مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

مدیریت‌شهری مشهد آماده رویارویی با بحران‌های برقی

  • کد خبر: ۸۶۰۷۸
  • ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
مدیریت‌شهری مشهد آماده رویارویی با بحران‌های برقی
هم زمان با هفته پدافند غیرعامل رزمایش مشترک گروه پدافند غیر عامل و پیشگیری از بحران شهرداری مشهد و شرکت توزیع نیروی برق مشهد برگزار شد.

محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ هم زمان با هفته پدافند غیرعامل رزمایش مشترک گروه پدافند غیر عامل و پیشگیری از بحران شهرداری مشهد و شرکت توزیع نیروی برق مشهد با هدف سنجش میزان آمادگی در زمان وقوع بحران برگزار شد.

در این رزمایش مشترک همه تجهیزات ویژه راه اندازی شبکه برق در زمان بروز بحران بررسی شدند و به صورت آزمایشی شروع به کار کردند.

تلاش برای کاهش ریسک پذیری شهر

مدیرکل هماهنگی و تعاملات شهرداری مشهد در حاشیه این رزمایش در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه با توسعه شهر‌ها و وابستگی سیستم‌های شهری به فناوری‌های روز از جمله برق، ریسک پذیری هم بیشتر شده است، گفت: یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری این است که شهری داشته باشیم تا در مقابل بحران‌ها و بلایای طبیعی و غیرطبیعی و هم در شرایط عادی بتواند واکنش خوب و بموقعی از خودش نشان بدهد و انعطاف پذیر و تاب آور باشد.

سید مهدی علوی مقدم ادامه داد: برق و سیستم‌های اضطراری مربوط به آن از موضوعاتی است که مورد توجه شهرداری است و از مدتی پیش با همکاری شرکت برق مجموعه‌ای از دیزل‌های ثابت و پرتابل تهیه شده است تا بتوانیم ریسک پذیری شهر را کمتر کنیم و در بحران‌ها آمادگی کامل برای خدمت دهی به مردم داشته باشیم.

۳۵ دیزل برق آماده برای زمان بحران

قائم مقام اجرایی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مشهد نیز با اشاره به آمادگی این شرکت در هنگام بروز بحران بیان کرد: امروز و در جریان این رزمایش همه دیزل ژنراتور‌هایی که برای مواقع بحرانی پیش بینی شده اند، وارد مدار شدند و مشکل نداشتند و آمادگی کاملی در شرکت برق در هنگام بروز بحران وجود دارد.

حسن نوربخش افزود: شرکت توزیع نیروی برق مشهد اکنون ۳۵ دیزل آماده به کار برای مواقع بحرانی دارد که این دیزل ژنراتور‌ها در مناطق مختلفی از شرق و غرب مشهد جانمایی شده اند که کمترین فاصله زمانی به محل حادثه و بحران را داشته باشند.

پایداری برق در زمان بحران ضروری است

رئیس گروه پدافند غیر عامل و پیشگیری از بحران شهرداری مشهد هم با تأکید بر لزوم تاب آوری شهر در مواقع بروز بحران گفت: یکی از شاخص‌های مهم پدافند غیرعامل، تاب آوری شهری و ادامه خدمات رسانی به مردم در زمان رخ دادن بحران است.

یکی از مهم‌ترین اصولی که در این ماجرا باید رعایت شود بحث پایداری انرژی و به ویژه شبکه برق است و به همین دلیل چنین رزمایشی در شهر مشهد برگزار شد. در جریان این رزمایش همه دیزل ژانراتور‌ها و دستگاه‌های مرتبط با پایداری شبکه برق بررسی و آزمایش شدند تا مشکلی نداشته باشند.

وحید اکلملی در ادامه افزود: این روز‌ها با پیشرفت فناوری‌های نوین نیاز ما به برق بیشتر شده است و نبود تجهیزاتی مثل ژنراتور‌های پرتابل می‌تواند ما را با مشکل جدی مواجه کند. شهرداری مشهد در سال ۱۳۹۸ به دلیل شیوع گسترده بیماری کرونا و به دلیل اینکه قرار بود پایگاه‌های مدیریت بحران به بیمارستان صحرایی تبدیل شوند، اقدام به خرید ۱۲ دیزل ژنراتور برقی کرد.

با خرید این دیزل‌ها هم نیاز پایگاه‌های بحران تأمین می‌شد و هم در زمان بروز بحران در کل شهر می‌توانیم برای وصل مجدد شبکه برق از آن‌ها استفاده کنیم.

وی همچنین از خرید تجهیزات جدید در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد: براساس نیاز سنجی و مطالعات چندماه اخیر در شهرداری مشهد، برای خرید تجهیزات جدید در زمینه برق برآورد‌هایی انجام شده است که به زودی و پس از تأمین اعتبار خریداری خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->