دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد ویژگی‌ شهر ترمیمی وجود المان‌های طبیعی در آن است | المان‌های شهری مشهد به صورت دائم جانمایی شود در یک‌صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | هر ماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود تصویب طرح تفصیلی ۲ منطقه منفصل مشهد | پایان بلاتکلیفی ۱۲ ساله قرقی و مهرگان اعمال قانون ۱۶۰۸ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۶۵ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جدیدترین آمار ساختمان‌های ناایمن مشهد اعلام شد شهرداری مشهد به حوزه نوآوری و خلاقیت وارد می‌شود+ فیلم تعداد فوتی‌های مشهد در سال ۱۴۰۲ اعلام شد
سرخط خبرها

شهردار مشهد: پروژه‌های شهری بدون پیوست، بودجه نخواهند گرفت

  • کد خبر: ۸۹۰۱۸
  • ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
شهردار مشهد: پروژه‌های شهری بدون پیوست، بودجه نخواهند گرفت
شهردارمشهدالرضا (ع) با تاکید بر اینکه فضا‌های شهری برای حضور معلولان عزیز مناسب نیست، گفت: ما برمناسب سازی فضا‌های شهری جهت تسهیل دسترسی معلولان به فضا‌های شهری تاکید داریم، لذا از این پس پروژه‌هایی که پیوست مناسب سازی برای معلولان نداشته باشند بودجه دریافت نخواهد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، سید عبدالله ارجائی در جلسه شورای معاونین در خصوص اهمیت «شهرهمگان»، افزود: بیش از ۱۵ درصد جامعه را معلولان عزیز تشکیل می‌دهند، اما در شهر حضور معلولان را نمی‌بینیم، چرا؟ زیرا شهر برای حضور این عزیزان آماده سازی نشده است.
وی با بیان اینکه شهر باید برای حضور و فعالیت معلولان مناسب سازی و آماده شود، اظهارکرد: برای تحقق این هدف نگاه‌ها به حوزه معلولان باید تغییر کند، زیرا اگر نگاه‌ها به این حوزه عوض شود و همه خود را مسئول بدانند، بخش زیادی از مشکلات حل می‌شود.
شهردارمشهد الرضا (ع) تصریح کرد: آماده شدن شهر برای حضور بیشتر معلولان عزیز تنها با یک اداره با نام شهرهمگان حل نمی‌شود، بلکه این موضوع باید برای همه بخش‌های مدیریت شهری اولویت باشد.
ارجائی ادامه داد: برهمین اساس از حوزه‌های مختلف از جمله معاونت شهرسازی، عمران، حمل ونقل و ترافیک، خدمات شهری، فرهنگی و.. می‌خواهیم که در اجرای پروژه هایشان نگاهی ویژه به معلولان داشته باشند.
وی با بیان اینکه اگر جمعیت شهر را ۳ میلیون نفر در نظر بگیریم حدود ۴۵۰ هزار معلول عزیز در این شهر زندگی می‌کنند، خاطرنشان کرد: این جمعیت زیادی است که سهم آن‌ها از شهر باید مورد توجه ویژه قرار گرفته شود.
شهردارمشهد الرضا (ع) گفت: لذا با توجه به اهمیت موضوع از معاونت برنامه ریزی می‌خواهم که کد بودجه هیچ پروژه شهری را باز نکنند مگر اینکه پیوست مناسب سازی آن برای معلولان دیده شده باشد.
ارجائی افزود: اگر قرار است بوستان و فضای سبز و یا پروژه عمرانی اجرا و یا اتوبوسی برای ناوگان اتوبوسرانی خریداری شود باید پیوست مناسب سازی داشته و نیاز‌های معلولان عزیز در آن‌ها مورد توجه قرار گرفته شود در غیر اینصورت کد بودجه‌ای آن باز نخواهد شد.
وی با اشاره به اینکه نگاه‌ها در شهرداری باید معطوف به مناسب سازی فضا‌های شهری برای معلولان شود، اظهارکرد: این نگاه باید در ستاد، معاونت ها، مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری مشهد وجود داشته باشد، لذا در هر معاونت رابطی برای پیگیری و هماهنگی امور با اداره شهر همگان مشخص شود که معتقدیم باید ازمیان خود معلولان عزیزانتخاب شوند.

ارتباط مدیران شهری با مردم تقویت شود

شهردارمشهد الرضا (ع) در ادامه گفت: اکنون فصل بودجه ریزی فرا رسیده و بخشنامه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری به همه بخش‌ها ابلاغ خواهد شد؛ لذا از همکارانم می‌خواهم تا در بحث بودجه ریزی اهتمام کنند.
ارجائی با تاکید براینکه ضابطه‌ها باید به نفع مردم تغییرکند، افزود: همه ما برای خدمت به مردم بر سرکار هستیم و باید در خدمت رسانی به آن‌ها تلاش کنیم.
وی اضافه کرد: برهمین اساس از همه مدیران شهرداری می‌خواهم ملاقات عمومی با مردم را در روز و ساعت مشخصی برگزار کرده و مطالبات مردم را بشنوند و آن را جدی بگیرند.
شهردارمشهدالرضا (ع) تصریح کرد: حرف و مطالبات مردم باید جدی گرفته شده و مسئولان دفاتر و روابط عمومی‌ها خود را ملزم به پیگیری آن‌ها بدانند و اگر مشکلات مردم و مطالباتشان مربوط به شهرداری نیست، آن‌ها را توجیح کنند.
ارجائی با بیان اینکه مدیران ارتباط خود در فضای مجازی را با مردم تقویت کنند، تاکید کرد: از زمان تصدی شهرداری مشهد، ارتباطم با مردم در فضای مجازی خوب بوده و شبی ۲۵۰ تا ۳۰۰ پیامی که در صفحات شخصیم از سوی مردم دریافت می‌کنم را پاسخ می‌دهم.
وی گفت: از این میان، پیام‌هایی را که قابلیت پیگیری دارند، برای معاونان و بخشی را نیز برای حوزه شهردار ارسال می‌کنم و آن‌ها را تا رسیدن به نتیجه پیگیری خواهم کرد.
شهردارمشهد الرضا (ع) افزود: برهمین اساس به معاونان، شهرداران مناطق و مدیران شهری توصیه می‌کنم در صفحات شخصی خود در فضای مجازی این کار را انجام داده و پاسخ مطالبات مردم را بدهند تا مشکلات کوچک مردم میان کار‌های بزرگ گم نشده و بی پاسخ نماند.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->