تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان رضا رشیدپور: دیگر نمی‌خواهم مجری برنامه سرگرم‌کننده تلویزیونی باشم صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنج‌شنبه ۳۰ فروردین۱۴۰۳
سرخط خبرها

واکنش منتقدان به فیلم جاودانگان | فیلمی ناامیدکننده و بدون جذابیت از کلویی ژائو

  • کد خبر: ۸۶۸۴۱
  • ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳
واکنش منتقدان به فیلم جاودانگان | فیلمی ناامیدکننده و بدون جذابیت از کلویی ژائو
همزمان با اکران فیلم «جاودانگان» (Eternals) کلویی ژائو در آمریکا، نظرات منتقدان درباره این فیلم هم منتشر شده است. برآیند بیشتر آن‌ها یک چیز است: فیلمی ناامیدکننده، ضعیف و بدون جذابیت از کارگردان «سرزمین آواره‌ها».

شهرآرانیوز - کمتر کسی فکر می‌کرد کلویی ژائو (Chloé Zhao) با استعداد که با فیلم «سرزمین آواره‌ها» (Nomadland) توانست جایزه بهترین کارگردانی را در نود و سومین دوره جوایز اسکار کسب کند، یک فیلم ابرقهرمانی، آن هم برای «مارول»، بسازد. شاید سبک مستندگونه و هنری فیلم «سرمین آواره‌ها» این سوال را در ذهن ایحاد کند که کلویی ژائو چطور از آن سبک فیلم‌سازی به ساخت فیلمی ابرقهرمانی رسیده است؟ آن‌طور که در اخبار آمده است او شخصا به فایگی، تهیه کننده دنیای سینمایی «مارول»، مراجعه کرده و از او خواسته است که فیلمی درباره‌ «جاودانگان» بسازد و فایگی هم پذیرفته است. در ماه‌های اخیر کمی از تعجب و شگفتی این اتفاق کم شده بود و همه منتظر نتیجه بودند. از دیروز که اکران سراسری فیلم در آمریکا آغاز شده، نظرات منتقدان هم منتشر شده است و برآیند بیشتر آن‌ها یک چیز است: بدترین اثر «مارول» و فیلمی ناامیدکننده، ضعیف و بدون جذابیت. البته منتقدانی هم هستند که فیلم را دوست داشته‌اند مثل اکثر مخاطبان عادی که به «جاودانگان» نمرات خوبی داده‌اند. این را هم فراموش نکنید که «جاودانگان» از لحاظ فروش دومین افتتاحیه برتر یک فیلم در دوران کرونا را رقم زده است.

براساس نقدهای فیلم انگار ستارگانی که در این فیلم جمع شده‌اند هم نتوانسته‌اند کمکی به ژائو کنند. حضور آنجلینا جولی، کیت هرینگتون، سلما هایک، ریچارد مدن، جما چان، کمیل نانجیانی، لورن ریدلاف، لیا مک‌هیو، و دان لی هیچ اثری نداشته است. کوین فایگی، تهیه‌کننده فیلم، در مصاحبه‌ای گفته بود فیلم شخصیت اصلی ندارد، ولی اگر قرار باشد یکی از شخصیت‌ها را کاراکتر اصلی فیلم معرفی کند، او شخصیت «سرسی» (Sersi) با بازی «گما چان» (Gemma Chan) خواهد بود. سرسی یکی از اترنال‌های دلسوز است که توانایی تغییر ماده دارد.

فیلم جدید ژائو یک داستان نژادی درباره موجودات غیرزمینی با نام «جاودانگان» یا اترنالز را دنبال می‌کند که هزاران سال روی این کره خاکی زندگی کرده‌اند، اما کسی از وجود آن‌ها باخبر نبوده است. قهرمانان این نژاد قدرت‌های متنوعی دارند که از میان آن‌ها می‌توان به قدرت فیزیکی بالا و توانایی پرواز اشاره کرد.

با وجود شکست فیلم، خبر ناامیدکننده این است که به ژائو در ساخت فیلم و استفاده از سبک شخصی‌اش آزادی عمل زیادی داده شده است و این تقریبا یک سنت‌شکنی در کمپانی مارول است. یکی از تفاوت‌های «جاودانگان» با دیگر ساخته‌های «مارول» این است که تصویربرداری در لوکیشن واقعی انجام شده است. علاوه‌بر این ژائو فیلمنامه را بازنویسی کرده است که بعدا مشخص شد پاتریک بورلی نیز در آن سهیم بوده است. ببینیم منتقدان درباره فیلم چه گفته‌اند:

واکنش منتقدان به فیلم «جاودانگان» | فیلمی ناامیدکننده و بدون جذابیت از کارگردان «سرزمین آواره‌‌ها»

ریچارد روپر | شیکاگو سان تایمز

با اینکه کلوئی ژائو، برای «سرزمین خانه‌به‌دوش‌ها» اسکار کارگردانی را برده، فیلم جدید او یکی از فراموش‌شدنی‌ترین فیلم‌های جهان سینمایی مارول است.


کلودیا پویگ | FilmWeek

فیلم با سرعتی بسیار آهسته، ۲ ساعت و ۳۷ دقیقه طول می‌کشد؛ گاهی احساس می‌کند تا ابد وقت دارد و زیر همین وزن زیاد از وسط می‌شکند.


مارک کرمود | Kermode & Mayo's Film Review

این فیلم فقط یک‌‎سری جلوه‌های ویژه است که با کمی طنز ترکیب شده است ...


اولی ریچاردز | Time Out 

شما باید تلاشی را که برای بردن جهان سینمایی مارول به جهتی متفاوت انجام شده ستایش کنید، اما چیز دیگری وجود ندارد که شایسته تشویق باشد.

واکنش منتقدان به فیلم «جاودانگان» | فیلمی ناامیدکننده و بدون جذابیت از کارگردان «سرزمین آواره‌‌ها»


لیندا و آل لرنر  | Movies and Shakers

کلویی ژائو کارگردان بسیار با استعدادی است، اما شاید انتظار نداشتیم از زندگی خلوت و آرام Nomadland به این بلاک‌باستر اکشن با جلوه‌های ویژه و گروه عظیمی از شخصیت‌هایی که چندان هیجان‌انگیز نیستند، برود.


لورا بردلی | The Daily Beast

از کجا باید شروع کنیم: حالات بی‌حوصله صورت، فیلمبرداری ضعیف، یا فقدان جاذبه و احساس عاشقانه بین دو نفر؟

واکنش منتقدان به فیلم «جاودانگان» | فیلمی ناامیدکننده و بدون جذابیت از کارگردان «سرزمین آواره‌‌ها»


اندی کلاین | FilmWeek

کاش کسی نقشه‌ای برای خروج دنیای مارول از این نقطه می‌داد. احساس می‌کردم در دنیای ساختگی‌ای گم شده‌ام که به آن هیچ اهمیتی نمی‌دهم...


مارک فینی  | Boston Globe

همه فیلم‌های ابرقهرمانی مسخره هستند. این دیدگاه یک قسمت فوق العاده هم دارد. با فیلم‌های ابرقهرمانی خوب، شما متوجه مضحک‌بودن آن‌ها نمی‌شوید یا به آن اهمیت نمی‌دهید. اما با Eternals متوجه این موضوع می‌شوید.


آنجلیکا جید باستین | New York Magazine/Vulture

مارول با «جاودانگان» ثابت می‌کند که چیزی بیش از یک سیاه‌چاله بی‌حرکت و غیرقابل تغییر نیست.


کوین ماهر | Times (UK)

Eternals دو گام به جلو در ارائه و نمایش است، اما سه‌گام به عقب در نبوغ نمایشی.


جو مورگنسترن  | Wall Street Journal

به اندازه کافی خوب است؛ حتی اگر این داستان ۱۵۷ دقیقه‌ای درهم و برهم و تکراری باشد.

واکنش منتقدان به فیلم «جاودانگان» | فیلمی ناامیدکننده و بدون جذابیت از کارگردان «سرزمین آواره‌‌ها»


پیتر برادشاو  | Guardian

چند لحظه تأثیرگذار و یک تنوع جدید و جذاب وجود دارد که به آرامی رنگ می‌بازد، اما در کل Eternals یک فیلم ضعیف و متزلزل است.


وانلی ما | News.com.au

Eternals آشفته است و هرچند در کل زیبایی‌ای ندارد، در برخی اجزایش ظرافت‌هایی هست.


ریچارد برودی | New Yorker 

صرف‌نظر از نیات ژائو (و مارول)، «جاودانگان» نمایش چهره‌های بدون تجربه است، فیلمی که در طول تاریخ در این گوشه و آن گوشه دنبال چیزی است ولی دست خالی برمی‌گردد.


در ادامه ببینید:

تریلر فیلم «جاودانگان» کلویی ژائو | همکاری مارول و کارگردان برنده اسکار


 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->