی به خود آمدند، اما حملاتشان، جانی نداشت و البته بهترین گل زن فصل قبلشان یعنی کریم مسرور هم بی دقت! ۵ دقیقه پس از شروع نیمه دوم و در دقیقه ۴۵ کاظمی روی سانتر مسرور با ضربه سر موفق به گل زنی شد تا بازی به تعادل کشیده شود.

بعد از گل، خراسان به اشتباه عقب نشینی کرد و دل به ضد حمله بست؛ اما این تاکتیک جواب نداد و در دقیقه ۶۸ محمود نقد علی زنجانی، روی یک حرکت انفرادی ۲ دفاع میانی خراسان را فریب داد تا اراکی‌ها را برای دومین بار پیش بیندازد. حالا این خراسان بود که ناچار به حمله برای جبران گل خورده بود، اما شاگردان عسگری عراقی روی یک ضد حمله دوباره توسط زنجانی در دقیقه ۷۵ به گل رسیدند تا پس از قهرمان دوره قبل (اصفهان)، نایب قهرمان هم وداعی زود هنگام داشته باشد. در این بازی خراسان از دقیقه ۴۸ مجبور به استفاده از دروازه بان دوم خود (جهانگیر ظریف) شد که همین مسئله در دریافت ۲ گل بی تأثیر نبود. کریم مسرور نیز دقیقه ۷۷ توسط محمد صالحی از بازی اخراج شد.

خوزستان، فاتح جام سوم

در ادامه این رقابت‌ها لرستان با ۲ گل در وقت اضافه از سد آذربایجان شرقی گذشت و خوزستان هم با ۳ گل ترمز اراک را کشید. اراکی‌ها در دیدار رده بندی هم ۴ بر ۲ مغلوب آذربایجان شرقی شدند. در فینال هم خوزستان ۴ بر ۲ از سد لرستان گذشت و فاتح سومین دوره شد.

رتبه ششم برای خراسان

فدراسیون فوتبال در این دوره برای جذابیت بیشتر مسابقات، میان ۴ تیم حذف شده مرحله نیمه نهایی نیز اقدام به برگزاری مسابقه کرد که خراسان ابتدا به مصاف اصفهان میزبان رفت و درحالی که با گل جواد حشمت مهاجر از حریف پیش بود، مدافع اصفهان نیز با گل به خودی در دقیقه ۷۰ اختلاف را به ۲ رساند. اصفهانی‌ها در این بازی به شدت به داوری اعتراض کرد و حتی پنالتی دقیقه ۷۸ خود را نیز به نشانه اعتراض با حالتی آرام برای دروازه بان خراسان، قل دادند!

این در حالی بود که حدیدی، داور کرمانشاهی این مسابقه، یک گل سالم خراسانی‌ها را نیز مردود اعلام کرده بود.  گیلان پس از غلبه ۴ بر ۲ مقابل مازندران در فینال بازنده‌ها مقابل خراسان ایستاد که این بازی در وقت قانونی ۱ بر ۱ خاتمه یافت. گل تساوی خراسان توسط محمد علی بمانی در دقیقه ۴۳ حاصل شد. در ضربات پنالتی هم مسرور، بمانی و سکوتی برای خراسان گل زنی کردند تا خراسان با شکست در ضربات پنالتی، با عنوان ششمی این مسابقات را به پایان برساند.

مسابقه مربیان با داوران

مسابقه بین داوران و مربیان حاضر در این رقابت‌ها و انجام بلیت فروشی برای آن هم اتفاق نادری بود که در این دوره شاهدش بودیم؛ دیداری که ۲ بر ۱ به سود مربیان خاتمه یافت و محمود یاوری و سید مهدی قیاسی، مربیان اصفهان و خراسان، زنندگان گل هایش بودند. برای داوران هم محسن زمانی گل زد، در حالی که فرامرز نهاوندی، تنها داور مشهدی، نیز در ترکیب این تیم بود. جرج اسکینر، استعداد یاب انگلیسی فدراسیون، نیز داور این مسابقه تاریخی بود. در این مسابقه تماشاگران و بازیکنان تیم‌ها به شدت تیم مربیان را تشویق و تیم داوری را هو می‌کردند!

دعوت ۳ خراسانی به تیم ملی

در پایان مسابقات هم از سوی حشمت مهاجرانی و فرانک اوفارل، مربیان تیم ملی، ۲۸ بازیکن به اردوی تیم ملی جوانان دعوت شدند که جلیل قوچان نژاد، حسین عباد زاده و کاظم کاظمی از خراسان جزو این نفرات بودند.

تمام یاران خراسان

تیم خراسان: حسن انصاری، حسین نیکخوی، حسین عبادزاده (کاپیتان)، جواد حشمت مهاجر، غلام محمدپور، علی سکوتی، جلیل قوچان نژاد، مهدی موسوی، مهدی سبزواری، کریم مسرور، محمد علی بمانی، مجید آرمی، کاظم کاظمی، جهانگیر ظریف
مربی: سید مهدی قیاسی

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->