آیت الله علم الهدی: تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت، هدف اصلی «طرح نور» است| سه خطای محاسباتی در سنجش توفیق عملیات «وعده صادق» رئیسی: عملیات «وعده صادق» نشان دهنده اقتدار نظام جمهوری اسلامی است حملات توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به رفح فرمانده نیروی زمینی ارتش به حادثه اصفهان واکنش نشان داد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) عضو دفتر رهبر انقلاب: برخی مسئولان بدلیل کار‌های بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند تجاوز جدید رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات پدافند هوایی در جنوب سوریه طعنه وزیر امنیت داخلی اسرائیل به گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان نتانیاهو دست به دامن انگلیس و آلمان شد واکنش فرمانده کل ارتش به حادثه اصفهان| تیراندازی به چند شی پرنده انجام شد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز رای گیری برای بزرگ‌ترین انتخابات جهان در هند روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیک در نیویورک آژانس اتمی: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است آمریکا قطع‌نامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد تکذیب پرواز ریزپرنده در اصفهان | پدافند به شیء مشکوک شلیک کرد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) برگزاری جلسه اضطراری شورای عالی امنیت کشور تکذیب شد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت شهر اصفهان عادی است| ادامه پرواز هواپیما‌ها در فرودگاه شهید بهشتی بازگشت وضعیت عادی پروازها به تمامی فرودگاه‌های کشور شهر اصفهان در امنیت و آرامش است + فیلم شبکه خبر: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل است منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد همه چیز درباره شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

جایگاه بسیج در نگاه چهره های سیاسی | نیرویی در خط مقدم خدمت رسانی به مردم

  • کد خبر: ۸۸۹۸۳
  • ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
جایگاه بسیج در نگاه چهره های سیاسی | نیرویی در خط مقدم خدمت رسانی به مردم
با نظر به نقش اثرگذار و بی بدیل بسیج در کشور در حوزه‌های مختلف طی بیش از چهار دهه گذشته، چهره‌های مختلف سیاسی، به تبیین جایگاه این نهاد ارزشمند در کشور پرداخته اند. اما در میان همه این تبیین ها، تبیین حضرت امام خمینی (ره) همچنان بی رقیب است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ امام امت در دوم آذر ۱۳۶۷ در پیامی به مناسبت هفته بسیج به تبیین نقش و منزلت بسیج مستضعفان پرداختند.

ایشان تشکیل بسیج در نظام جمهوری اسلامی ایران را از برکات و الطاف جلیه خداوند ‎‏تعالی بر ملت عزیز و انقلاب اسلامی ایران دانستند و افزودند: «بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پرثمری است که شکوفه‌های ‎‏آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می‌دهد. ‏»

بسیج نخستین دادرس مردم بوده است

محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور، روز گذشته در آیین افتتاح ۲۵۵۰ پروژه محرومیت زدایی سازمان بسیج مستضعفین و آغاز عملیات اجرایی احداث ۴۰ هزار واحد مسکن مددجویی، ضمن تبریک هفته بسیج، درباره این نهاد ارزشمند گفت: بسیج یک سازمان نیست، یک تشکیلات نیست، بلکه تفکر و فرهنگی است که امروز سراسر جهان اسلام را فراگرفته است. امروز تفکری که در محور مقاومت و در کشور کارکرد دارد، تفکر بسیج است. یک تفنگ در اختیار یک آمریکایی و یک بسیجی باشد، نتیجه اش این می‌شود که تفنگداران آمریکایی در صحنه توقیف نفتکش، تفنگ خود را در برابر بسیجیان ما زمین می‌گذار ند.

سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، نیز در حاشیه رزمایش بزرگ خدمت رسانی بسیج جهاد گران با بیان اینکه یکی از اولویت‌های بسیج، خدمت رسانی به مردم در بخش محرومیت زدایی است، گفت: بسیج به منظور ساخت خانه برای محرومان تلاش می‌کند.

شهید سلیمانی فرزند مکتب بسیج است

سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، نیز با صدور پیامی به مناسبت هفته بسیج، ضمن یادآوری ضرورت‌های تشکیل بسیج از سوی بنیان گذار انقلاب اسلامی نوشت: هفته بسیج، یادآور خاطرات روز‌های باشکوه تشکیل نیرویی است که به تعبیر رهبر معظم انقلاب می‌توان آن را به حق، مکتبی‌ترین و مردمی‌ترین نیروی مقاومت جهانی نامید.

جلالی در ادامه یادداشت خود، با بیان اینکه بااهمیت‌تر از نیروی بسیج، تفکر و روحیه بسیجی است، تصریح کرد: همین امر سبب شد که بسیج نه تنها یک نیرو باشد، بلکه به یک تفکر در استمرار تفکر انقلاب اسلامی تبدیل شود، تفکری که پس از جنگ هم در جبهه دفاع از کشور و استقلال و ثبات آن و هم در عرصه‌های مختلف، منشأ رویکرد‌های ارزشی و خلق حماسه‌هایی ماندگار در خدمت به مردم و کشور شد. ایمان، عزم راسخ، احساس مسئولیت و اعتماد به نفس، پایه‌های اصلی این توانایی‌ها و گره گشایی هاست.

بسیج دیوار مستحکم دربرابر نفوذ دشمنان است

زهره الهیان، نماینده تهران در مجلس، در گفتگو با «فارس»، درباره نقش بی بدیل بسیج در کشور گفت: بسیج، نهادی اسلامی انقلابی، برگرفته از مردم برای نیاز‌های انقلاب، و گره گشای مشکلات فراروی کشور در عرصه‌های داخلی و خارجی است. بسیج علاوه بر آنکه از مهم‌ترین مؤلفه‌های قدرت راهبردی نظام در بازدارندگی و اقتدار دفاعی جمهوری اسلامی است، اهرم پیشرفت همه جانبه کشور در پروژه‌های ناامیدسازی دشمن و ضدانقلاب و دیوار مستحکمی در مقابله با انواع نفوذ‌های بی امان دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی ایران است.

بسیج، اکسیری اثرگذار برای کل دنیا و حلال مشکلات در همه دوران هاست

سردار حسن حسن زاده، فرمانده سپاه محمد رسول ا... (ص) تهران بزرگ، در بیست و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، مصادف با آغاز هفته بسیج، با اشاره به دستاورد‌های این نهاد بابرکت گفت: دستاورد‌های عظیم بسیج در همه عرصه ها، کلید اساسی حل مشکلات جهان اسلام و کشور ما شده است. همه مردم، مسئولان و فرماندهان که در جای جای نظام اسلامی مشغول خدمتیم، مکلف به تقویت بسیج هستیم. در طول تاریخ با بروز و ظهور مکاتب مختلف، سعی شده است شرایطی فراهم شود که با استفاده از ظرفیت ها، جوامع در مقابل مشکلات خود به خوبی عمل کنند.

در انقلاب اسلامی، امام راحل مکتبی را بنیان نهاد که بسیج و تفکر بسیجی بود و بحران‌ها و مشکلات توسط آن حل می‌شود و اکنون بسیج مکتبی ماندگار است. وی افزود: برخی به اشتباه القا کردند که این مکتب و نهاد مخصوص دوران دفاع مقدس است، اما این طور نیست و این اکسیر به گفته امام برای کل دنیا اثرگذار و در همه دوران‌ها حلال مشکلات است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->