سریال «رخنه» کلید خورد اکران فیلم سینمایی «مست عشق» در ۶ سینمای مشهد از فردا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تیزر محل برگزاری نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ مشخص شد ماجرای تغییر در قوانین فصل آینده جوایز اسکار فصل دوم «آقای قاضی» در شبکه دو + زمان پخش فیلم سازی در مشهد جاده یک طرفه است | گفتگو با سعید ولی زاده، فیلمساز مشهدی آشنایی با برخی شخصیت‌های ماندگار ویلیام شکسپیر + عکس داستان‌هایی از ذهن آشفته انسان امروزی | گپی با نویسنده «گالری یک ذهن درهم» درباره این مجموعه داستان و حال و هوای آن صفحه نخست روزنامه‌های کشور - سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ لغو جایزه انجمن قلم آمریکا در اعتراض به انفعال درقبال مردم غزه اضافه شدن ۱۳ فیلم بر فهرست فیلم‌های جشنواره کن تصویری از آلن دلون در ۸۸ سالگی + عکس موضوع سریال «بدل» علی مشهدی چیست؟ +زمان پخش فصل دوم برنامه «سرزمین شعر» در تلویزیون + زمان پخش «تغییر چهره ۲» با نیکلاس کیج و جان تراولتا ساخته می‌شود واکنش سینماگران به صحبت‌های نائب رئیس نماوا درباره بی‌اخلاقی تهیه‌کنندگان و بازیگران
سرخط خبرها

حضور چشمگیر شهرستانی‌ها در جشنواره تئاتر استان

  • کد خبر: ۸۸۰۶
  • ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۹
حضور چشمگیر شهرستانی‌ها در جشنواره تئاتر استان
نام ۱۵ اثر راه‌یافته به جشنواره تئاتر استانی اعلام شد
زوزنی| اسامی آثار راه‌یافته به بیست‌ونهمین جشنواره تئاتر استان خراسان رضوی ظهر دیروز در یک نشست خبری در حضور خبرنگاران اعلام شد. در این نشست محمدرضا محمدی، دبیر جشنواره و معاون امور هنری‌سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، آرش خیرآبادی، دبیر اجرایی جشنواره و رئیس انجمن هنر‌های نمایشی استان، و تعدادی از داوران بازبین جشنواره حضور داشتند و دست‌اندرکاران بیست‌ونهمین جشنواره تئاتر استان گزارشی از عملکرد دبیرخانه و ستاد برگزاری درباره چند‌و‌چون نحوه انتخاب آثار و برگزاری این رویداد به خبرنگاران حاضر در نشست ارائه کردند. همچنین در پایان از پوستر جشنواره رونمایی شد. این جشنواره از ۲۷ تا ۳۰ آبان در مجموعه تئاتر شهر مشهد و سالن اشراق حوزه هنری برگزار خواهد شد و دو نمایش برگزیده برای حضور در جشنواره بین‌المللی فجر معرفی خواهند شد.

اسامی آثار راه‌یافته به جشنواره
بنا به آنچه محمدی گفت، بدون اولویت، «آدیداس» به‌کارگردانی پویا غازی، «حادثه در نوسا» به‌کارگردانی دانوش یزدان‌پناه، «ژنتیک» به‌کارگردانی مهسا غفوریان، «مکبث» به‌کارگردانی امین رضایی و وحید عباسی و مسعود میرنیک‌زاد، «نسخه پشتیبان» به کارگردانی علی ایزدپناه، «زن سرخ‌پوش» به کارگردانی مجید بخششیان، «سونامی» به کارگردانی احسان روحی و «ناحملط» به کارگردانی مسعود صفری، آثاری هستند که به‌طور قطعی از مشهد به این جشنواره راه یافته‌اند. همچنین «دور سه‌فرمون با ماری» به کارگردانی رضا بیقشی از سبزوار، «منیژه۱۴۰۰ و چند» به کارگردانی رضا حسن‌زاده از خواف، «پرونده عجیب مرگ آقایان ف، عین، عین، الف» به کارگردانی رضا مهدوی از گناباد، «چرا خداحافظی نکردی با نجمه سورچی» به کارگردانی محمد رضایی از نیشابور، «آوات» به کارگردانی رسول محمدنیا از تربت‌جام و «نفت» (اثر برگزیده جشنواره مطهر) به کارگردانی عبدالحسین مهرکام از فریمان، آثاری هستند که قطعی از شهرستان به این دوره از جشنواره راه یافته‌اند.

اعلام نمایش‌های رزرو
به گفته معاون هنری اداره ارشاد استان، به‌ترتیب اولویت، «کشیده» به کارگردانی هادی سکاکی از نیشابور و «استکهلم» به کارگردانی مسعود زرگران از مشهد دو اثر رزرو گروه اول هستند.
محمدی خاطرنشان کرد که آثار قطعی و ذخیره باید به تایید «شورای نظارت و ارزشیابی تئاتر استان» برسند و درصورتی‌که این آثار به هر علتی تایید نشوند، از فهرست حذف و آثار دیگر جایگزین آن‌ها خواهند شد. به همین منظور، دبیر جشنواره تئاتر استانی آثار جایگزین (رزرو دوم) را به این شرح معرفی کرد: «برچسب» به کارگردانی احسان عاقل از کاشمر و «دژاوو» به کارگردانی هلیا جنگی، «موجود سوم» به کارگردانی احسان نگهبان و احسان دبیر، «کارنامه بندار بیدخش» به کارگردانی امیرحسین عبادی و «جنگ سوم» به کارگردانی داوود شال‌فروشان از مشهد، به‌ترتیب اولویت جایگزین هریک از تئاتر‌هایی خواهند شد که از فهرست اصلی یا ذخیره حذف شوند.

اضافه شدن یک اثر به پیشنهاد دبیر اجرایی
به‌گفته خیرآبادی، این تعداد از آثار، از میان ۱۴۵ اثری که متقاضی حضور در جشنواره استانی تئاتر بودند انتخاب شدند که ۱۲۰ اثر به مرحله بازبینی رسیدند. از این تعداد ۳۰ اثر در مرحله بازخوانی متن حذف شدند و درنهایت بعد از بازبینیِ ۹۰ نمایش در مدت یک ماه توسط داوران بازبین، آثار نهایی مشخص شدند. در این دوره، حضور شهرستان‌های غیر از مشهد چشمگیر است و حدود نیمی از آثار راه‌یافته را تشکیل می‌دهد. همچنین همه آثار راه‌یافته با متن‌های بومی هستند.
در ساعات پایانی روز گذشته امور رسانه‌ای جشنواره اعلام کرد نمایش «کشیده» به کارگردانی هادی ساکی از نیشابور که پیش‌تر نامش در میان آثار رزرو آمده‌بود، به پیشنهاد آرش‌خیرآبادی، دبیر اجرایی جشنواره، و با موافقت محمدرضا محمدی، معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل ارشاد استان و دبیر بیست‌ونهمین جشنواره تئاتر خراسان‌رضوی، به جمع آثار برگزیده این جشنواره راه یافت. بر این اساس ۱۵ اثر نمایشی در جشنواره امسال حضور خواهند داشت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->