آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان
سرخط خبرها

چند اشتباه رایج در استفاده از دئودورانت

  • کد خبر: ۸۹۰۶۶
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
چند اشتباه رایج در استفاده از دئودورانت
دئودورانت‌ها از بهترین موارد برای کاهش بوی بد بدن می‌باشند، اما برخی افراد با استفاده اشتباه ممکن است آسیب‌هایی به بدن خود برسانند.

به گزارش شهرآرانیوز، برای اینکه بهداشت فردی را بهتر رعایت کنید، سعی کنید که از این اشتباهات حین استفاده از دئودورانت‌ها خودداری کنید. در غیر اینصورت نمی‌توانید استفاده خوبی از آن داشته باشید. دئودورانت یکی از مواردی است که شاید در طول روز به دفعات از آن استفاده کنیم تا بوی بد بدن از بین برود که در این مطلب اشتباهات رایج استفاده از آن را به شما معرفی خواهیم کرد.

ندانستن تفاوت دئودورانت با ضد عرق

ضد عرق باعث کاهش عرق می‌شود، اما دئودورانت بوی بد را کاهش می‌دهد. طبق نظر متخصصان پوست؛ اکثر ضد عرق‌ها حاوی نمک‌های آلومینیوم هستند و بعضی از آن‌ها با نمک زیرکونیا هم ترکیب شده است که پروتئین داخل غده‌های تعریق را محصور می‌کند، اما دئودورانت‌ها محصولات موضعی هستند که باعث خنثی شدن بو می‌شود و باکتری‌ها را می‌کشند که همین عاملی برای از بین بردن بوی بد خواهد بود.

زدن چند لایه دئودورانت

ممکن است این روش را با شامپوی خشک امتحان کرده باشید، اما یک لایه تازه و جدید از دئودورانت باعث می‌شود که شما از شر بوی بد کهنه بدن خلاص شوید. پس باید دئودورانت را به پوست خشک و تمیز بزنید. اگر مدام بخواهید چند لایه غلیظ از آن را استفاده کنید، تاثیرگذاری اش از بین می‌رود.

استفاده بعد از شیو

حتما دقت کنید اگر دئودورانت یا ضد عرق دقیقاً بعد از شیو استفاده شود؛ مخصوصاً اگر الکل بالایی داشته باشد، باعث ایجاد حساسیت خواهد شد.

استفاده هنگام صبح

بسیاری از افراد باور دارند که دئودورانت را باید قبل از خواب استفاده کنند. دئودورانت و ضد عرق در حالتی تاثیر بیشتری دارند که غده‌های عرق در کمترین میزان فعالیت باشند و کمترین سطح عرق وجود داشته باشد که معمولاً هنگام عصر و نزدیک به خواب بهترین حالت ممکن است.

برای این که بهترین نتیجه را بگیرید، بهتر است که هنگام عصر دوش بگیرید، پوست خود را با حوله خشک کنید و سپس دئودورانت را استفاده کنید. اگر احساس کردید که بوی خوبش از بین رفته بود، هنگام صبح دوباره آن را استفاده کنید.

استفاده کردن به صورت روزانه

البته همه چیز بستگی به بدن و نوع دئودورانتی دارد که استفاده می‌کنید. شاید لازم نباشد که هر روز از آن استفاده کنید. بعضی از ضد عرق‌ها تا ۴۸ ساعت اثر بخشی دارند و استفاده روزانه از آن‌ها خیلی ضروری نیست، اما اگر شک دارید، حتماً دستورالعمل آن را مطالعه کنید.

فراموش کردن برای مرطوب سازی

بهتر است ناحیه زیر بغل را چند وقت یکبار مرطوب کنید تا دچار حساسیت نشود و دئودورانت برایش اثرگذاری بیشتری داشته باشد. می‌توانید از مواد طبیعی مثل روغن نارگیل استفاده کنید که پوست خشک را نرم می‌کند و آبرسانی خوبی برای آن انجام می‌دهد.

استفاده از محصولات غلط

بسیار مهم است که نوع پوست و مشکلات پوستی و حساسیت‌های آن را هنگام انتخاب دئودورانت بشناسید. الکل بالا در محصولاتی مانند اسپری و ژل باعث حساسیت پوست می‌شود. از موادی که خیلی رایحه تندی دارند، هم نباید استفاده کنید که به پوست آسیب وارد می‌کند.

ندانستن تفاوت بین ضد عرق رگولار و کلینیکال

ضد عرق رگولار ۲۰ درصد عرق را کاهش می‌دهد، اما کلینیکال قوی‌تر است و تا ۳۰ درصد این کار را انجام می‌دهد. ضد عرق کلینیکال حاوی غلظت بالاتری از نمک آلومینیومی است و می‌تواند اثرگذاری بیشتری داشته باشد که البته امکان حساسیت هم در آن بیشتر است. معمولا افرادی که پوست حساس دارند، نباید از ضد عرق با رایحه تند و فرمولاسیون قوی استفاده کنند.

در نظر نگرفتن فرمولاسیون طبیعی

آیا تا به حال به دئودورانت‌های طبیعی فکر کرده اید و از آن‌ها استفاده کرده اید؟ قبل از این که فکر کنید این دئودورانت‌ها اثربخش نیستند، باید بدانید نه تنها جایگزینی بسیار عالی محسوب می‌شوند، بلکه گزینه خوبی برای افرادی هستند که کم عرق می‌کنند و یا می‌خواهند از بوی معمولی بدن هم جلوگیری کنند.

پاک نکردن از روی لباس

اگر نمی‌دانید که چگونه باید اثر سفید رنگ حاصل از دئودورانت را از روی لباس پاک کنید، نگران نباشید. روش‌های زیادی برای انجام این کار وجود دارد. می‌توانید از یک دستمال مرطوب شده استفاده کنید تا لکه‌های سفید را از بین ببرد و کاملاً آن را پاک سازی کند.

منبع: نمناک

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->