دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد طبس، عضو دبیرخانه شهر‌های زیارتی ایران با محوریت مشهد مقدس شد اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان قطع نخاعی مشهد رونمایی از پوستر اولین رویداد هفته خلاقیت و نوآوری شهری | اعلام برنامه‌های شهرداری مشهد در هفته خلاقیت فرجام کلنل میهن پرست؛ روایت شش ماه آرمانگرایی نویافته های باستان شناسی «کشف رود» مشهد رونمایی شد شهروند خبرنگار| شهریه مدارس غیردولتی و دغدغه والدین در مشهد مبارزه با جوندگان شهری با راهکارهای جدید شهرداری مشهد برای نخستین بار در کشور
سرخط خبرها

تشرف به اسلام جوان انگلیسی از طریق ارتباط مجازی با حرم مطهر رضوی

  • کد خبر: ۸۵۹۱
  • ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳
تشرف به اسلام جوان انگلیسی از طریق ارتباط مجازی با حرم مطهر رضوی
رئیس اداره امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی گفت: یک جوان اهل انگلیس از طریق شبکه جهانی وب و ارتباط در فضای مجازی با کارشناسان مذهبی حرم مطهر امام رضا (ع) و ادای شهادتین، به دین مبین اسلام مشرف شد.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین غلامپور، فرد نومسلمان را "علی مورو" ۲۹ ساله ساکن لندن، مسیحی و دارای مدرک تحصیلی دکترای رباتیک معرفی و بیان کرد: وی شخصا طی ارتباط از طریق فضای مجازی با آستان قدس رضوی متقاضی تشرف به دین مبین اسلام شده بود.
وی افزود: مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی با بهره‌گیری از فضای مجازی امکان ارتباط همگان را از مکان‌های مختلف داخل ایران و یا خارج کشور با حرم مطهر امام رضا (ع) میسر نموده است. این ارتباطات شامل ارسال بسته‌های فرهنگی برای متقاضیان، حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی، گفتگو‌های متقابل و همچنین برپایی همایش‌های مجازی صورت می‌گیرد.
رئیس اداره امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی ادامه داد: جوان انگلیسی در پی مطالعاتش پیرامون اسلام، معاشرت با مسلمانان ایرانی و ارتباطاتی که از طریق وب با کارشناسان مذهبی حرم مطهر رضوی برقرار کرده بود مشتاق تشرف به دین مبین اسلام شد تا اینکه در نهایت با هدایت کارشناسان اداره امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی توفیق ادای شهادتین و گرویدن به اسلام را یافت.
وی گفت: تشرف به دین مبین اسلام یک فرآیند عقیدتی است که طی آن فرد آیین جدیدی را می‌پذیرد لذا نیاز به ثبت آن در مکان خاصی نیست، اما آستان قدس رضوی فقط طی حضور فیزیکی افراد در حرم مطهر و اظهار شهادتین آنها، گواهی تشرف به دیم مبین اسلام را به آنان تقدیم می‌کند.
غلامپور افزود: خدمات مدیریت امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی به افراد مشتاق تشرف به دیم مبین اسلام در دو بخش خدمات پیش و پس از تشرف ارایه می‌شود. این مرکز موظف می‌باشد به فردی که متقاضی تشرف به اسلام است مشاوره اعتقادی اراه نموده و وی را در جریان اهمیت و پیامد‌های تصمیمی که درصدد اتخاذ آن است قرار دهد تا بستری برای وی فراهم آید که در کمال آرامش و امنیت همه موارد ابهام ذهنی خود را از بین برده و با دیدی باز و شفاف تصمیم به گرویدن به اسلام را اتخاذ کند.
وی ادامه داد: در همین چارچوب نشست‌های مشاوره به صورت حضوری یا از طریق شبکه وب، بر اساس نیاز فرد متقاضی از یک ساعت تا چند روز طول می‌کشد و تا زمانی که همه پرسشها، ابهامات و تردید‌های وی در تشرف به اسلام بطور کامل و شفاف پاسخ داده شود ادامه می‌یابد. بر همین اساس زمانی که فرد تصمیم خود را نسبت به اسلامآوردن قطعی می‌کند، موارد ضروری شامل اصول دین برایش تبیین و راه‌های ارتباطی به منظور مطالعه و شناخت فروع دین اسلامی نیز به وی معرفی می‌شوند.
رئیس اداره امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی گفت: این اداره همچنین با ملاحظه اینکه ممکن است فرد متقاضی گرویدن به دین مبین اسلام در کشور محل زندگی خود با محدودیت‌هایی مواجه باشد، از هرگونه اقدامی که وی را با چالش مواجه نماید اجتناب می‌کند، اما بستر لازم را برای تداوم ارتباط وی با حرم مطهر امام رضا (ع) بازگذاشته و تسهیل فراهم می‌نماید.
اداره امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی از ابتدای امسال تاکنون فرآیند گرویدن به دین مبین اسلام را در حرم حضرت ثامن‌الحجج علی بن موسی‌الرضا (ع) برای ۱۲ نفر از ملیت‌های گوناگون جهان فراهم آورده و این افراد به دین اسلام مشرف شده‌اند.

 

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->