آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان
سرخط خبرها

محکوم به حبس ابد، سرکرده باند مسلحانه بود

  • کد خبر: ۸۶۴۱۳
  • ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳
محکوم به حبس ابد، سرکرده باند مسلحانه بود
فرمانده انتظامی خراسان رضوی جزئیات انهدام یک باند عمده فروشی مواد افیونی را تشریح کرد.

محمد جواد ابوعطا | شهرآرانیوز؛ گمان می‌رود که محموله‌های سفید بدترکیبشان را از استان‌های دیگر و از مبدأ کشور‌های همسایه به مشهد می‌رسانده اند. آن‌ها شگرد مرموزانه‌ای را برای گرفتار نشدن پیش گرفته بودند و اگر می‌خواستند معادل یکصد میلیون تومان مواد دست مشتری شان بدهند، وجه آن را با اسکناس‌های ریز و درشت و فقط به صورت نقدی می‌گرفتند.

در واقع آن‌ها با این شگرد قصد داشتند که خود را از چشم قانون مخفی کنند، غافل از اینکه مأموران مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی، همچون باز شکاری با چشمانی باز از یک ماه گذشته تمام تحرکات این باند عمده فروشی موادمخدر را در مشهد زیر نظر گرفته و مترصد رسیدن بهترین زمان برای ورود به عملیات بودند، عملیاتی که چند روز پیش در یکی از مناطق مشهد هنگام معامله ۸۰ میلیون تومانی آغاز شد و ۳ متهم این پرونده به همراه کیسه زباله‌ای پر از اسکناس و مقادیر زیادی ماده مخدر شیشه دستگیر شدند.

دیروز پلیس مبارزه با موادمخدر خراسان رضوی، نمایشگاهی از کشفیات ویژه این پلیس درباره انهدام باند مسلحانه توزیع عمده موادمخدر صنعتی در مشهد برگزار کرد. نمایشگاهی که حاصل تلاش شبانه روزی یک ماه گذشته افسران این پلیس تخصصی بود و منجر به دستگیری ۳ متهم، ۲ اسلحه جنگی، ۱۱۰ کیلوگرم ماده مخدر شیشه، ۴۰ کیلوگرم محلول شیشه و توقیف ۲ خودرو و یک موتورسیکلت شد.

گوشه‌ای از عملیات قاطع پلیس

پلیس در این پرونده که مقدمات آن از ماه‌ها قبل آغاز شده بود، در نهایت به فردی می‌رسد که عامل اصلی توزیع مواد مخدر بوده است. مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر خراسان رضوی در پی جویی این فرد او را سوار بر یک دستگاه پراید در جاده کاظم آباد شناسایی می‌کنند.

متهم بدون اینکه متوجه بشود در کمین مأموران قرار دارد، با پراید وارد یک منزل مسکونی شده و با یک خودرو شاسی بلند چانگان از این منزل خارج می‌شود. او پس از طی مسافتی بسته‌ای را به یک موتورسوار می‌دهد و از یکدیگر جدا می‌شوند.

در تعقیب موتورسوار او راهی بولوار خواجه ربیع شده و در خیابان بلال این منطقه با یک متورسیکلت آپاچی ملاقات می‌کند. آن‌ها ۲ بسته که بعدا مشخص شد یکی حاوی ۲ کیلوگرم ماده مخدر شیشه و در کیسه دیگری که در واقع کیسه زباله سیاه رنگ بود، ۸۳ میلیون تومان پول که مبلغ خرید شیشه بود را ردوبدل می‌کنند.

در این مرحله که خریدار و فروشنده در تیررس پلیس قرار گرفته بودند، پلیس بلافاصله وارد عمل می‌شود و این افراد را دستگیر می‌کند. مابقی ماجرای اسلحه‌ها و موادمخدر نیز از مخفیگاه متهمان کشف و ضبط می‌شود.
بررسی‌های ابتدایی پرونده نشان می‌داد که متهمان نه تنها عامل اصلی توزیع موادمخدر در مشهد بوده اند، بلکه پا را از این فراتر گذاشته و از عاملان اصلی توزیع مواد مخدر صنعتی در شهرستان‌های قوچان و کاشمر نیز بوده اند.

متهم به اعدامی که دوباره موادفروش شد

با دستگیری متهمان و بررسی سوابق آن‌ها مشخص شد که آپاچی سوار زندانی بند باز زندان مشهد است که چندی پیش از سوی اداره اطلاعات دستگیر شده و پس از محاکمه به اعدام محکوم شده است، اما در ادامه با یک درجه تخفیف این متهم به حبس ابد محکوم شده است.

همکاری هوشمندانه پلیس و مردم

فرمانده انتظامی خراسان رضوی در حاشیه این نمایشگاه در جمع خبرنگاران با تقدیر از عملکرد شهروندان در همراهی پلیس و عملکرد جسورانه پلیس مبارزه با موادمخدر استان پیرو این پرونده بیان کرد: مأموران اقدامات اطلاعاتی گسترده‌ای را از مدت‌ها قبل برای شناسایی و انهدام این باند خطرناک مسلحانه آغاز کرده بودند که این تلاش‌ها به نتیجه رسید و متهمان دستگیر شدند.

سردار کاظم تقوی ادامه داد: این پرونده دارای ظرافت‌های ویژه‌ای بود و از آنجا که متهمان مسلح بودند و محل اختفای آن‌ها یکی از محله‌های پرتردد مشهد بود، احتمال درگیری و خسارت‌های بعدی آن متصور بود، اما تیم رسیدگی کننده به پرونده با هوشیاری و سرعت عمل ویژه قبل از اینکه متهمان بتوانند دست به سلاح ببرند این پرونده را جمع کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->