معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

حماسه سرزمین اژد‌ها | به مناسبت ۱۰سالگی یکی از حماسی‌ترین بازی‌های ویدئوگیم

  • کد خبر: ۸۸۱۸۹
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
حماسه سرزمین اژد‌ها | به مناسبت ۱۰سالگی یکی از حماسی‌ترین بازی‌های ویدئوگیم
چند روز پیش دهمین سالگرد عرضه یکی از حماسی‌ترین بازی‌های تاریخ ویدئوگیم بود. «اسکایریم» که پنجمین نسخه از مجموعه بازی‌های «الدر اسکورولز» بود، به اندازه‌ای موفق و محبوب شد که نام همه نسخه‌های این بازی را زیر سایه خود برد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ یک بازی جهان باز متعلق به نسل هفتم بازی‌های ویدئویی که برای پلی‌استیشن ۳ و ایکس باکس ۳۶۰ عرضه شده بود، اما بر خلاف بخش زیادی از بازی‌ها، هنوز بعد از گذشت سال‌ها طرف‌داران زیادی دارد.

به همین دلیل، شرکت سازنده این بازی یعنی بتسدا چند روز پیش Anniversary Edition این بازی را منتشر کرد تا نشان دهد این عنوان بعد از سال‌ها هنوز زنده است و قصد فراموش شدن ندارد. پس فرقی نمی‌کند که تا امروز اسکایریم را بازی کرده‌اید یا نه.

اگر قبلا تجربه گشت و گذار در دنیای این بازی را داشته‌اید، حالا فرصت دارید دوباره با گرافیکی بالاتر و در کنسول‌های نسل نهم باز هم ماجراجویی در دنیای اسکایریم را تجربه کنید. اگر هم هنوز به سرزمین اژدها‌ها وارد نشده‌اید و به بازی‌های جهان باز علاقه‌مندید، شاید وقتش رسیده باشد فرصت تجربه یکی از ماندگارترین عنوان‌های این ژانر را به خودتان بدهید.

در چند قدمی مرگ

در میان یک شورش داخلی که در سرزمین Skyrim جریان دارد، شما و چند زندانی دیگر به اعدام محکوم شده‌اید و با دست و پایی در زنجیر، به سمت محل اجرای حکمتان در حرکتید، آن هم به جرم گناهی که مرتکب نشده‌اید. در مراسم اجرای حکم، یک‌به‌یک سر از تن زندانیان جدا می‌شود.

حالا نوبت شماست، اما درست در همین لحظه سر و کله یک اژد‌ها در روستا پیدا می‌شود. حمله او به شما فرصتی برای فرار می‌دهد. از همین لحظه، مسیر پرحادثه شما در دنیای اسکایریم آغاز می‌شود. شخصیت اصلی بازی دراگون‌بورن یا اژدهازاده نام دارد و اژد‌هایی که با پیدا شدن ناگهانی‌اش باعث نجات شما می‌شود آلدوئین است، اژد‌هایی با قدرت افسانه‌ای که بر اساس پیش‌گویی‌ها، جهان را نابود خواهد کرد.

بخش دراماتیک داستان آنجاست که در طول بازی متوجه می‌شوید مأموریت کشتن نجات‌دهنده‌تان، یعنی آلدوئین، و نجات دادن دنیا بر عهده شماست، کاری که به غیر از شما کسی قادر به انجامش نیست. از طرف دیگر، به جز این خط اصلی داستانی بازی، با دنیایی جهان باز طرف هستید و سرزمین بزرگی که درگیر جنگ داخلی است، جنگی بین جدایی‌طلبان انقلابی مشهور به استورم‌کلوک‌ها که نام خود را از آلفرک استورم کلوک، رهبر شورشیان، گرفته‌اند و امپریال‌ها که تحت فرماندهی امپریال‌های سیرودیل، سال‌ها بر اسکایریم حکمرانی کرده‌اند.

آزادی عمل کم‌نظیر

در بازی گودال‌ها و دانجن‌های بسیار زیادی وجود دارد که می‌توانید وارد آن‌ها شوید و با والکر‌ها مبارزه کنید و بعد منابع آنجا را غارت کنید و آیتم‌های خود را به فروش بگذارید یا در راه و در مهمان‌خانه‌ها دوستانی برای همراهی خود بیابید.

بازی دست شما را در انجام هر کاری باز می‌گذارد. می‌توانید هر کس را در بازی خواستید از بین ببرید یا خود را در یک شهر خوش‌نام کنید و به یک محافظ تبدیل شوید. در Skyrim می‌توانید با بقیه افراد شروع به تجارت کنید و آیتم‌های خود را به فروش برسانید یا با خرید خانه در شهرها، آن‌ها را برای خود انبار کنید.

بازی را می‌توانید در سبک‌های اول‌شخص یا سوم‌شخص بازی و هنگام بازی به‌راحتی بین این ۲ حالت سویچ کنید. البته برای جابه‌جا کردن وسایل باید به میزان توان خود آن‌ها جمع آوری کنید، زیرا با جمع آوری زیاد وسایل، سرعت شما در بازی آهسته خواهد شد و دیگر نمی‌توانید راحت حرکت کنید.

می‌توانید با کمک به افراد مختلف در شهر‌ها برای خود اسم و رسمی پدید آورید و با انتخاب شغلی در بازی، شروع به کار کنید و پولی به عنوان دستمزد بگیرید یا در نقشه بازی به گشت و گذار بپردازید و زبان اژدهایان را بیاموزید تا بتوانید پشت آن‌ها سوار شوید و دنیای Skyrim را در اختیار بگیرید.

درخت مهارتی پر و پیمان

شخصی‌سازی شخصیت یکی از دیگر بخش‌های جالب این عنوان است. در سرزمین اسکایریم ۱۰ نژاد مختلف زندگی می‌کنند و در ابتدای بازی می‌توانید مشخص کنید شخصیت شما متعلق به کدام‌یک از این نژاد‌ها باشد. هر نژاد ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاص خود را دارد. علاوه بر این، هر کاری که در بازی انجام می‌دهید، مهارت شما را در آن حوزه افزایش می‌دهد. شلیک تیر با کمان، دزدکی حرکت کردن، استفاده از جادو‌های آتش، استفاده جادو‌های شفابخش، مخلوط معجون و حرکت تبر کار‌های مختلفی هستند که با انجامشان مهارت‌های مختلفی در شما بهینه خواهند شد.

به طور کلی درخت مهارتی بازی ۱۸ شاخه دارد و هر شاخه شامل حدود ۱۵ قدرت مختلف می‌شود که با پیشرفت در هریک، به‌تدریج به آن‌ها دسترسی پیدا خواهید کرد. در واقع، تنوع قدرت‌ها باعث می‌شود شما آزاد باشید هر مدل قهرمان با هر توانایی ویژه‌ای که دوست دارید خلق کنید و با سبکی که دوست دارید، در سرزمین اژدها‌ها به ماجراجویی مشغول شوید.

یک دنیای زیبایی

سرزمین اسکایریم در کنار گستردگی چشمگیر، به قدری زیبا و جذاب طراحی شده است که قدم زدن در آن برای هر کسی لذت‌بخش است. به قدری تنوع محیطی در اسکایریم زیاد است که هیچ‌گاه از محیط اطرافتان خسته نخواهید شد. در بازی انواع مناطق بر اساس آب و هوا وجود دارد و باعث می‌شود بازیکن در طول بازی تنوع را احساس کند و بازی برایش لذت‌بخش‌تر شود.

طراحی شخصیت‌ها هم متنوع و گوناگون است. البته به این معنا نیست که هر شخصیتی چهره خاص خود را دارد، و این موضوع در یک بازی جهان‌باز پهناور با صد‌ها شخصیت مختلف، امری طبیعی است.

طراحی سلاح‌ها در بازی بسیار زیبا و متنوع است و در بازی با انواع و اقسام سلاح‌های مختلف آشنا می‌شوید که طراحی‌هایشان با یکدیگر متفاوت است. البته با توجه به اینکه ۱۰ سال از ساخت این عنوان می‌گذرد، اگر نسخه قدیمی را تجربه کنید، احتمالا بعضی نکات گرافیکی مثل نبود تخریب‌پذیری در محیط بازی و نماندن جای زخم روی تن دشمنان در حین مبارزه‌ها کمی توی ذوقتان خواهد زد، مشکلی که می‌توانید با تجربه نسخه Anniversary Edition بازی که به‌تازگی منتشر شده است آن را برطرف کنید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->