تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری
سرخط خبرها

حکم اعدام «آرمان عبدالعالی» اجرا می‌شود؟ | آخرین وضعیت پرونده قتل «غزاله شکور»

  • کد خبر: ۸۶۱۴۲
  • ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
  • ۱۶
حکم اعدام «آرمان عبدالعالی» اجرا می‌شود؟ | آخرین وضعیت پرونده قتل «غزاله شکور»
آرمان عبدالعالی برای چهارمین بار بعد از لغو سه باره حکم قصاص، بامداد چهارشنبه ۱۲ آبان‌ماه پای چوبه دار می‌رود تا تکلیفش برای همیشه مشخص شود.

به گزارش شهرآرانیوز، جنجالی‌ترین پرونده جنایی این روز‌های کشور بالاخره به ایستگاه آخر رسید و بعد از سه بار لغو اجرای حکم قصاص در یک هفته و در حالیکه تا روز گذشته خبر از اجرای حکم در دوهفته آینده بود، بالاخره زمان اجرای جکم مشخص شد و اینبار آرمان برای آخرین بار قرار است پای چوبه دار برود.

پس از اینکه سه بار اجرای حکم قصاص آرمان عبدالعالی به تعویق افتاد و او از قرنطینه خارج شد، انتقاداتی به عدم اجرای حکم مطرح شد، اما یکی از وکلای آرمان از ابلاغ زمان اجرای حکم قصاص خبر داد و گفت: بامداد چهارشنبه ۱۲ آبان‌ماه آرمان پای چوبه دار‌ می‌رود.

در این پرونده آرمان براساس کیفرخواست دادسرا متهم به قتل عمدی دختری به نام غزاله است. آرمان و غزاله رابطه عاطفی با یکدیگر داشتند که بعد از مرگ غزاله، هیچ‌وقت جسد او پیدا نشد. آرمان بعد از محاکمه در دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد که این حکم در دیوان‌عالی کشو مهر تایید خورد.

اوایل دی سال گذشته نام آرمان در لیست اجرای حکم قرار گرفت، اما لحظاتی قبل از اجرای حکم، پدر و مادر غزاله یک ماه به او مهلت دادند تا محل مخفی کردن جسد دخترشان را اعلام کند.

در این فرصت وکیل متهم با اشاره به دلایلی درخواست اعاده دادرسی را مطرح کرد که این درخواست از سوی قضات دیوان‌عالی کشور پذیرفته شد و پرونده برای رسیدگی دوباره به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

جلسه دادگاه به ریاست قاضی بابایی و با حضور قاضی رضایی برگزار شد که در ابتدای آن محسن اختیاری نماینده دادستان با اشاره به کیفرخواست پرونده و تحقیقات دادسرا، گفت: آرمان متهم به قتل غزاله است که تمام مدارک موجود در پرونده، آن را ثابت می‌کند. آرمان به قتل اعتراف کرده و به یکی از دوستانش هم گفته که مرتکب قتل شده، اما پیدا نشدن جسد باعث شبهه در پرونده شده است. این در حالی است که پرونده‌های زیادی بوده که با وجود پیدا نشدن جسد، با وجود دلایل متقن، قتل اثبات و فرد محکوم شده است.

آن‌ها رای خود را پس نگرفتند، فقط به دلیل این‌که وکیل سابق متهم مدعی پیدا شدن مدارک جدید در پرونده بود، خواستار بررسی بیشتر شدند. دو موضوع دفترچه بیمه غزاله و مرخصی دانشگاه او، به‌دقت بررسی و مشخص شد هیچ‌کدام دلیلی بر زنده بودن غزاله نیست. با توجه به دلایل پرونده که در کیفرخواست اشاره شد، درخواست مجازات متهم را دارم.

در ادامه آرمان به قصاص محکوم شد و پس از آن تلاش برای جلب رضایت پدر و مادر غزاله از سوی خانواده آرمان و واحد صلح و سازش دادسرای امور جنایی آغاز شد.

آخرین جلسه صلح و سازش روز شنبه ۱۷ مهر در دادسرای امور جنایی برگزار شد. اما مادر غزاله که همچنان معتقد بود آرمان واقعیت را نمی‌گوید و حاضر به دادن رضایت و بخشش پسر جوان نیستند. اما چندی پیش پدر غزاله اعلام کرد که باید به محل اجرای حکم برود و بعد در رابطه با بخشش یا اجرای حکم قصاص آرمان تصمیم بگیرند.

منبع: جامعه24


اینجا ببینید:

احتمال تعویق اجرای حکم اعدام «آرمان عبدالعالی» + جزئیات (امروز ۱۱ آبان ۱۴۰۰)

ناگفته‌های پدر و مادر «غزاله»؛ بخشیدن یا قصاص «آرمان» حق ماست؟ + فیلم

آرمان عبدالعالی کیست؟ | ماجرای قتل «غزاله» به دست آرمان + فیلم و عکس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
بابک
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
0
2
اینکه جنازه ی غزال رو نمیگه چه کار کرده باید قصاص بشه تازه جنازشم گم و گور بشه تا خانوادش بفهمن مادر و پدر اون دختر خانم چی کشیدن...
بیاد بیرون پر رو میشه ۲ سال تحت نظر دکتر روانشناس همه چیو فراموش میکنه
میره دنبال حال و حولش ....
جاوید
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
0
1
به احتمال زیاد همدست داشته از طرف دیگه دختره هم اینو به خودش علاقه مند کرده بعد گفته تورو نمیخوام
مهتاب
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
1
2
اه اعدامش کنیددیگه،چون پدرومادرش پول دارن،دلیلی نمیشه اعدام نشه،اینهمه جوون اعدام میشه،اینم روش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
0
2
بخدا لذتی در عفو هست که در انتقام نیست بدترین مجازات این پسر روحیه خرابش هست که وارد جامعه میشه وخانواده دختر سرافراز که از حق خود گذشتند چون اعدام خروجی نداره لحظه ای است بگذارید تا میشه خودمون جو را سنگین نکنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
2
0
بابا بزارين طفلك رو راحت كنن، هر دفعه تا پاي چوبه دار ميبرن برميگردونن… والله، از هزاران باااار مرگ براش بدتره…پدرش رو درآوردن. نزارين خانواده مقتول بهش فرصت چن روزه بدن.. دارن زجركش ميكنن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
2
2
خیلی کارش بد بوده اما ایتکه سنش پایین بوده وبدون برنامه ریزی بوده قابل بخشش هست فکر کنید پسر خودتونه
بابک فریدنیا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
2
0
هموطنان ایرانی من برای اینکه همانند غزاله وآرمان دیگه چنین سرنوشتی پیدا نکنند ازخدا میخوام که روابط پسرا ودخترا از طرف والدینشون کنترل شده باشه. فقط به خاطر اینکه واقعا نه عزاله ونه آرمان هیچ کدومشون سزاوار چنین سرنوشتای تلخی نبوده ونیستن .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
1
2
حالا اگه اعدام شه چی گیر پدر و مادر غزاله میاد؟ با کشته شدنش غزاله زنده میشه؟ جز اینکه عذاب وجدان بگیرن هیچ منفعتی براشون نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
1
0
خداوندا به بنده هات رحم کن.صبربده به این پدرمادرداغدیده
ف
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
0
1
به خاطر خدا هم که شده عفو کنید با خدا معامله کنید، بچه بوده احمق بوده ولی جانی نبوده
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
0
0
لطفا به ابن قضایا احساسی فکر نکنبد خودتون رو واقعای جای پدر و مادر هر دو طرف و خود افراد بگذارید.چقدر سخته بچه ای رو بزرگ کردن تو این دوره زمونه.و چقدر انسان باید شقی باشه که بتونه یک نفر دیگر رو بکشه.به نظر من اجرای حکم اعدام سزاوار هر قاتلی هست چرا که اجازه عمر و زندگی رو و لذت بردن از زنگی رو از فرد دبگه ای گرفته.ممنونم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
0
1
بااعدام آرمان چیزی درست نمیشه امیدوارم خانواده غزاله ببخشندش
M
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
0
0
دنیا دار مکافات است، از چنگال عدالت هرگز راه گریزی نیست،مگر عدالتی بر قرار باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
0
0
واقعا خجالت داره کسایی که باقانون اعدام کشور ایران اینقدر موافقید پس به بقیه ی دستورات اسلامی کشور ایران هم پایبندباشیدنه فقط حکم اعدام. این دختر اگر خارج کشته میشد هرگز آرمان اعدام نمیشد فقط حبس می‌کشید. امیدوارم اگرارمان اعدام شد بعدش غزاله پیدابشه ....
صبر
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
0
0
ای کاش وای کاش درکشورمان ایران اعدام کمترانجام میشدچرا درک نمیکنیم که زندان بدترین مجازاته .قطعا اگر خانواده شکور ببخشنددرمقابل چنین عمل نیک وشایسته وفراترازانسانیت به بهترین نتیجه وجواب دلخواهشان میرسندفقط خدارافراموش نکنیم خدا،،خدای بخششها ومهربانیهاا...
M
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
0
0
هر عمل گر نیک و بد از آدمی سر میزند،
آن عمل مزدش بزودی پشت در، در میزند
هم وطن عزیز خود را جای پدر و مادر غزاله قرار دهید
آیا راهی برای گذشت باقی مانده یا خیر!!!
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->