پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

مشکل کمبود برنج در استان حل می‌شود

  • کد خبر: ۸۷۴۱
  • ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۷
مشکل کمبود برنج در استان حل می‌شود
ممنوعیت واردات برنج قیمت برنج پاکستانی را در بازار افزایش داده است
در حالی که به گفته قاسمعلی حسنی، دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی، به اندازه یک سال و نیم آینده برنج خارجی در کشور موجود است و بیش از نیاز وارد شده است، در روز‌های گذشته در مشهد برنج پاکستانی مرغوب کم‌یاب شده است. با این حال، مسئولان استان از حل این مشکل خبر می‌دهند.
معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار خراسان رضوی در گفتگو با قدس‌آنلاین گفت: قیمت برنج پاکستانی به‌زودی در استان کاهش پیدا خواهد کرد. علی رسولیان اظهار کرد: به دلیل ممنوعیت واردات برنج، قیمت برنج پاکستانی در بازار با افزایش همراه شده است که از طریق ارائه برنامه‌هایی به دنبال تنظیم و تعادل در قیمت این کالا هستیم. وی با بیان اینکه یکی از این موارد عرضه برنج‌های احتکارشده است که با هماهنگی ستاد تنظیم بازار، این برنج‌ها در سطح شهر توزیع خواهد شد، تصریح کرد: از طرفی، به دلیل اینکه مصرف و تقاضای برنج پاکستانی در استان خراسان رضوی که استانی زائرپذیر و جزو استان‌های پرجمعیت کشور است زیاد است و در مقابل عرضه نیز کاهش پیدا کرد، این افزایش قیمت رخ داده است. معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی افزود: یکی از موارد دیگری که برای کاهش قیمت برنج پاکستانی مد نظر داریم ترخیص برنج‌هایی است که در انبار‌های گمرکات استان وجود دارد. در این باره نیز نامه‌نگاری‌هایی انجام داده‌ایم تا با دریافت مجوز ترخیص، این برنج‌ها در سطح استان توزیع شوند.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این باره به ایرنا گفت: با موافقت مسئولان در مرکز کشور سهمیه جدیدی از برنج به این استان اختصاص یافته است که طی ۲ روز آینده به استان ابلاغ می‌شود و با توزیع آن، از مشکل کمبود این محصول در بازار کاسته می‌شود. علی غفوری مقدم افزود: تقاضای استان از ستاد تنظیم بازار کشور ۵۰۰۰ تن برنج بود که با آن موافقت شد و پس از توزیع این میزان برنج، امکان تخصیص بیشتر برنج در این استان باز هم وجود دارد. وی ادامه داد: به علت وارد نشدن محموله‌های جدید برنج به داخل بازار و شبکه توزیع، برنج پاکستانی طی چند هفته اخیر در خراسان رضوی قدری با کمبود مواجه شد. وی گفت: هرسال در راستای اجرای مصوبات ستاد تنظیم بازار کشور و در جهت حمایت از کشاورزان برنج‌کار داخلی در فصل برداشت برنج، ورود، ترخیص و توزیع برنج‌های وارداتی از جمله برنج پاکستانی ممنوع می‌شود. غفوری مقدم افزود: امسال نیز ممنوعیت واردات برنج پاکستانی مانند سال‌های گذشته اعمال شد و از ابتدای فصل برداشت برنج، ورود یا ترخیص برنج از گمرک ممنوع شد. به همین دلیل هم زمینه ورود برنج پاکستانی تازه به شبکه توزیع استان کم شد. وی ادامه داد: شرایط خراسان رضوی با سایر استان‌ها متفاوت و تقاضای برنج در این منطقه زیاد است؛ لذا کاهش توزیع برنج وارداتی در سطح بازار به کمبود آن برای مصرف‌کنندگان و در نهایت افزایش قیمت آن در بازار منجر شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->