تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند
سرخط خبرها

انهدام یک باند تبهکاری در مشهد که کارشان جعل و سرقت خودرو بود

  • کد خبر: ۸۸۹۷۹
  • ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
انهدام یک باند تبهکاری در مشهد که کارشان جعل و سرقت خودرو بود
برملا شدن حقیقت ماجرا، سرانجام دو متهم اصلی پرونده را به حرف آورد. اعتراف به یک سرقت خشن آن هم با تهدید چاقو از جمله بزهکاری‌هایی بود که از سوی دارودسته متهمان اصلی اتفاق افتاده بود.

مهدی قرآنی | شهرآرانیوز؛

اول: خلوتی برای طرح‌های شوم

چند هفته‌ای می‌شد که مأموران اطلاعاتی کلانتری امام رضا (ع) مشهد خانه‌ای را زیر نظر داشتند. خانه‌ای که طبق شواهد و اخبار به دست آمده از سوی دو برادر جوان اجاره و به محل رفت و آمد افراد مشکوک بدل شده بود.

تحقیقات دیگر پرونده نشان از این موضوع داشت که این افراد اعضای تشکیل دهنده یک باند سرقت هستند که نقشه‌های شوم خود را در این مکان طرح و در خیابان‌های مشهد پیاده می‌کنند. هنوز زمان مناسبی برای عملیات نبود و مأموران باید با دست پر به دل این خانه می‌زدند. دستی پر از مدارک و شواهد که علیه متهمان باشد و هیچ جای، اما و اگری برای آن‌ها به جا نگذارد.

همه چیز طبق نقشه پیش می‌رفت تا اینکه مجریان قانون پس از تکمیل بررسی‌های خود و با اطمینان از حضور متهمان اصلی و همدستانشان در این محل وارد عمل شدند. رصد میدانی که خیلی زود شکل عملیاتی به خود گرفت و مأموران با هماهنگی و مجوز قضایی خود را به داخل این خانه مسکونی رساندند.
متهمان که فکرش را هم نمی‌کردند مجریان قانون دست آن‌ها را خوانده و زیر نظرشان دارند همانند همه متهمان و مجرمان به دام افتاده واقعیت را مخفی کرده و همه چیز را منکر شدند. انکاری نخ نما که دوام چندانی نداشت و واقعیت خیلی زود خود را آشکار کرد.

دوم: دستگیری جاعل کارت‌های هویتی

دو متهم اصلی پرونده به همراه چهار همدستشان در عملیات مأموران کلانتری دوازدهم مشهد به دام افتادند و مجریان قانون در بازرسی از مخفیگاه و پاتوق آن‌ها مقادیری ماده مخدر از نوع حشیش به همراه یک کارت هویتی جعلی را کشف کردند.

اگرچه متهمان به دام افتاده قصد همکاری با مأموران را نداشتند و جرم خود را انکار می‌کردند، اما کارت جعلی کشف شده از داخل مخفیگاهشان دست آن‌ها را رو کرد. کارتی که پای نفر هفتم را به این پرونده کشاند. متهم جوانی که کارش جعل کارت و مدارک هویتی بود در اقدامی اطلاعاتی و با همکاری یکی از متهمان در یکی از مناطق شهر مشهد شناسایی و دستگیر شد.

سوم: سرقت زانتیا با تهدید چاقو

برملا شدن حقیقت ماجرا، سرانجام دو متهم اصلی پرونده را به حرف آورد. اعتراف به یک سرقت خشن آن هم با تهدید چاقو از جمله بزهکاری‌هایی بود که از سوی دارودسته متهمان اصلی اتفاق افتاده بود.
سرقتی که یکی از متهمان آن را این گونه طرح کرد: به همراه سه تن از دوستانم (اعضای نام برده‌ای که دستگیر شده اند) مرتکب این سرقت شدیم. آگهی یک خودرو زانتیا را در یکی از سایت‌های واسطه گر دیدیم و طرح نقشه سرقت آن را کشیدیم. با فروشنده قرار گذاشتیم. قرار بود تا من پشت فرمان بنشینم و خودرو را بررسی کنم و سه تن از دوستان عقب نشسته و فروشنده نیز روی صندلی جلو بنشیند. بعد از رفتن به داخل یک کوچه خلوت همدستانم با تهدید چاقو فروشنده را از خودرواش پیاده کردند و خودرو زانتیا را سرقت کردیم.

چهارم: گشوده شدن پای زورگیران پارک ملت به پرونده

تحقیقات این پروند‌ها ادامه داشت تا اینکه رد پای دو تن دیگر از اعضای این باند سرقت و جعل به پرونده باز شد. متهمانی که چند روز پیش در حاشیه پارک ملت مشهد جلوی دو نوجوان را گرفته و با تهدید چاقو گوشی‌های تلفن همراه آن‌ها را زورگیری کرده بودند. مأموران با در دست داشتن سرنخ‌هایی از این افراد خیلی زود آن‌ها را شناسایی و دستگیر کردند و تعداد جلب شدگان این پرونده را به عدد ۹ رساندند.
دو متهم به وسیله یک دستگاه خودرو پراید سرقتی مرتکب سرقت‌های خشنی شده بودند که هنوز تعدادشان مشخص نیست و تحقیقات از این افراد ادامه دارد.

پنجم: زندان فرجام تبهکاری ۱۱ مجرم

فرمانده انتظامی مشهد در تشریح دیگر ابعاد این پرونده گفت: بررسی‌های این پرونده در حالی سیر مراحل پلیسی خود را طی می‌کرد که مجرمان به دام افتاده دو همدست دیگر خود را هم به مأموران دایره تجسس کلانتری امام رضا (ع) لو دادند. متهمانی که در ارتکاب این سرقت‌ها با اعضای به دام افتاده همکاری داشتند.
سرهنگ حسین دهقانپور افزود: مأموران پلیس پس از هماهنگی قضایی برای دستگیری دو مهره باقی مانده از این باند سرقت وارد عمل شدند و در عملیاتی ضربتی هر دو را در یکی از خیابان‌های اطراف شهر مشهد شناسایی و دستگیر کردند.

این مقام ارشد انتظامی مشهد ادامه داد: در این عملیات‌های ضربتی ضابطان قضایی در کلانتری دوازدهم مشهد ضمن انهدام یک باند سرقت و جعل موفق به دستگیری ۱۱ متهم شدند. در بازرسی از مخفیگاه‌های این افراد نیز ۷۰ میلیون تومان وجه نقد، مقادیری مواد مخدر و دو دستگاه خودرو زانتیا و پراید سرقی کشف و ضبط شد. خانه مسکونی که از سوی سردستگان این باند اجاره شده بود به دستور مقام قضایی مهروموم شد.
سرهنگ دهقانپور بیان کرد: اگرچه تاکنون متهمان به دو فقره سرقت خودرو و جعل تعدادی کارت هویتی اعتراف کرده اند، اما احتمال افزایش جرائم آن‌ها متصور است و تحقیقات از این افراد همچنان ادامه دارد. متهمان نیز پس از تشکیل پرونده به دادسرا منتقل و با دستور قاضی پرونده و قرار متناسب قضایی راهی زندان شدند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->