مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

جابه‌جایی بیمارستان‌ها به‌جای پزشکان

  • کد خبر: ۸۷۳۴
  • ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۱
جابه‌جایی بیمارستان‌ها به‌جای پزشکان
پیشنهاد رئیس سازمان نظام‌پزشکی مشهد برای حل مشکلات ترافیکی هسته مرکزی شهر
ملیحه فلاح - نبود جای پارک و ترافیک سرسام‌آور خیابان پرستار، معضلی است که بلای جان بیماران و همراهانی شده که به مراکز درمانی و مطب پزشکان در این خیابان مراجعه می‌کنند. حالا بیشتر منازل مسکونی پرستار به مطب پزشکان تبدیل شده است. مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد نیز مبنی بر گرفتن جریمه از پزشکانی که منزل مسکونی را به مطب تبدیل می‌کنند، با باطل شدن در دیوان عدالت اداری ناکام ماند؛ اکنون این موضوع باعث ادامه روند رشد مطب در منازل مسکونی خیابان پرستار شده است. پیش از این محمدرضا کلائی، شهردار مشهد، فعال کردن شهرک سلامت، ایجاد مجتمع‌های ایستگاهی با کاربری پزشکی و راه اندازی کلینیک‌های تخصصی در مناطق کم برخوردار را به عنوان ۳ راهکار مشترک بین این مجموعه با دانشگاه علوم پزشکی برای حل مشکل خیابان پرستار مطرح کرده بود. این موضوع به نشست مطبوعاتی رئیس سازمان نظام‌پزشکی مشهد هم رسید و علی بیرجندی‌نژاد در پاسخ سؤال خبرنگاران درباره مشکلی که هم‌صنفانش در یکی از خیابان‌های مهم شهر ایجاد کرده‌اند، دوباره در مقام دفاع قرار گرفت. او با بیان اینکه اشکال اساسی در تجمع پزشکان در خیابان پرستار و نیز مسکونی یا تجاری بودن پروانه نیست، بلکه اشکال ساختاری در تمرکز ۸۰ درصد امکانات درمانی مشهد در مرکز شهر است، گفت: بزرگ‌ترین مراکز درمانی ازجمله ۲ بیمارستان بزرگ و آموزشی امام رضا (ع) و قائم (عج) در این محدوده مستقر هستند که به دنبال آن امکانات به‌روز درمانی نیز در این محدوده‌ها تجمع پیدا کرده‌اند که همین موضوع باعث افزایش تجمع مطب پزشکان در این محدوده‌ها شده است. وی با اشاره به اینکه همه صنف‌ها با تجمع در مکانی مشخص دارای بورس مخصوص به خود هستند، این موضوع را در جامعه پزشکی مهم‌تر دانست؛ زیرا بیمار برای انجام آزمایش‌ها و چکاپ‌های مختلف مجبور به طی مسافت نیست و بر این اساس ترافیک کاهش می‌یابد و انرژی کمتری مصرف خواهد شد. به گفته وی، پیشنهاد‌هایی مثل جابه‌جایی بیمارستان امام رضا (ع) مطرح می‌شود، اما این پیشنهاد نه‌تن‌ها عملیاتی نشده، بلکه این بیمارستان روزبه‌روز گسترش یافته است. رئیس سازمان نظام‌پزشکی مشهد برای حل معضل ترافیکی پیرامون خیابان پرستار ۳ راهکار نیز پیشنهاد داد. ایجاد و توزیع کلونی‌های پزشکی و درمانی در مناطق مختلف مشهد با همکاری شهرداری، تمرکززدایی محل استقرار ۲ بیمارستان دولتی بزرگ مشهد و ایجاد پارکینگ‌های طبقاتی خودرو ازجمله پیشنهاد‌های او در این‌باره بود.

همه پزشکان دارای پرونده مالیاتی هستند
بیرجندی‌نژاد در بخشی دیگر از سخنانش درباره اتصال کارت‌خوان‌های پزشکان به سامانه دارایی نیز چنین گفت: واکنش پزشکان به این موضوع به دلیل مستثنی کردن آن‌ها از سایر صنوف به لحاظ پرداخت مالیات و گسترش این موضوع در فضای مجازی بوده است. به گفته وی، اکنون با ابلاغ مصوبه مجلس همه سامانه‌های فروشگاهی باید به اداره مالیات متصل باشند و حساسیت پزشکان به این موضوع کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه نحوه محاسبه مالیات پزشکان با بقیه صنوف تفاوت دارد، اضافه کرد: پزشکان باید بدانند که کارت‌خوان و اتصال آن به اداره دارایی فقط یک امر تسهیل‌کننده است و در میزان مالیات آن‌ها تأثیر چندانی نخواهد داشت؛ زیرا اداره امور مالیاتی به درآمد‌های جامعه پزشکی دسترسی کامل دارد.
رئیس سازمان نظام‌پزشکی مشهد با اشاره به اینکه درآمد جامعه پزشکی از چندین محور به اداره دارایی منتقل می‌شود، افزود: همه پزشکان با سازمان‌های بیمه‌گر قرارداد دارند که اطلاعات کامل مالی آن‌ها از این سازمان به امور مالیاتی کشور ارسال می‌شود. همچنین اطلاعات ثبت‌شده و روزآمد حساب‌های بانکی افراد ازجمله راه‌های دسترسی اداره دارایی به میزان درآمد افراد است.
رئیس سازمان نظام‌پزشکی مشهد با تأکید بر اینکه کمتر صنفی مانند صنف پزشکی وجود دارد که تقریبا همه افراد آن دارای پرونده مالیاتی باشند، افزود: اکنون همه پزشکان پرونده مالیاتی دارند؛ بنابراین ادعایی با عنوان فرار مالیاتی پزشکان به هیچ‌وجه صحت ندارد. به گفته بیرجندی‌نژاد، با هماهنگی‌های انجام شده، از این پس کارت‌خوان‌های بانک ملی ایران بدون در نظر گرفتن حجم تراکنش مالی در مطب همه پزشکان نصب خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->