علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳
سرخط خبرها

بیمارستان تخصصی قلب بدون متخصص قلب!

  • کد خبر: ۸۶۲۴۰
  • ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
بیمارستان تخصصی قلب بدون متخصص قلب!
قطعا وقتی اسم یک بیمارستان را بیمارستان قلب می‌گذارند، باید حداقل یک متخصص قلب آنجا باشد وگرنه چه دلیل و فایده‌ای دارد که بیمارستانی به نام قلب در مشهد داشته باشیم؟! بخش اورژانس بیمارستان تخصصی قلب وعروق جوادالائمه(ع) مشهد در شیفت شب پزشک متخصص قلب ندارد.

الهام مهدیزاده | شهرآرانیوز؛ گله‌های ریز و درشت از نبود پزشک متخصص در یک بیمارستان تخصصی. بخش اورژانس بیمارستان تخصصی قلب وعروق جوادالائمه مشهد در شیفت شب پزشک متخصص قلب ندارد. این خلاصه گله‌هایی است که شهروندان مشهدی مطرح کردند. حسینی، یکی از شهروندان مشهدی، به بیماری سرطان مادرش اشاره می‌کند و می‌گوید: به دلیل شدت بیماری و بدخیم بودن سرطان مادرم باید با نظر پزشک متخصص برای خروج مایعات اطراف قلبش اقدام می‌شد. تصمیم گرفتیم مادر را به اورژانس بیمارستان تخصصی قلب وعروق ببریم.

آن طور که او می‌گوید پس از مراجعه به آن‌ها گفته می‌شود که هیچ پزشک متخصصی در اورژانس وجود ندارد. به توصیه مسئول اورژانس بیمارستان، این خانواده مشهدی مادرشان را به بیمارستان امام رضا (ع) می‌برند تا امور درمانی لازم انجام شود. نجفی شهروند دیگری است که گله مشابهی دارد. به عقیده اش کلیت ساخت این بیمارستان با عنوان «تخصصی قلب وعروق» با نبودن متخصص زیرسؤال می‌رود؛ «هر کس که سابقه سکته قلبی داشته باشد با درد مجدد قفسه سینه اولین چیزی که به ذهنش می‌رسد، مراجعه به بیمارستان قلب است.»

او می‌گوید: قطعا وقتی اسم یک بیمارستان را بیمارستان قلب می‌گذارند، باید حداقل یک متخصص قلب آنجا باشد وگرنه چه دلیل و فایده‌ای دارد که بیمارستانی به نام قلب در مشهد داشته باشیم؟!
او خودش را مثال می‌زند و در توضیحاتی بیان می‌کند: چند شب قبل، حدود ساعت ۲۲ قلبم درد گرفت. من سابقه فشار خون بالا دارم و به همین دلیل خانواده من را با سرعت از قاسم آباد به بولوار وکیل آباد آوردند. مسئول پذیرش گفت که هیچ متخصص قلبی ندارند و بهتر است به یکی از کلینک‌های نزدیک برویم.

او ادامه می‌دهد: خدا به من رحم کرد که سکته نکرده بودم وگرنه در مسیر این بیمارستان و آن بیمارستان و قبل از رسیدن به مرکز درمانی جان داده بودم. مجیدرضا فروردین، معاون فنی و جانشین رئیس بیمارستان تخصصی قلب جواد الائمه است.

او نقد مردم و همراهان بیمار در نبود پزشک متخصص قلب در اورژانس این بیمارستان تخصصی را نمی‌پذیرد و در این باره تأکید می‌کند که پزشک مقیم و متخصص قلب در بیمارستان حضور دارد. او فعالیت اتاق‌های عمل بیمارستان تخصصی قلب در همه ساعات شب را مصداقی برای حضور متخصص می‌داند و این را هم می‌گوید که در تخصص‌های مرتبط با قلب نظیر آنژوگرافی نیز تیم پزشکی در دسترس قرار دارند تا در شرایط نیاز و تماس بیمارستان خودشان را به بیمار برسانند.

او در پاسخ به اینکه چرا در مراجعه نخست مردم به اورژانس، پزشک متخصصی بیمار را ویزیت نمی‌کند و حتی به آن‌ها تأکید می‌شود که بیمارستان مختصص قلب ندارد و بهتر است بیمارشان را به جای دیگری ببرند، این طور توضیح می‌دهد: در ویزیت بیماران، نظامی به نام ارجاع وجود دارد، یعنی وقتی بیماری به اورژانس ارجاع داده می‌شود، در ابتدا توسط پزشک عمومی ویزیت می‌شود و پس از آن با توجه به شرح حالی که از بیمار گرفته می‌شود به پزشکان و بخش‌های تخصصی ارجاع داده می‌شود.

پزشک‌هایی که حاضر به خدمت در شیفت شب و بیمارستان نیستند

در ادامه جانشین رئیس بیمارستان تخصصی قلب جواد الائمه مشهد تلویحا پذیرای گفته‌های مردمی است. او نبود پزشک متخصص قلب در اورژانس بیمارستان و ارجاع دادن مراجعان به کلینک‌ها و بیمارستان‌های دیگر را این طور توضیح می‌دهد: ما چند ماهی است که مشکل پزشک متخصص قلب داریم.

در چند ماه اخیر، چند پزشک مطرح و همکار ما در بیمارستان جواد الائمه (ع) به خارج از کشور مهاجرت کرده اند. ادامه صحبت‌های او مربوط است به پیگیری‌های بیمارستان برای حضور پزشک متخصص قلب در اورژانس. آن طور که او می‌گوید نامه‌ای به نظام پزشکی به منظور اعلام نیاز بیمارستان جوادالائمه ارسال شده است. به شهرستان‌های اطراف هم مانند ببرجند، تربت جام و چند شهر دیگر نیز اعلام کرده ایم که چنانچه پزشکی به همکاری با بیمارستان تمایل دارد آماده ایم از توان و ظرفیت او استفاده کنیم.

نکته دیگری که جانشین رئیس بیمارستان جوادالائمه (ع) به آن اشاره می‌کند تمایل پزشکان متخصص به کار و ویزیت در کلینیک‌ها و مطب‌های خود است. او دلیل این موضوع را شرایط خاص بیماران قلبی و دشواری کار در بیمارستان می‌داند و تصریح می‌کند: در بیمارستان هر لحظه از شب امکان حضور بیمار بدحال و اورژانسی وجود دارد، اما در کلینیک و مطب کار کردن، این چنین نیست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->