سرخط خبرها
در جلسه شورای اجتماعی محله مهرآباد بیان شد

مشارکت ساکنان ضامن رفع مشکلات محله

  • کد خبر: ۸۷۱۱
  • ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۰
مشارکت ساکنان ضامن رفع مشکلات محله
صدر - مسجد المهدی (عج) مهرآباد هفته گذشته میزبان سومین جلسه شورای اجتماعی این محله بود. این جلسه با حضور اعضای شورای اجتماعی محله، رئیس و کارشناس فرهنگی ناحیه یک شهرداری منطقه با موضوع روش‌ها و راه‌های تأمین اعتبار و کسب درآمد برای شورا جهت رفع مشکلات هزینه‌دار محله و همچنین گزارش فعالیت‌ها و پیگیری مصوبات ماه گذشته اعضا برگزار شد.

در ابتدای این جلسه رئیس شورا از اعضای حاضر خواست تا در قسمت اول جلسه پیگیری‌های ماه گذشته خود را اعلام کند و در صورت نیاز به پیگیری برای دیگر مشکلات موجود به تبادل‌نظر بپردازند و در بخش دوم جلسه پیشنهاد‌های خود را در حوزه کسب درآمد و رفع مشکلات محله ارائه دهند.
روح ا... علوی‌منش ضمن اشاره به مصوبه ماه گذشته مبنی بر تشکیل کارگروه از سوی اعضای شورای محله بیان کرد: با توجه به مصوبات ماه گذشته مبنی بر تشکیل کارگروه و ارتباط بیشتر با ساکنان محله از اعضا تقاضا دارم به جز جلسات ماهانه، نشست‌های هفتگی بین اعضا انجام شود تا در جلسات ماهانه به جمع‌بندی و راهکار رفع مشکلات بپردازیم.
حسن غیب علی، رابط کسبه، یکی از مشکلات مهرآباد را وجود موش‌ها در جدول‌ها، پیاده‌راه‌ها و نزدیک مغازه‌ها دانست و گفت: رفت‌وآمد موش‌ها در معابر مهرآباد زیاد شده است. باتوجه به اینکه این حیوانات ناقل بیماری‌های بی‌شماری هستند باید جلوی تکثیر آن‌ها را گرفت. با اینکه شهرداری منطقه بخشی از جدول‌ها را تعمیر کرده و جوی‌ها را تمیز کرده است، با این حال هنوز هم این حیوانات در رفت‌و‌آمد به منازل و مغازه‌ها هستند.
غیب علی افزود: برطرف کردن این دست مشکلات همکاری و مشارکت ساکنان را می‌طلبد. اینکه هر کدام از مغازه‌داران و ساکنان بهداشت را رعایت می‌کنند و از ریختن زباله‌های خود در جوی‌ها خودداری کنند.
رئیس ناحیه یک شهرداری منطقه عامل تکثیر و زیاد شدن موش‌ها را وجود مانده غذا‌ها به‌ویژه برنج و کاهو در جوی‌ها دانست و گفت: برای جلوگیری از تکثیر موش‌ها باید غذا را از آن‌ها گرفت در غیر این صورت با هر بار لکه‌گیری از سوی بخش خدمات شهری یا پاک‌سازی جوی‌ها باز هم عاملی برای رشد و تکثیر آن‌ها وجود دارد. باید به ساکنان و خانواده‌هایی که زباله و مانده غذای خود را در پیاده‌راه‌ها و جوی‌ها می‌ریزند هشدار داد و برای آن‌ها کلاس‌های آموزشی گذاشت.
امید ترابی‌نیا در ادامه گفت: با اینکه سم‌های مختلفی را برای از بین بردن آن‌ها استفاده کردیم، اما موش‌ها به مرور در برابر سم نیز مقاوم می‌شوند و وجود زباله‌ها و مواد غذایی در محله دوباره باعث تکثیر و ازدیاد موش‌ها می‌شود. شهرداری و مرکز بهداشت برای بسیاری از این ساکنان که بهداشت را رعایت نمی‌کنند و لوله‌های فاضلاب منزل را به اگو وصل نکردند، اخطاریه فرستاده است، ولی تعداد زیاد است و نیروی کافی برای برخورد با این افراد وجود ندارد.
ترابی‌نیا با اشاره به اینکه نمی‌توان تنها از قوه قهریه برای رفع مشکل استفاده کرد، توضیح داد: با کمک اعضای شورای اجتماعی و ذی‌نفوذان در محله می‌توان به رفع این مشکل همت گماشت و با دعوت از اهالی و ساکنان در مساجد به آن‌ها خطرات وجود موش‌ها را گوشزد کرد. مراکز بهداشت محله با گذاشتن کلاس‌های آموزشی در مدارس و مساجد می‌توانند انواع بیماری‌هایی که موش‌ها ناقل آن هستند، از جمله طاعون و دیگر بیماری‌های واگیردار را به ساکنان یادآوری کنند. فرهنگ‌سازی بین شهروندان و اشاره به این نکته که با جلوگیری از ایجاد عوامل خطرزا می‌توان جلوی بسیاری از هزینه‌هایی را که در آینده برای ساکنان ایجاد می‌شود، گرفت. باید به شهروندان هشدار داد با اتصال انشعاب داخلی به طرح اگو بسیاری از هزینه‌ها از سبد اقتصادی خانواده کم می‌شود.
وی افزود: با آموزش‌های شهروندی و دانستن قوانین از سوی شهروندان می‌توان خدمات بهتری به آن‌ها ارائه داد و جلوی پرداخت هزینه‌های سرسام‌آور جمع‌آوری زباله را گرفت. در صورتی که تولید زباله از سوی ساکنان کم شود و شهرداری به عوض هر روز یک روز در میان زباله‌ها را جمع‌آوری کند قادر است بودجه آن را صرف ارائه دیگر خدمات به شهروندان کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->