سرخط خبرها

حضور پررنگ بانوان در شورای اجتماعی محله

  • کد خبر: ۸۷۱۲
  • ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۰
حضور پررنگ بانوان در شورای اجتماعی محله
گام سوم انتخابات در محله ثامن برگزار شد
صدر- به دلیل گستردگی  مشکلات و دغدغه‌های کلان‌شهری همچون مشهد، مشارکت واقعی و معنادار مردم در فرایند‌های برنامه‌ریزی و توسعه آن مورد تأیید برنامه‌ریزان شهری بود که این مهم بیش از هر چیز در سطح خرد و محله‌ای ضرورت دارد. از این رو همواره تدوین و اجرای برنامه‌هایی در قالب محلات مفید و مؤثر بوده است.
 از مهم‌ترین این برنامه‌ها واگذاری مدیریت برنامه‌های مربوط به شهروندان به خود ایشان در دومین کلان‌شهر مذهبی جهان، تشکیل «شورا‌های اجتماعی محلات» است، که با رویکرد محله محور و در راستای افزایش مشارکت مردمی در مدیریت شهری و نیز ترویج فرهنگ و هویت اسلامی است.
محله‌های شهری به عنوان کوچک‌ترین واحد شهر در پایداری شهری نقشی اساسی دارند، به گونه‌ای که شکل‌گیری هویت، اقتصاد، ایمنی، توسعه فضای شهری و تحکیم روابط اجتماعی محله، با پایداری محلات ارتباط دارد.
به همین‌دلیل و بعد از تصویب آیین‌نامه جدید در زمستان سال گذشته از سوی شورای اسلامی پنجم شهر، دبیرخانه شورای اجتماعی محلات مشهد از اردیبهشت ماه کار خود را با ثبت‌نام ساکنان محلات آغاز و با تشکیل مجامع عمومی اعضای منتخب محلات را به ساکنان معرفی کرد. این بار و در گام نهایی تمام محلات مشهد اعضای منتخب خود را خواهند شناخت. به همین دلیل فرهنگ‌سرای بهرمان سه‌شنبه هفته گذشته میزبان ساکنان محله ثامن بود، تا بعد از تشکیل مجمع عمومی و رأی دادن به نامزدها، افراد منتخب خود را برای حضور در شورای اجتماعی محله بشناسند.
این جلسه با حضور نزدیک به ۵۰ نفر از ساکنان محله شکل گرفت. پس از صحبت‌ها و توضیحات داده شده از سوی کارشناس شورای اجتماعی محلات، هر کدام از داوطلبان عضویت در شورای اجتماعی محله‌ثامن به معرفی خود پرداختند و سابقه فعالیت‌ها و همچنین اهدافی را که در مسیر فعالیتشان در شورا به آن‌ها خواهند پرداخت، بیان کردند. بانوان محله ثامن در این جلسه حضور پررنگی داشتند و اغلب نیز به عنوان کاندیدا به معرفی خود پرداختند. سپس در حضور داوطلبان هر مجمع، انتخابات برگزار شد و نمایندگان آن‌ها انتخاب شدند.
به این ترتیب فاطمه گلستانی با ۱۶ رأی، زینب فیروزی با ۱۵ رأی، مختار فولادی با ۱۳ رأی، فاطمه رحمتی با ۱۰ رأی، غلامحسین فیروزی‌پور با ۱۰ رأی، راضیه عیدی با ۹ رأی به عنوان اعضای اصلی و ویدا فکور با ۹ رأی و فاطمه نودهی با ۷ رأی اعضای علی‌البدل مجمع ساکنان محل شورای اجتماعی محله ثامن انتخاب شدند. همچنین پس از انتخابات مجامع مدارس، کسبه و مساجد هم  زهرا خراشادی‌زاده به عنوان رابط مدارس، مسعود سودمند به عنوان رابط کسبه و حسن بهشتی نیک به عنوان رابط مساجد معرفی شدند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->