افت ۲۰۰ هکتاری سطح زیر کشت مزارع گل محمدی در خراسان رضوی چه دارایی‌هایی شامل مالیات می‌شوند؟ | مصوبه جدید مجلس درباره مالیات بر عایدی سرمایه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پاداش ۴۷ میلیونی برای مشترکان خانگی | گران‌ترین پاداش صرفه جویی در مصرف برق مشخص شد مراحل ثبت رایگان قرارداد اجاره بها در سامانه خودنویس چگونه است؟ + لینک و راهنما آغاز دومین طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو + نوع خودرو، قیمت و زمان تحویل (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در روز‌های آینده (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش چراغ خاموش قیمت خودرو‌های داخلی در بازار (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش ۵۰ درصدی پژوپارس ایران خودرو اشک مشتریان را در آورد رنو پی کی ۴۰۰ میلیون شد | انفجار قیمت خودروی نوستالژیک! + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بورس قرمزپوش شد | دیدگاه مثبت کارشناسان درباره روند آتی بازار سرمایه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) میزان رهن و اجاره ملک در منطقه آبکوه مشهد چقدر است؟ + جدول (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۵۰۰کیلو زعفران فردا (۵ اردیبهشت) در بورس کالا عرضه می‌شود افزایش احتمالی حقوق و دستمزد کارگری منوط به استقرار مجلس جدید | ۶۵ درصد واحد‌های صنعتی خراسان‌رضوی به طرح طبقه‌بندی مشاغل پیوستند تورم در خراسان رضوی افزایشی شد + علت طلای سرخ در سیطره دلال‌ها آیا سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟ هدف سازمان امور مالیاتی، شناسایی بدون‌پرونده‌ها و زیرزمینی‌هاست | شناسایی ۱۰۰ مؤدی جدید و مطالبه  بیش از  ۳۰۰۰ میلیارد تومان مالیات + فیلم کاهش قیمت و افزایش حباب سکه به دنبال گران‌شدن دلار + جدول (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بخش املاک «دیوار» و «شیپور» مسدود می‌شود + علت توضیحات دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهور درباره واردات خودرو تامین زمین ۱.۸ میلیون واحد نهضت ملی مسکن کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی پنج‌شنبه تخلف است مدل قیمت‌گذاری گواهی اسقاط خودرو دستخوش تغییر می‌شود زمان پایان اعتبار مجوز‌های کاغذی اعلام شد پاسخ معاون وزیر کار به درخواست افزایش حقوق کارگران
سرخط خبرها

هم‌ترازی حقوق معلمان با اساتید دانشگاه؛ قیاسی نادرست در طرح رتبه‌بندی فرهنگیان

  • کد خبر: ۸۶۲۹۲
  • ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
  • ۶۶
هم‌ترازی حقوق معلمان با اساتید دانشگاه؛ قیاسی نادرست در طرح رتبه‌بندی فرهنگیان
آنچه بحث رتبه‌بندی معلمان را به میان سایر اقشار جامعه و از جمله قشر استادان دانشگاه کشانده موضوع هم ترازی حقوق معلمان با استادان است.

به گزارش شهرآرانیوز، روزنامه همدلی در مطلبی با عنوان «طرح رتبه‌بندی؛ قیاسی نادرست بین معلمان و استادان» به قلم مژگان باقری (معلم) این گونه آورده است:

این روزها بحث رتبه‌بندی معلمان تبدیل به یکی از مباحث داغ بین فرهنگیان و نمایندگان مجلس شده است.

معلمان معترض و فعال با برگزاری تجمع و نشست‌های تخصصی با نمایندگان، به‌شدت پیگیر اجرایی شدن لایحه رتبه‌بندی هستند و نمایندگان هم در جایگاه موافق و مخالف، نقطه نظرات خود را ابراز کرده و گاهی باعث خوشحالی یا عصبانیت معلمان می‌شوند. اما آنچه بحث رتبه‌بندی را به میان سایر اقشار جامعه و از جمله قشر استادان دانشگاه کشانده موضوع هم ترازی حقوق معلمان با استادان است.

بر اساس این لایحه حقوق معلمان باید حداقل ۸۰ درصد حقوق استادان باشد و بر طبق جدول ارائه‌شده قرار است عناوین معلم پایه، خبره، ارشد و نخبه به آموزشیار معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم تغییر کند. از نظر نگارنده این لایحه هرچند در ظاهر قصد بهبود وضعیت معیشتی معلمان را دارد اما از اساس بی‌پایه و غلط است و متأسفانه معلمان، ناآگاهانه اصرار به اجرایی شدن آن دارند.

۱. اولین دلیل مخالفت نگارنده این است که اصولاً چرا معلمان باید با استادان دانشگاه و یا هر قشر دیگری مقایسه شوند؟ حقوق کارمندان تمام سازمان‌های دولتی باید بر اساس میزان کار آن‌ها و سختی کار و البته با توجه به نرخ تورم در کشور تعیین شود.

در این میان چرا دولت برای معلمان تبعیض قائل شده و افزایش حقوق آن‌ها را به عناوین خودساخته و بی‌محتوایی چون آموزشیار معلم و یا استادیار معلم مشروط کرده است؟! واقعیت این است که با توجه به خط فقر ۱۳ میلیونی، تقریباً تمامی فرهنگیان شاغل و بازنشسته کشور زیر خط فقر قرار دارند.‌ دولت و مجلس موظف‌اند که فرهنگیان را از زیر خط فقر بیرون بیاورند و لازمه این کار افزایش حقوق معلمان به‌تناسب میزان تورم کشور است.

دولت و مجلس بهتر است به‌جای گیج کردن معلمان با عناوین بی‌ارتباط به آموزش‌وپرورش، به این سؤال ساده پاسخ دهند که به‌جز آموزش‌وپرورش، کارمندان کدام سازمانی با تحصیلات کارشناسی ارشد و سابقه ۲۷ سال، نصف خط فقر حقوق می‌گیرند؟!

۲. علاوه بر اینکه پیوند دادن حقوق کارمندان یک سازمان به سازمانی دیگر تاکنون سابقه نداشته است، سؤال مهم‌تری که این میان مطرح می‌شود این است که این مقایسه چه مبنا و پایه‌ای دارد؟ درست است که کار معلم و استاد دانشگاه، هر دو تدریس است ولی این تدریس از زمین تا آسمان با یکدیگر متفاوت است.

معلم به دانش‌آموز درس می‌دهد، یعنی کودک و نوجوان زیر ۱۸ سال که هنوز مراحل رشد جسمی و ذهنی خود را می‌گذراند، اما استاد به دانشجو درس می‌دهد که معمولاً یک جوان بالای ۲۰ سال است. اساساً همین واژه‌های دانش‌آموز و دانشجو، خود نشان‌دهنده تفاوت عمیق کار معلم و استاد است. کار اصلی معلم آموزش‌وپرورش است اما کار اصلی استاد، پژوهش و تألیف. یک معلم کلاس اول ابتدایی که برای اولین بار شیوه درست مداد در دست گرفتن را به کودک ۷ ساله می‌آموزد کارش هزاران برابر سخت‌تر از استادی است که به دانشجویان دوره دکترا درس می‌دهد.

این معلم ممکن است در طول سی سال خدمت خود حتی یک مقاله یا تألیف هم نداشته باشد اما کار اصلی خود را که باسواد کردن کودکان است به بهترین شکل ممکن انجام دهد. حال چگونه می‌توان این معلم را با استادی مقایسه کرد که ده‌ها عنوان مقاله و کتاب تألیف کرده است؟ چه شباهتی بین کار این دو وجود دارد؟
اخیراً انجمن صنفی هیئت‌علمی استادان دانشگاه با انتشار یک بیانیه مخالفت خود را با چسباندن واژه‌های آموزشیار و استادیار و … به اول واژه معلم ابراز کرده و استدلال کرده‌اند که چون این عناوین بر اساس تعاریف استاندارد بین‌المللی و با توجه به تعداد پژوهش‌های چاپ‌شده در مجله علمی ISA به استادان تعلق می‌گیرد درست نیست که برای معلمان هم از این عناوین استفاده شود.

ضمن تائید این استدلال باید اضافه کرد که واژه معلمی، خود به‌تنهایی باارزش‌ترین واژه دنیاست و نیازی به هیچ پیشوند و پسوندی ندارد و ازآنجاکه آموزش، به‌خصوص آموزش کودکان و نوجوانان یکی از سخت‌ترین مشاغل دنیا محسوب می‌شود برای افزایش حقوق معلمان به‌جای مقایسه آن‌ها با استادان دانشگاه باید به‌سختی کارشان توجه کرد.

لایحه رتبه‌بندی که بیش از یک دهه از تصویب آن توسط دولت می‌گذرد پیش از آنکه سودش به جیب معلمان واریز شود موجب درگیر کردن دو قشر فرهیخته جامعه یعنی معلمان و استادان دانشگاه باهم می‌شود.

دولت و مجلس موظف‌اند به‌جای درانداختن اقشار مختلف جامعه به جان هم حقوق معلمان را طوری پرداخت کنند که کرامت انسانی آن‌ها حفظ‌شده و نیازی به پرداختن به شغل دوم و سوم نباشد. شکی نیست که آموزش، یکی از سخت‌ترین کارهای دنیاست آن‌هم آموزش به دانش‌آموزی که در هرلحظه جسم و روحش در حال رشد و تکامل است؛ بنابراین مقایسه معلمان با استادان دانشگاه و وام گرفتن عناوین دانشگاهی برای معلمان منطقاً، اخلاقاً و قانونا کار شایسته‌ای نیست.

منبع: شفقنا


اینجا بخوانید نماینده مجلس: لایحه رتبه‌بندی معلمان در کمیسیون آموزش در حال بازنگری است

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۱
Amir
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
3
2
سلام نگارنده
یک خطی بیشتر نخواندم و با تعصب حرف میزنید.
یکی از اشتباهات شما بیان میکنم
سختی کار استاد از معلم بیشتر است؟
آیا آموزش و پرورش نسل آینده آسان است؟
اگر مثل نگارنده فکر کنیم پس حقوق کارگر باید از پزشک فوق تخصص هم بیشتر باشد!
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
سلام استادمحترم نگارنده هم تاکیدداشتندکارمعلم شایدسخت باشدهم آموزش وهم پرورش فکرکنم مطلب راتاآخرمیخواندیدبهترمتوجه شده قضاوت درستی میکردید
سام
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
با سلام
بزرگوار اگه به خودتان زحمت میدادید و حقوق معلمان و هيئت علمی را در آمریکا و اروپا مقایسه میکردید خوب میشد.
این دو گروه تفاوت حقوقی چندانی ندارند و چه بسا در برخی جاها معلمان بیشتر حقوق میگیرند
اگر تجربه یک ماه تدریس در روستای دورافتاده با برف وبوران و رفت آمد با موتور سیکلت را داشتید حرف از مقایسه سختی کار معلمان با هيئت علمی و بهداشت را نمی زدید.
حالا سالها تدریس در مناطق را حساب کن. معلمی که پول یک چای خالی را هم از جیب خود پرداخت میکنه، معلمی که در برخی مدارس از داشتن سرویس بهداشتی هم محروم هست، از نبود برق، گاز، اینترنت. شما با کدام شاخص سختی معلمان را با کادر بهداشت و هيئت علمی می سنجید.
رامتین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
6
1
محض اطلاع جنابعالی حقوق استاد دانشگاه در تمام دنیا از آمریکا و اروپا گرفته تا افغانستان سه برابر یک معلم است. خدا نگذره از کسانی که با این لایحه های غیر علمی دنبال این هستند که تمام انگیزه و امید اعضا هیات علمی را بگیرند.
ضمنا با اون بخشی از فرمایش شما که حقوق باید بالاتر از خط فقر باشه کاملا موافقم ولی حقوق کارکنان تمام سازمانها به استثنا شرکت نفت و تامین اجتماعی زیر خط فقر است دولت باید به فکر افزایش حقوق همه باشه. اول هم کادر درمان که 30 تا معلم سختی کارشون به اندازه یک کادر درمان نیست. معلمین عزیز اوقات فراغت بسیار زیادی دارند در صورتی که کادر درمان واقعا زندگی شون در خطر نابودی است.
کادر درمان و هیات علمی دانشگاه هم نیستم ولی به دنبال هیات علمی شدن هستم.
خجالت
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
استاد با سواد.. نه بعضطی از اینایی ما داریم
معلم پژوهشگر
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
0
1
هستندمعلمانی که هم می تواند در رابطه با تخصص خود استاد باشد و جهت انتقال تخصص و تجارب و دانش خود مقاله و کتاب تالیف کند ....اما اساسا این مقالات بخصوص در حوزه ی علوم انسانی چه کمکی به جامعه کرده جز تلمبار شدن...و اینکه تعریف به استاندارد نموده اید کمی از استاندارد های تعریف جایگاه معلمی در کشور های پیشرفته همچون فنلاند.ژاپن و المان یاد بگیرید ..اینکه مقام استاد دانشگاهی را چه از نظر تخصص و چه از نظر دانش برتر از معلمی نشانئ می دهید نشان از تفکر کهنه و قدیمی شما در مورد آموزش و پرورش دارد..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
0
2
مسلما کارمعلم واستاد دانشگاه متفاوت است.یکی بذری باخون دل میکاردوشب روزش رامیدهدوجان وتوانش را به بذر میدهد تاان دیگری درو کند صرف درامور تحقیق وتوسعه کند.هردو جایگاهی بس متین وارزشمند دارند ولی حقشان متناسب باوزنشان بدون کم کاست باید ادا شود.
امیری
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
0
1
بسیار تحلیل زیبا و کاملا درستی هست ابتدا باید حقوق معلمان مانند بقیه ی کارکنان شود بعد برای کرامت معلم دتبه بندی اجرا شود
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
0
0
استفاده از واژه های دانشیار معلم و استاد و معلم و ... در هیج حای دنیا متداول نیست. تفاوت حقوق بیت اساتید و معلمان هم در تمام دنیا زیاد است. معلمی کار بسیار شریفی است و دولت باید حقوق آنها را اصلاح کند و وصل کردن حقوق این دو قشر که تفاوت های زیادی با هم دارن اصلا درست نیست. برای استاد دانشگاه اولین شرط داشتن مدرک دکتری از دانشگاه معتبر است (قبلا که نیاز زیاد بود کارشناسی ارشد هم قبول بود) انهم حداقل 5 سال قراردادی هستند و در صورت گذراندن شرایط سخت و مقالات معتبر می تواند به استادیاری برسد. یک معلم با مدرک دیپلم حداقل 10 سال زودتر از یک استاداستخدام می شود و حداکثر مدرکی که برای تدریس در دبیرستان نیار است مدرک کارشناسی است. با این اقدام تمام معلمان به دانشگاهها هجوم خواهند اورد تا یک مدرکی از هر دانشگاهی در حین خدمت دست و پا کنند و به رتبه های استادی برسند. تازه انهم درگیری های زیاد برای رتبه بندی خواهد بود و اعمال نظرهای زیادی هم خواهد شد که افراد دارای نفوذ زودتر به این مدارج برسند.
عده ای از نمایندگان صرفا به دلیل تعداد رای معلمان قدم هایی بر می دارند که هد ضربه به دانشگاه و هم آموزش و پرورش و هم دولت است و منافع شخصی آنها بر منافع ملی می چربد
حمایت از معلمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
2
0
اصلا هم کار استاد سخت نیس.مگه چیکار میکنن.من خودم حاضرم جامون و حقوقمون عوض بشه
فرهنگی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
1
0
راست و درست نباید اساتید دانشگاه حقوقشون به اندازه معلمان باشه. چون اونا که کار نمیکنن. زحمتی هم نمیکشم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
3
0
معلمها ۷ماه سال تعطیلند مادربخش خصوصی با ۸ساعت کارروزانه و۶روز هفته کار ۴میلیون حقوق داریم بامدرک دکترا !!!!!!انوقت مجلس مدبر!!!!دنبال افزایش حقوق معلمهاست که بار تورمی وگرانیهای بعدی ان توچشم همه مردم وبخصوص افراد شرکتی قراردادی فاقد کارثابت وبخصوص بیکار میره پس کنید کارهای پوپولیستی را
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
2
0
حق معلم برای مبنای کاری که انجام میدهد همین حقوقیست که به اوداده میشود مگر جوشکاری که ۱۰۰متر زیر اب بازندگی خود بازی میکند معلم باید اندازه او حقوق بگیرد خیر این تازه بی عدالتی است سختی کار دستمزد را معین می کند نه اینکه ۲ ساعت کار مفید ندارند خدایی تازه تورم وگرانی وحشتناکتری با این رتبه بندی منتظرم است که شاید پایه اقتصاد اصلاً بشکند مجلس رتبه بندی را اجرا نکند
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
1
1
سلام درودبرچنین شخصیتی واقعاحرف دل معلمان رابیان کردمعلم یاهرشاغلی متناسب باشرایط جامعه بایدآبرومندانه بدون نیازبه شغل دوم وسوم درآمدزندگی راداشته وشرافت وکرامتش حفظ شودمعلمی درجایگاه خودش بلندترین نقش هستی است وقیاس کردن باگروههای دیگه معناندارداستاددانشگاه هم خیلی محترم کسانیکه علم راتربیت رامی آموزندباکرامت هستندباتشکر
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
1
1
درتمام دنیا اصلاً اجناس وکالا های اساسی مردم هرروز با یک قیمتی بالا نمیرود همترازی معلمان بسیار اشتباه وبدور از دید انسانیت است چون حقوق هیت علمی زیاد شده معلمین هم تقاضای زیاد شدن دارن این بسیار زشت است قیاس کردن جایگاه دستمزد درایران مشخصراست ودولت ومجلس بدترین طرح را که فکر کنم قابل اجراء نباشد را دردستور کار مجلس اورد تورم زا واقتصاد خراب کن است
ARR
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
0
2
به نام خدا

نگارنده چیزی از تدریس سر در نمی اورد مثل خودش بی سواذ است.
اتفاقا اموزش اموزش است در تمانی سطوخ دسن مایه یکی است سخت تربن اساسی ترین و حساس ترین بخش اموزش اموزش ابتدایی است که زیر بنای تمامی اموزشهاست که ارزش مادی ان خیلی والاتر از اموزش در دانشگاه و معلم دانشگاه است
دوستداد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
انگار متن را کامل نخوانده اید.ایشان به زیبایی به سختی کار معلمان پرداختند به ویژه مثال اموزش ابتدایی را زدند و ارزش و کار معلمان را بسیار بالا دانستند ولی چسباندن کار معلمی و استادی دانشگاه از مبنا نادرست هست
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
0
2
کسی که سختی کار معلم و کارگر وکادر درمان و استاد دانشگاه را مقایسه میکند اصلا چیزی نگوید بهتر است . اینها هر کدام سختی کار خودش را دارد و قابل مقایسه نیست اما در همه جوامع و کشورهای پیشرفته که اینجانب چند تا کشور پیشرفته رفته ام به شغل معلمی ارزش زیادی می دهند و حقوق معلمین جز بالا ترین حقوق هاست اما درکشور ما عکس . درضمن معلم در کشور ما آنقدر حقوق پایین دریافت میکند که مجبور به انجام شغل دوم و سوم میشود اما اگر حقوق کافی دریافت کند نه مانند استاد دانشگاه دویا سه مقاله چاپ خواهد کرد بلکه دهها مقاله چاپ میکند.چون دغدغه نان راندارد. استاد دانشگاهی که الان تشریف میبرند یک کتاب معرفی می نمایند و دانشجویان بدنبال آن کتاب تا پایان ترم واقعا زحمت میکشندولایق حقوق آنچنان.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
0
0
سلام ضمن احترام به نویسنده محترم خواهشمنداست ازاظهار فضل ونظر فعلا خود داری بفرمائید واز توضیح واضحات بپرهیزید ومسائل ومفاهیم را همه از منظر خود درک می کنن بعد از ده سال قرار حرکتی مالی صورت بپذیره بهانه به دست دستنکاران ندهید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
0
1
بسیارعالی
هیچ دانشجدیی بعدازتدریس معلم شب بسراغ معلم نمیرود بمن نماز شب را یادبده یانماز شفع و وتر روچگونه بخوانم یاجواب این تست چیست وچرا همه دانشجوشدیم استاد نیم ساعت کارکرده ۶۰دقیقه صحبت پس حرف تمام است معلم میسوزد ومیسازد حقش رامیخواهد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
0
1
احسنت عالی بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
0
2
استاد سر فصل را مشخص می کند و کارشان خیلی راحتتر است مقایسه اشتباه است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
0
1
معلمان نه معلومه کارمند هستن نه معلومه دانشگاهی
چون مزایایی که کارمندان و دانشگاهی ها دارند معلمان ندارند
شغل معلمی یکی از حساس ترین شغل ها ی جامعه است که به نظر بنده بهترین ها باید وارد این شغل شوند و حتی از اساتید دانشگاه هم بیشتر حقوق بگیرند ولی متاسفانه با سیاست های غلط آموزش و پروش نیروهای بسیار ضعیفی وارد آموزش و پرورش شدن خدا عاقبت این جامعه رو ختم بخیر بکنه
دبیر آموزش و پروش
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
0
0
احسنت به این طرز تفکر کاش همه مثل شما عمیق به مسائل نگاه کنند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
0
3
بهتره بدانید استادان به ظاهر دانشگاهی ،بااستفاده از امکانات متعدد دانشگاهی وتقلید کبکی وهم چنین بازی با مطالب مختلف وجابجایی متون تحقیقی در سایت ها مختلف ،وبهره کشی رنگارنگ از دانشجویان در طول دوران تحصیل تحت عنوان، مقالات علمی وپایان نامه ها ،امتیازات واهی برای خود آماده نموده ودرکسالت علوم تکراری فرورفته ورخوت آموزشی را سرلوحه قرار داده اند .درضمن مقام معلمی ,اولی تر از استادی بوده چون راهگشا ازلی بوده واز این مجرا دیگر عزیزان نمو پیداکرده و در جامعه به سر وسودایی رسیده اند .علاوه براین بهتر است عزیزان استاد نگران خود باشند .نه به فکر معلمان وبهتر آن است که سرمه معلمی طوطیا چشم عزیزان باشد .
سجاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
0
2
بیاید برای یکسال آموزش و پرورش دانش آموزان رو تعطیل کنید.
ببینیم بدون معلم چه بر سر جامعه میاد.
مگه فقط تعطیلات برای معلم در ایران اجرا میشه.
همین الان خانواده ها از تدریس در خانه خسته شدن
آیا کار معلم آسان است؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
0
2
در بسیاری کشورهای مترقی وپیشرفته اساتید دانشگاه در بسیاری دانشگاه های بنام تدریس کرده اند ولی به آنها اجازه داده نشده در کلاس اول ابتدایی تدریس کنند. چون کلاس های ابتدایی متخصص مخصوص خود را داشته اند. حال متاسفیم از کسانی که اسم خود را استاد گذاشته اند وبه آنها یی که دستشان را گرفته اند وخواندن ونوشتن یاد داده اند اعتراض می کنند.اینها استاد نيستند بلکه آفت جامعه هستند.چون فکر می کنند این اسم را ازیه جایی دیگه با خود آورده اند.این اسمها بالاخره یکی به داده از آسمان که مخصوص برایشان نازل نشده که. از طرف دیگر متاسفیم برای نگارنده به اصطلاح مقاله که کار معلمی کم ارزش تر از مثلا استاد می داند همین طرز فکرهاست که آموزش وپرورش را به این روز انداخته. مدرسین دانشگاه که اسم خود را استاد گذاشته اند باید افتخار کنند که دنباله رو کار با عظمت معلمین شریف هستند
لقمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
0
1
باسلام وعرض ادب کاش می فهمیدم دلیل این همه دشمنی با فرهنگیان از کجا نشأت می‌گیرد که همه کار خود را با او مقایسه می کنند مگر اضافه شدن کمی حقوق به آنان چه ضرری به شما می زند؟ مگر غیر از این است که شما هر چند هم دارای مدارک علمی بالا باشید پایه اش آموزش و پرورش است؟
دوستدار
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
سلام. متاسفانه اکنون این معلمان هستند که خود را با هر ارگان و هر قشری مقایسه می کنند. معلمان با دانش و آگاهی که از آنان انتظار داریم باید نیک بدانند که مقایسه کردن مشاغل نمی تواند درست در ترازویی بگنجد به قول ادبا قیاس مع الفارق است. هر شغلی سختی ها و اهمیت خود را دارد. مهم این است که معیشت و علاوه بر آن رفاه تامین شود حق تمامی ملت هست.همه هم صدا شویم برای رفع فشار اقتصادی از مردم.
لقمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
0
1
باسلام وعرض ادب کاش می فهمیدم دلیل این همه دشمنی با فرهنگیان از کجا نشأت می‌گیرد که همه کار خود را با او مقایسه می کنند مگر اضافه شدن کمی حقوق به آنان چه ضرری به شما می زند؟ مگر غیر از این است که شما هر چند هم دارای مدارک علمی بالا باشید پایه اش آموزش و پرورش است؟
سورنا
Korea (Republic of)
۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
0
2
نمیدانم معلما چه هیزم تری به شما فروختن .
من معلم با مدرک دکتری و چند مقاله IsI و ۲۴ ساعت موظفی چرا نباید به اندازه یک استاد دانشگاه حقوق بگیرم
دوستدار
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
سلام عزیز. چون مدرک دکتراتون رو احتمالا حین کار گرفتید. استاد دانشگاه پوستش کنده شده تا بعد از قبولی دکترا تو دانشگاه پذیرش بشه و بتونه عضو هیئت علمی بشه.
معلم
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
0
1
اینا رو باید کسی بسنجه که هم معلم بوده هم استاد. و نباید با پنبه سر معلما رو برید ، شا دو تا از سختی و اهمیت کار معلما گفتی بعد میخوای اصل پیامت که معلما رو از اساتید دانشگاه پایین تر فرض کردی رو به معلما بقبولونی.برادر ما فقط میخوایم با این عناوین حقمون رو از دولت بگیریم مگه نه وازه ها هیچ استفاده ای نداره
نادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
0
1
چرا همترازی حقوق معلما با اساتید نادرست هست،چرااااااااااااا
مگه همین اساتید زیر دست معلمین به اینجا نرسیدن
نگار
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
آیا شخصی که زباله گرد هم میشه می گید زیر دست معلم به اینجا رسیده!!! انتخاب، تلاش، استعداد، شرایط خانوادگی و محیط علاوه بر بهره مندی از آموزش در جایگاه شغلی هر شخص مهمه.
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
0
2
به نظر من که گفته های اصلا درست نیست کادر درمان که الان وضع اونها توپ هستش وظایف استاد دانشگاه ومعلم هر دو درس دادن هستش به نظر من زحمت یک معلم از استاد دانشگاه سنگین تر هستش الان دلایل را به شما می‌گویم معلم در هفته بالای 30ساعت تدریس می کنه به طور میانگین ولی یک استاد دانشگاه موظفی اون در هفته 12 ساعت هستش تازه استاد دانشگاه باید کار پژوهشی خودش داشته باشه متاسفانه اساتید دانشگاه کشور ماه کارهای پژوهشی دانشجویان را صاحب می‌شوند دانشجو مقاله می دهد به نام استاد ثبت می‌شود دانشجو ترجمه میده به نام استاد ثبت می‌شود
گذشته از اون بروید از دانشجویان دکتری وکارشناسی ارشد بپرسید که آیا این 12 ساعت تدریس اساتید دانشگاه حتی به اندازه نیم ساعت هم ارزش داره واقعا ارزش نداره اکثریت اساتید دانشگاه عنوان معرفی می‌کنند وبه دانشجو می‌گویند خودت برو بخوان بدون اینکه یک کلمه توضیح بدهند تازه تحقیق علمی که یکی از وظایف
استاد دانشگاه هست پیشکش اونها باشه که تحقیقات دانشجویان را صاحب می‌شوند وحتی رتبه های علمی خودشون را اینگونه بالا می برند و جالب‌تر از اون این تحقیقات را به دانشگاه محل خدمت خودشان می دهند یک پول از اونجا می گیرند خوب اونوقت یک معلم باید با کتاب‌های سنگین که حداقل هرکدام بالای 140 صفحه هست از صبح تا ظهر سر کلاس فک بزنه ولی یک استاد دانشگاه با محتوی کوچک که معرفی می کنه دانشجو را مامور درس دادن کنه یا سر کلاس اصلا درس نده میانگین حقوق یک استاد دانشگاه چرا باید عزیزم بالای 35 میلیون باشه ولی حقوق یک معلم زیر خط فقر باشه
کی گفته حقوق یک استاد دانشگاه سه چهار برابر یک معلم هست در دنیا بدانید در کشورهای پیشرفته معلمین از اساتید دانشگاه و پزشکان هم بیشتر حقوق می گیرند
متاسفانه در کشور برعکس هستش حقوق یک معلم زیر خط فقر هستش حال که شما عزیزم خودتان را کادر درمان معرفی میکنید از زحمات شما ممنون هستم الان که در شاد معلمین دارند درس می دهند حتی روزهای جمعه معلمین را درگیر کرده وعلاوه بر اون 24 ساعته توی شاد هستن حتی زمانی که کلاسها حضوری بود معلمین بعضی اوقات استراحت خود را به کارهای مدرسه اختصاص می دادن ولی بدون حقوق واضافه کار ولی شما دوست عزیز اگر سر کار باشی اضافه کارت براه هست گذشته از اون من چند سئوال دیگر ازشما کادر درمان زحمتکش دارم چرا بیماران کرونایی جرات رفتن به بیما ستان را ندارند چندین نفر از اقوام خود من کرونا گرفتن حاضر نشدن به بیمارستان بروند وسئوال دیگر من این بود چرا در بیمارستان ها بیش از اندازه آنتی بیوتیک به بیماران می دهید همین امر باعث از کار افتادن کلیه وسیستم های
دیگر بدن می‌شود من که پزشک وکادر درمان نیستم این را متوجه شدم شما هنوز متوجه نشدید
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
1
2
متاسفانه اتفاقات نادرست در حوزه حقوق و دستمزد در کشور ما نمود یک بی عدالتی محض،،،در دوره روحانی تمام مشاغل و حتی جایگاهشان کاملا نابود شد.مثلا معلم خودشو با یک کارمند در حوزه غیر زمینه شغلش مقایسه میکنی،،،،کاملا نادرست ،طبیعت هر شغل به جایگاهش پزشک،کارمندهای نفت ،پرستار،کارمند دولت،نظامی.....هیچکدوم از این مشاغل اصلا باهم قابل قیاس نیستن که بخوان شکل هم حقوق بگیرن،دلیلشم مشخص،در درآمد و سوداوریشون،،،،معلم شغلش بسیار با اهمیت ولی سه ماه سال استراحت با حقوق هستن،،،،در صورتی که همه کارکنان سر کار و در حال فعالیت با همان دستمزد هستن،،،امیدوارم استانداردی با کارشناسان تنظیم بشه که نرخ حقوق و دستمزد رو متناسب با جایگاه و شأن و درآمد آنها تقسیم کن،چیزی که هیچوقت در کشور ما نبوده متاسفانه
ادب
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
عزیزم، معلم بیکار نیست. باید همیشه تابستون دوره ضمن خدمت بگذرونه.. و برای شهریور برناگه داره. در ضمن گعلم برگه و همه کار دانش اموز رو توی خونه صحیح می کنه. چرت نگین
آبشار عاطفه ها
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
1
0
معلمین حروف الفبا رو یاد همه میدن یاد همین اساتید که این قد به خودشون می نازند اگه معلم نبود اساتید و مابقی ملت می تونستن یک کلمه رو برگه بنویسن می تونستن یک خط بخوانند.این قد معلما رو قیاس نزنید یا رتبه بندی اجرا کنید یا اگه نمی تونید اجرا کنید تمومش کنید و شان معلم پایین نیارید
افق
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
1
0
لطفا مردم به جان همدیگه نیندازید رتبه بندی نخواستیم یه روز معلما رو با شرکت نفت مقایسه می کنید یه روز با اساتید که زمانی شاگردان معلمین بودن مقایسه می کنید یه روز با پرستارای پر ناز و افاده که به مریضها محل نمیزارن و اون قد عصبی بازی در می یارن تا مریض زیر دستشون تلف میشه.بساط رتبه بندی جمع کنید ارزانی خودتون
نگار
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
دمتون گرم. ملت باید هوای همو داشته باشن. به خدا این مقایسه ها خوب نیست. در هر شغلی هم افراد وظیفه مند و دلسوز هستند و هم افرادی که به هر دلیل کارشون رو درست انجام نمیدن یا برخوردشون نامناسبه. احترام هم رو نگه داریم
روحی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
0
1
جناب که دنبال هیات علمی هستی اگه معلما نبودن که اسم خودت نمی تونستی بنویسی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
0
2
من دانشجو هستم راحت تر ین شغل مال اساتید دانشگاه هست.دانشجو خودش تمام زحمت می کشه مطالعه می کنه تحقیق می کنه بعد امتحان میده اساتید محترم چه سختی کاری دارن داخل تمام جهان هم به قول خودشون بیشترین حقوق دارن.بعد پدر بدبخت معلم من بعد بیست سال سابقه هنوز ماشین از خودش نداره،،و داخل آپارتمان اجاره ای هرماه باید اجاره بده.دلم به حال معلما می سوزه
سهیلا
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
0
1
اساتید هیچ سختی کاری ندارن من چند سال دانشگاه بودم راحت ترین شغل در جامعه هست
یک معلم
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
0
0
سلام
من ۱۲ سال سابقه کار تدریس دارم و با کارشناسی ارشد وارد کار شدم.
سال اول کارم در یکی از روستاهای مرزی خراسان شمالی تدریس می کردم. یک روز یکی از بچه ها سر کلاس خرابکاری کرد آن هم خیلی بد.
چنان بویی کلاس را برداشته بود که نگو و نپرس.
به نظر شما سر کدام شغل چنین اتفاقی می افتد؟
راستی من آموزگارم.
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
2
0
توقع معلم ها زیاد شده. ما از تدریس معلم ها به فرزندان ناراضی هستیم.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
بهتر نیست با معلمینش صحبت کنین؟ روزی سه ساعت علاوه بر کلاس باید کلاس خصوصی برا بچه هاشون رایگان بذارم اون وقت یکی از والدینشون یه دستت درد نکنه بهم نگفته از کیسه خودم ماژیک با یه مکان کرایه کردم ،جایزه بدمشون
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
0
1
باسلام بنظر بنده کار معلمان خیلی سخت تر از اساتید دانشگاه هس
امیر کبیر
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
0
1
اجرای رتبه بندی معلمین دلسوز و زحمت کش ملت چه ربطی داره که شما دائم اونا رو با دیگر اقشار مقایسه می کنید اگه می خواید اجرا کنید خب عملی کنید بسم الله چرا بقیه اقشار به جان معلمین می اندازید
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
2
0
اصلا مقایسه بین معلم واستاد اشتباه مطلقه.چون معلم فوق لیسانس مگه فرقی باکارمند ادارات دیگه داره...اونجوری بخواهیم نگاه کنیم حقوق همه کارمندهای تحصیلکرده سایر ادارات هم باید با هیات علمی سنجیده بشه که اتفاقا کارمندها خیلی خیلی بیشتر ازمعلم کارمیکنه
سپیده
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
اول جمله تون درست ولی در آخر باز که مقایسه کردید. اصلا مگه کارهای متفاوت در شرایط و امکانات متفاوت رو میشه مقایسه کرد؟ هر شغلی سختی های خاص خودش رو داره برای شخصی که در اون موقعیت نیست قابل درک نیست و این طبیعیه. لطفا همدیگه رو آزار ندیم.
پیمان
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
1
0
افرین به این نویسنده.....اصلا چرا باید معلم ها باید حقوقشون با اساتید دانشگاه ستجیده بشه..‌‌‌سایر کارمتدان دولت خیلی بیشتر از فرهنگیان کارمیکنند ساعتهای خیلی طولانی...‌کارمندهای زیادی هستند که دکترا وارشد دارن.اونها هم ایا باید بااساتید دانشگاه سنجیده بشن ؟
محمد رضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
0
1
با احترام به نظر نگارنده
میشه بگید فرق یک معلمی که فقط تدریس می‌کند با معلمی که علاوه بر تدریس، تحقیق و پژوهش و مقاله و کارهای علمی دیگری انجام میدهد چگونه باید مشخص شود؟
معلمی که ادامه تحصیل میدهد با معلمی که کار آزاد می‌کند چیست؟؟
تعجب می‌کنم از چنین برداشتی و معلمی را با کارهای اداری و اجرایی یکی در نظر گرفتید
هیچ فرقی بین کار پژوهشی معلم و استاد دانشگاه نیست و تدریس یک کلاس دوازدهمی به مراتب سخت تر از تدریس یک ترم اولی همون سال دوازدهمی سال بعد در دانشگاه است
سجاد
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
0
3
واقعا شغل معلمی اصلا قابل قیاس با استادی نیست معلما واقعا مثل یک شمع میسوزه تا یک دانش اموز خواندن و نوشتن یاد بگیره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
0
1
بیش از پنج هزار معلم بامدرک دکتری از دانشگاه های معتبر که هم مقاله دارند و هم تالیف و هم معدلش از هیات علمی بیشتر است چرا باید در قبال کار و خدمات ِ آموزشی یکسان ، یک دهم یک استاد یار هیات علمی حقوق بگیرد!!!!!؟ در صورتی استاد یار هشت ساعت در هفته تدریس دارد و معلم سه برابر او درگیر است و شرایط و سختی کار معلمی بیشتر است و علاوه بر تدریس مسولیت تربیت و پرورش کودک و نوجوان نیز با اوست و اغلب تابستانها بر خلاف اساتید مشغول دوره های ضمنخدمت شیوه های جدید تدریس و ثبیت یادگیری و سنجش و امتحانات و گذراندن روانشناسی های یادگیری و.... و..... است و در حالی که اغلب استادان دانشگاه از فنون ِ روش تدریس و حتی اهداف طراحی سوال برای سنجش یادگیری دانشجویان بی اطلاعاعند !!!؟
صالح
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
2
0
یعنی دنیا رو به شما معلمین بدهن سیر می شین بخدا رو برم تمامی معلمین کشور الان همتراز بیشتر کارمندان دولت و گاهی بیشتر از سایر کارمندان حقوق میگیرن
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
اصلا معلومه کارمندان چقدر کار میکنن کافیه بری داخل یه اداره یا مرخصی یا نماز بدون برگشت یا نهارن ،اضافه کار (بیکار)و....شما بهتره موضوعی که بهتون مرتبط نیست ،اظهارنظر نفرمائید.تشکر
هیئت علمی دانشگاه ازاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
0
1
سلام چرا اینقدر سیاه نمایی می کنید. کدام معلم با مدرک کارشناسی ارشد حتی کارشناسی و ۲۷ سال سابقه کار، ۶ تا ۷ میلیون حقوق می گیرد.بلکه معلم لیسانس بالای ده میلیون و فوق لیسانس بالای ۱۲ میلیون حقوق می گیرد البته با سابقه ۲۷ سالی که گفتید.ولی جهت اطلاع حضرتعالی باید عرض کنم مربی دانشگاه ازاد با ۱۵ سال سابقه ۶/۵ میلیون می گیرد و استادیار دانشگاه ازاد ۹ میلیون. ولی اصلا برای کسی اهمیتی ندارد چون آنها شهروندان درجه دو و سه هستند.معلمها هستند که سوگلی جامعه اند و شان و منزلت دارند.اساتید دانشگاه ازاد،کارکنان جهاد کشاورزی و بازنشستگان و . اصلا مهم نیستند.
معلم اذر
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
0
1
نگران نباشید بین معلمان هستند کسانی که چند مقاله نوشتند ولی هیچ جا امتیازی برایشان نداشته و شاید دلیل اینکه بعضی از معلمان مقاله یا تالیف ندارند بی اهمیت بودن این موضوع بوده در آموزش وپرورش و مقصر معلم نیست من خودم 4 مقاله دارم ولی ... اگر به این امر اهمیت داده می شد دنبال تالیف هم می رفتم کار سختی نیست برای یک معلم که از جان مایه می گذارد برای آموزش
سپیده
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
0
0
سلام. درود بر قلمتان.‌
مقایسه نباید در میان باشد. و البته مسئولین و نمایندگان چشم باز کنند و در تخصیص حقوق ها همه ی دستگاه ها را یکسان بهره مند کنند تا تامین معیشت دغدغه بزرگ هیچ فردی که خدمتگزار در دستگاه دولتی است و به وظایف خود عمل می کند نباشد. اگر درست سیاست ورزی شود و چرخ اقتصاد کشور به دست دانایان بگردد بخش های خصوصی هم رونقی بسیار خواهند داشت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
0
0
یک مقایسه غلط اینه که میگن سختی کار معلم از استادان بیشتره ولی حقوقشون کمتره. نمیگن به راحتی میشه معلم شد ولی استاد شدن در دانشگاه های خصوصا تراز اول چقدر سخته. با لیسانس میشه معلم شد، وای شرط استاد شدن دکتری است. از هر پنجاه تا دکتر یکی هیات علمی میشه. اگر قراره کار هرکی سخت تره بیشتر بهش حقوق بدن، حقوق نظافتچی مدرسه رو از معلم بیشتر کنید. چه بسا خیلی لزوما ایسانس داشته باشن. دکتری که میره معلم میشه مطمئن باشید بسیار رزومه ضعیفی داشته ولی دکتری که پذیرفته میشه به عنوان هیات علمی قویترین بوده.
میثم
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
0
0
مقایسه مشاغل از اساس اشتباهه، اساتید دانشگاه در سن 35 سالگی به استخدام دانشگاه در میان، در صورتیکه بسیاری از معلم ها از 18 سالگی و با مدرک دیپلم حقوق بگیر میشن!!! در ضمن کسی که دکتری گرفته اونم از دانشگاه های درجه یک و مسیر دشوار گزینش هیات علمی رو طی کرده (که اونم از هر صد نفر یک نفر انتخاب میشن) اگر بخواد اندازه یک معلم دیپلمه حقوق بگیره به راحتی میتونه مهاجرت کنه اما فکر نکنم از هر صد معلمی برای یکیشون شرایط مهاجرت اونم به این راحتی فراهم باشه!! پس لطفا ندانسته تیشه به ریشه آموزش عالی کشور نزنید. تمام فارغ التحصیلای دانشگاه از فوق دیپلم تا دکترا میتونن معلم بشن اما از هر صد نفر دکتری نهایتا یک نفر بتونه هیات علمی بشه. اون دسته از معلمهای عزیزی که شرایط کاریشون سخت تر از هیات علمی هاست و اینجا هرچه دلشون میخواد میگن اگر توانایی و علمشو دارن زحمت بکشن بیان هیات علمی بشن که کارشون راحتتر بشه و حقوقشونم بیشتر!!! خواهشا دست از این مقایسه های مضحک بردارید چرا که خودتونم به اون چیزی که میگید باور ندارید! بنده استادیار پایه دو هستم دریافتیم 8و800 و به خاطر اعتراضات شما قشر فرهیخته حقوقم 30 درصد کم شده و با 36 سال سن فکر نکنم هیچ وقت بتونم صاحب خونه بشم و به احتمال زیاد بخاطر همین شرایطی که شماها هم از مسبب هاش هستید مجبور به مهاجرت بشم. کدوم معلم هم سن من که از 18 سالگی استخدام شده شرایط مالی بنده رو دار؟!! کاش شماها با این همه ادعا یاد بگیرین برای حق خودتون دفاع کنید نه اینکه با پایین کشیدن دیگران احساس کنید به حقتون رسیدین!!! متاسفم برای دانش آموزی که شیوه مطالبه گری رو بخواد از چنین معلم هایی یاد بگیره
میثم
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
0
0
در ضمن تدریس در دانشگاه نیازمند مطالعه مداوم و به روز نگه داشتن اطلاعات است و مخاطبت افرادی هستن که اگه یک درصد اطلاعاتت غلط باشه به چالش میکشوننت! سه سال متوالی رکود علمی داشته باشی اخراجت میکنن!! آیا مخاطب معلم ها چنین چالش هایی رو برای معلم ایجاد میکنن که اینقد تدریس معلم رو بزرگ جلوه میدین و تدریس دانشگاه رو کوچک! از هر 10 معلمی مطمئنم یک نفرشون توان و اعتماد به نفس صحبت کردن جلوی چنین مخاطبی رو ندارن! حاضرید امنیت شغلیتون مث هیات علمی ها باشه که با 3سال رکود علمی اخراج بشید؟!! شما 30 سال معلوماتتون دست نخورده و مثل روز اول بمونه کسی کار به کارتون نداره! پس اینقد دیگران رو نفهم فرض نکنید!! یک هیات علمی حتی ساعات وقت آزادشم باید با استرس و فشار پژوهش(سابمیت و اکسپت و ...)، ارتقاء، گرفتن پایه و ... سپری بشه اما آیا شما چنین استرس ها و دغدغه هایی دارید؟! شما فقط مزایا رو میبینید آیا استرس ها و درگیری دائمی ذهنیشم تجربه کردید؟! یه کم انصاف داشته باشید. اگر هیات علمی شدن اینقد راحته چرا نرفتید هیات علمی بشید؟! کی جلوتونو گرفته؟! معلمی که آگاهیش نسبت به دیگر مشاغل اینقد پایینه انتظاری نیست که به جای این نمایش ها بره درست بگه حقمو بدین!!! بخل و حسادت شماها باعث شده امثال من که با خون دل خوردن هیات علمی شدیم اونم در 35 سالگی برای مایحتاج اولیه زندگیمون لنگ باشیم. متاسفم براتون
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->