سرخط خبرها

لزوم افزایش نظارت پلیس

  • کد خبر: ۸۵۷۴
  • ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۵
لزوم افزایش نظارت پلیس
گزارشی درباره سرقت از وسایط نقلیه در محدوده سپاد
عطار - چند وقتی است شهروندان بسیاری در سپاد از وضعیت امنیتی آن به‌ویژه برای خودروهایشان گلایه دارند. یکی شنیده است قطعات خودروی کاسبی که در همسایگی‌اش در یکی از مجتمع‌های تجاری سپاد مغازه دارد را دزدیده‌اند. نگهبان یکی از مجتمع‌های تجاری می‌گوید یک بار که در اتاقکش نشسته بود و بیرون را می‌پایید، دید که فرد مشکوک و معتادی در حالی که باتری ماشینی در دستش بود دوان دوان به سمت پژویی مشکی رنگ که راننده داشته، می‌دویده است. یکی دیگر از شهروندان نیز بیان می‌کند در حالی که صندلی ماشین را خوابانده است تا در حاشیه خیابان کمی استراحت کند، مشاهده کرده شخصی در حال باز کردن کاپوت خودرو‌اش است.

بیشتر این سارقان کهنه‌کار هستند
یکی از کسبه مجتمع‌های خیابان سپاد می‌گوید: اغلب این سارقان سابقه‌دار و کهنه‌کار و  به خوبی با زیر و بم این کار آشنا هستند. این حرفم از این بابت است که تاکنون سه مرتبه باتری خودرو من و دیگر همکارانم را در حاشیه خیابان سرقت کرده‌اند و هر سه در زمان بسیار کمی انجام شده است. بیابانکی توضیح می‌دهد: زمانی که باتری خودروی دوستم را سرقت کردند ظهر و در روز روشن بود. می‌گفت قرار بود که برای صرف ناهار به منزلش برود و زمانی که در خودرو می‌نشیند خاطرش می‌آید که باید مبلغی پول نقد بردارد برای همین به مغازه‌اش در طبقه همکف برمی‌گردد و حدود نیم ساعت معطل می‌شود و وقتی باز می‌گردد و استارت می‌زند می‌بیند ماشین استارت نمی‌خورد و پس از بررسی متوجه می‌شود باتری ماشینش سرقت شده است.

۴ لاستیک و باتری خودرو را برده بودند
مصطفوی، یکی دیگر از شهروندان هم در توضیح سرقتی که از خودرو دوستش شده است، می‌گوید: من کاسب الماس شرق هستم. همیشه خودروام را داخل پارکینگ می‌گذارم، اما دوستم که او هم کاسب همین مجتمع است معمولا در حاشیه پارک می‌کند. یک روز عصر، چون قرار بود برای جلسه کاری مشترکی برویم او ماشینش را برنداشت و با ماشین من رفتیم. صبح که بازگشتیم ۴ لاستیک ماشین را همراه ضبط و باتری برده بودند.

باتری و ۲ میلیون تومان پول نقد پدرم نبود
آماریان، کاسب یکی دیگر از مجتمع‌های تجاری که در اسماعیل‌آباد سکونت دارد هم معتقد است این سارقان از محله‌های دیگر هستند و اسماعیل‌آباد با وجود نزدیکی به سپاد سارقی ندارد.   وی می‌گوید: سرقتی که از ماشین من اتفاق افتاد حدود ۲ هفته پیش بود. اگر ۱۰ متر عقب‌تر خودرو را پارک می‌کردم می‌توانستیم تصویر سارق را داشته باشیم. پدرم ۲ میلیون تومان پول را روی داشبورد گذاشت و فراموش کرده بود آن را بردارد. وقتی داخل مغازه آمد  و چند دقیقه بعد برای برداشتن پول برگشت، دید هم پول را برداشته‌اند و هم باتری ماشین را ربوده‌اند.

سارق موقع سرقت با او درگیر شد و فرار کرد
این شهروند توضیح می‌دهد: اتفاقی که برای یکی از دوستانم افتاده از روش سرقت ما هم بدتر است. او تعریف می‌کرد زمانی که در حاشیه خیابان ماشین پارک کرده و صندلی را خوابانده بود تا استراحت کند متوجه شده پژوی تیره رنگی کنار خودرویش آمده و از قسمت زیر ماشین کاپوت را باز کرده است. می‌‎‌گوید سریع پیاده شدم تا مچش را بگیرم که دست به یقه شدیم و او متواری شد.  
کلانتری سپاد در یک ماه اخیر چند باند سارقان را دستگیر کرده است
در همین حال فرمانده انتظامی مشهد با اشاره به اینکه دغدغه مردم، دغدغه پلیس هم هست، می‌گوید: ما تلاش داریم با همکاری و کمک مردم این مسائل را حل کنیم و در خدمت مردم باشیم.
سرهنگ عباس صارمی توضیح می‌دهد: شک نکنید ما هر جا خبری یا آسیبی در یک منطقه مشاهده کنیم به صورت ویژه بررسی می‌کنیم. درباره کلانتری سپاد نیز باید بگویم که  جزو کلانتری‌های موفق است. گواه بر این ادعا عملکردی است که در همین یک ماه اخیر در دستگیری چندین باند سارقان، زورگیران و متخلفان داشته است.
وی خاطرنشان می‌کند: ما اشراف کامل به مسئله سپاد داریم. می‌دانیم که بحث قطعات خودرو بیشتر در اطراف مجتمع‌های تجاری رخ می‌دهد که پارکینگ دارند، اما متأسفانه اغلب مردم از پارکینگ‌ها استفاده نمی‌کنند و باعث سرقت افراد سودجو از خودرو‌ها می‌شوند.
سرهنگ صارمی با اشاره به اینکه مدیران مجتمع‌های تجاری به خاطر مردمی که مشتری‌های واحد‌های تجاری آن‌ها هستند به تأمین امنیت محدوده مجتمع موظف هستند، اشاره  می‌کند: براساس جلسات متعددی که کلانتری ۳۰ سپاد با مدیران مجتمع‌ها داشته است آن‌ها موظف شدند که نگهبانان دارای تجهیزات دفاع شخصی تحت نظارت پلیس پیشگیری در محل مجتمع‌ها گشت‌زنی کنند. اکنون برخی مجتمع‌ها از این نگهبانان استفاده می‌کنند. توصیه ما به بقیه مجتمع‌ها این است که برای تأمین امنیت اموال و خودرو‌های مشتریانشان این نگهبانان را به  کار گیرند.
فرمانده انتظامی مشهد با تأکید بر اینکه گشت‌های نامحسوس کلانتری سپاد در محل گشت می‌زنند، یادآور می‌شود: معمولا معتادان متجاهر و کسانی که به مواد صنعتی و شیمیایی گرفتار هستند  برای تأمین مواد مورد نیازشان دست به این سرقت‌ها می‌زنند. ما متوجه وضعیت محدوده سپاد هستیم و طرح‌های مختلفی را از اول سال در آنجا اجرا کردیم که در  آخرین طرح حدود ۳۰ نفر از معتادان آن محدوده دستگیر شدند.
سرهنگ صارمی توضیح می‌دهد: خود مردم هم باید همکاری لازم را داشته باشند و خودروهایشان را ترجیحا در پارکینگ یا در محل دارای روشنایی پارک کنند.
 وی درباره متضررشدگان از سرقت‌ها اظهار می‌کند: خیلی از پرونده‌هایی که در کلانتری تشکیل می‌شود به پایگاه‌های آگاهی می‌رود که اگر مردم فیلم یا عکس یا مستنداتی از سرقت دارند باید در وهله اول به کلانتری محل مراجعه کنند و در مرحله بعد مدارک برای اقدامات تخصصی لازم به  پایگاه‌های آگاهی ارجاع می‌شوند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->