ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست رئیس‌جمهور: تصادفات جاده‌ای نگران‌کننده و نقطه مقابل نشاط اجتماعی است سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد جدید به تصویب دولت رسید | افزایش جریمه رانندگی تصویب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان اسکان بیش از ۴۰ هزار زائر نوروزی در بوستان غدیر مشهد (۸ فروردین ۱۴۰۳) مراسم وداع با پیکر شهید حاج ابوالفضل لطیف زاده در مشهد (۸ فروردین۱۴۰۳) + ویدئو صندوق بین‌المللی پول ۸۸۰میلیون دلار وام به اوکراین داد | زلنسکی: خرجِ مبارزه با تهاجم روسیه می‌شود
سرخط خبرها

رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش پایان یافت

  • کد خبر: ۸۷۲۸۱
  • ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش پایان یافت
رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش با برگزاری رژه شناورهای سطحی و زیر سطحی از جمله ناوشکن تمام ایرانی دنا، به کار خود پایان داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در این مراسم که با حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش و جمعی از فرماندهان ارشد ارتش، امیر سرلشکر حسنی سعدی جانشین فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) و همچنین ناظران این قرارگاه، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و فرماندهان نیروهای زمینی، پدافند هوایی، هوایی و دریایی ارتش و دیگر فرماندهان و مسئولان برگزار شد، انواع یگان‌های شناور سطحی و زیرسطحی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شامل ناوشکن تمام ایرانی دنا، انواع ناوشکن‌ها، ناوهای موشک‌انداز، ناوهای نیروبر و زیردریایی‌های کلاس طارق و قدیر، از مقابل ناوشکن سرفرماندهی سهند رژه رفتند.

جنگنده‌های اف۴، میراژ و هواپیمای شناساییP۳F نیروی هوایی ارتش و انواع بالگرد نیروی دریایی ارتش یگان‌های سطحی و زیر سطحی را در این رژه همراهی کردند.

همچنین فرمانده کل ارتش پیش از رژه یگان‌های شرکت‌کننده در رزمایش، از برخی تجهیزات و ادوات نیروی زمینی ارتش شامل تانک‌ها، نفربرها، توپها، خودروهای موشکی و ... سان دیدند.

تجهیزات حاضر در مراسم سان و رژه پایانی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش، تنها بخشی از امکانات بکار گرفته شده با تکیه بر ظرفیت یگان‌های منطقه بود که در این رزمایش شرکت داشتنند.

امیر دریادار سید محمود موسوی سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ با اعلام خبر فوق گفت: این زمایش با اجرای سریال‌ها و سناریوهای نظامی مختلف در منطقه عملیاتی با وسعتی بیش از یک میلیون متر مربع برگزار شد.

وی با اشاره به اهداف رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش گفت: این رزمایش با اهدافی از جمله ارتقای توان رزم و دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی ایران، استمرار و تقویت حضوری اثرگزار در آب‌های دوردست بین‌المللی، ارتقای آمادگی ارتش برای ایستادگی در برابر زیاده خواهی دشمنان، شبیه سازی محیط رزم واقعی و اجرای بخش هایی از طرح‌های عملیاتی، افزایش هماهنگی بین نیروهای چهارگانه ارتش و قرارگاه مشترک پدافند هوایی در اجرای عملیات مشترک، انتقال دانش و تجربه به نسل جوان در محیط واقعی عملیات، بهره برداری حداکثری بخشی از قابلیت های موجود در حوزه پهپاد ارتش، ارزیابی سرعت عمل، چالاکی، دقت و قدرت تخریب سامانه‌های موشکی ساحل پایه، دریاپایه و هواپایه برگزار شد.

امیر دریادار موسوی خاطرنشان کرد: رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش یک رزمایش مشترک میان چهار نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود و برگزاری رزمایش هایی از این دست ترکیب توان و قدرت توپخانه‌های نیروی زمینی، نیروی دریایی و نیروی پدافند در پشتیبانی آتش از نیروهای عمل کننده، افزایش حجم آتش و قدرت تخریب آنها در مقابله با دشمن را در پی داشته و موجب هماهنگی بیش از پیش نیروها در مقابله با دشمنان شود.

سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش، با اشاره به دستاوردهای این رزمایش گفت: ارتقای توان بازدارندگی در مقابل تهدیدهای آینده، خودباوری و اعتماد به نفس در رصد و مقابله با تهدیدات، افزایش اعتماد به نفس در صحنه‌های عملیاتی گسترده در زمین، هوا و دریا با تکیه بر فناوری‌ها و دستاوردهای بومی و توانمندی های داخلی از دستاوردهای این رزمایش مشترک بود.

وی تصریح کرد: همچنین تجلی اقتدار ارتش به عنوان بازوی قدرتمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در منطقه جنوب شرق کشور و تضمین امنیت سرمایه‌گذاری در این منطقه، حضور در آب های آزاد بین المللی و دوردست، ارائه ظرفیت ها و توانمندی های جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک مولفه اثرگذار در تامین امنیت منطقه و ارسال پیام قاطع جمهوری اسلامی ایران در حفظ منافع نظام نیز از دیگر دستاوردهای رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش جمهوری اسلامی ایران بود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->