ثبت‌ نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از 18 فروردین آغاز می شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار چاه فاضلاب جان مرد اردبیلی را گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) بازرسی از ۳۴۷ داروخانه‌ در سطح شهر مشهد| با افراد متخلف برخورد می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سارقان خشن گوشی تلفن‌همراه در مشهد دستگیر شدند

  • کد خبر: ۸۹۱۴۱
  • ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
سارقان خشن گوشی تلفن‌همراه در مشهد دستگیر شدند
برررسی‌های پلیس حاکی از آن بود که دوسرنشین یک موتورسیکلت هنگام ربودن گوشی تلفن همراه زنی جوان، با مقاومت او روبه رو شده اند، به نحوی که ترک نشین موتورسیکلت روی زمین سقوط می‌کند و آن‌ها با ضرب و شتم زن، گوشی اش را می‌ربایند.

محمد جواد ابوعطا | شهرآرانیوز؛ نزدیک غروب، زن جوان در حال حرکت در بولوار مطهری شمالی بود. او بدون توجه به اطراف، با فردی دیگر تلفنی صحبت می‌کرد، غافل از اینکه دو جفت چشم در فاصله‌ای نه چندان دور، حرکات او را می‌پایند. زن وقتی صدای موتور را از پشت سر شنید، به عقب برگشت و فهمید که دوسارق موتورسوار قصد ربودن گوشی اش را دارند. زن با کشیدن گوشی که قسمتی از آن در دست ترک نشین موتور سیکلت بود، تعادل این فرد را به هم زد و هردو روی زمین افتادند. سارق بلافاصله از جابرخاست، اما به جای فرار با همدست دیگرش به سراغ زن آمدند و شروع به کتک کاری اش کردند.

سارقان در مقابل چشمان حیران شهروندانی که به واسطه جیغ‌های زن در محل جمع شده بودند، گوشی را زورگیری کردند و متواری شدند. اما آن‌ها سرنخ مهمی در صحنه به جا گذاشته بودند، موضوعی که موجب شد مأموران به راحتی آن‌ها را شناسایی و دستگیر کنند.
ماجرای خشونت‌های خیابانی هنگام سرقت از شهروندان، حساسیت دوچندانی را در پی داشت موضوعی که موجب شد تا سرهنگ حسین دهقانپور، رئیس پلیس مشهد مأموران کلانتری شهید هاشمی نژاد را مأمور رسیدگی فوری و قاطع به این پرونده کند.

آخرین شکایت، اولین سرنخ

در تماس شهروندان با پلیس ۱۱۰ و اعلام یک مورد سرقت مقرون به آزار در بولوار مطهری شمالی مشهد، مأموران کلانتری شهید هاشمی نژاد که از چندی قبل در جست و جوی این افراد بودند، سریع خود را به محل جرم رساندند.
برررسی‌های پلیس حاکی از آن بود که دوسرنشین یک موتورسیکلت هنگام ربودن گوشی تلفن همراه زنی جوان، با مقاومت او روبه رو شده اند، به نحوی که ترک نشین موتورسیکلت روی زمین سقوط می‌کند و آن‌ها با ضرب و شتم زن، گوشی اش را می‌ربایند.

مأموران در بررسی صحنه جرم متوجه پلاکی می‌شوند که کنار پیاده رو افتاده بود. تحقیقات بعدی نشان داد که این پلاک موتور سیکلت سارقان است و موقع افتادن سرنشین، پلاک هم کنده شده است.
همین سرنخ کافی بود تا مأموران به راحتی متهمان را که افرادی سابقه دار بودند، شناسایی کنند و پس از هماهنگی‌های لازم دو متهم پرونده را دستگیر کنند. مأموران در هنگام دستگیری نیز دو دستگاه تلفن همراه سرقتی دیگر از متهمان کشف کردند.

شناسایی چندین شاکی دیگر

مأموران کلانتری شهید هاشمی نژاد با بررسی گوشی‌های کشف شده، متوجه شدند که مالک این گوشی‌ها دو زن هستند و محل وقوع جرم نیز منطقه سیدی و هفده شهریور مشهد بوده است.
هم زمان با آغاز تحقیقات تخصصی مردی به کلانتری مراجعه و اعلام کرد که ساعت هفت شب پیش در یکی از کوچه‌های خیابان آیت ا... عبادی در حال حرکت بوده که دو موتورسوار راه او را سد کرده و پس از ضرب و شتم گوشی اش را ربوده و متواری شده اند.
این شاکی نیز در رویارویی با متهمان دستگیر شده، آن‌ها را شناسایی و از آن‌ها شکایت کرد.

شناسایی مال باختگان بیشتر

تیم رسیدگی کننده به پرونده به منظور شناسایی دیگر جرائم این افراد و همچنین دستگیری همدستان احتمالی آن ها، بازجویی‌های تخصصی را از متهمان که دارای سابقه‌های کیفری دیگری نیز هستند، آغاز کردند.
در خلال این رسیدگی‌ها فردی با مراجعه به کلانتری مدعی شد که مقابل بیمارستان حضرت ام البنین (س) هنگام صحبت با تلفن همراه، همین سارقان به همراه دونفر دیگر با دوموتورسیکلت به او نزدیک شده‌اند و گوشی پنج میلیون تومانی اش را سرقت کرده اند.

همچنین زنی جوان با حضور در کلانتری با شناسایی سارقان مدعی شد که ساعت ۱۸ چند روز قبل، در اطراف میدان شهدا این افراد گوشی هشت میلیون تومانی اش را چنگ زده اند و گریخته اند.
زنی دیگر نیز مدعی بود که همین افراد گوشی اش را در اطراف میدان هفده شهریور هنگامی که قصد داشته خودرو اینترنتی بگیرد از دستش قاپیده و متواری شده اند.

سرقت از مرکز شهر، دستگیری در غرب شهر

در حالی که تحقیقات از سارقان زورگیر در هسته مرکزی شهر ادامه داشت، مأموران کلانتری هاشمی نژاد در جریان سرقت یک خودرو سواری قرار گرفتند.
با حضور تیم گشتی پلیس در محل، مردی جوان اعلام کرد که دقایقی قبل چند مرد جوان خودرواش را با توسل به زور از او سرقت کرده اند. مأموران بلافاصله اقدامات لازم را انجام دادند و مشخصات خودرو را در شبکه پلیس منتشر کردند.

ساعاتی بعد مأموران کلانتری هفت تیر، در گشت زنی‌های خود در محدوده استحفاظی این کلانتری، همان خودرو سرقتی که در حاشیه خیابان پارک شده بود را شناسایی کردند. همچنین مشخص شد که فردی جوان درون خودرو حضور دارد که این متهم نیز دستگیر و به کلانتری منتقل شد. تحقیقات درباره روشن شدن دلایل سرقت و همچنین دیگر عوامل دخیل در این دزدی، ادامه دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->