جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

گزارش گیشه: «گشت ۳» و «منصور» پیشرو در جذب مخاطب

  • کد خبر: ۸۹۱۵۱
  • ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
گزارش گیشه: «گشت ۳» و «منصور» پیشرو در جذب مخاطب
در این نوشتار نگاهی داشته‌ایم به فروش فیلم‌ها در سینما‌های خراسان  رضوی و کشور که در ادامه می‌خوانید.

شکیبا افخمی‌راد | شهرآرانیوز - سینما‌های خراسان رضوی در ماهی که گذشت با جذب ۱۴۲ هزارو ۶۷۵ مخاطب، فروشی نزدیک به ۳ میلیارد تومان را پشت سرگذاشتند. این درحالی است که براساس اطلاعات سایت سمفا در ماه مهر فروش و تعداد مخاطب سینما‌های خراسان رضوی تقریبا نصف آبان بوده است. رونق گرفتن سینما‌های استان و کشور علاوه بر اینکه مدیون کاهش شیوع ویروس کرونا و افزایش واکسیناسیون عمومی است مدیون اکران فیلم‌های پرمخاطبی چون، «گشت ۳» و «منصور» است.

استقبال از این آثار همچنین باعث شده سینماداران متقاضی برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی برای تعداد صندلی‌های مناسب استفاده در سالن‌ها شوند تا مخاطبان بیشتری به تماشای فیلم‌های روی پرده بنشینند. ما در این نوشتار نگاهی داشته‌ایم به فروش فیلم‌ها در سینما‌های خراسان رضوی و کشور که در ادامه می‌خوانید.

«دینامیت» همچنان پرفروش

گزارش گیشه: «گشت ۳» و «منصور» پیشرو در جذب مخاطبان

در جدول فروش آبان سینما‌های استان همچون ماه مهر فیلم «دینامیت» ساخته سید مسعود اطیابی در صدر قرار دارد. این فیلم که از حضور بازیگرانی، چون پژمان‌جمشیدی، احمد مهران فر و محسن کیایی بهره گرفته از ۱۰ تیر روی پرده سینما‌های کشور رفت و توانست رونقی نسبی را بعد از مدت‌ها به سینما‌ها باز گرداند. با اینکه از اکران این فیلم کمدی چندین ماه می‌گذرد همچنان مورد توجه مخاطبان قرار دارد به طوری که در خراسان رضوی با فروش یک میلیاردو ۲۸۵ میلیون تومان در ماه آبان در صدر جدول قرار گرفته است. «دینامیت» در جدول کشوری هم با فروش ۷ میلیاردو ۳۲۹ میلیون تومان مقام اول را به خود اختصاص داده است.

«قهرمان» در رتبه دوم

گزارش گیشه: «گشت ۳» و «منصور» پیشرو در جذب مخاطبان

دومین رتبه جدول فروش استانی به فیلم «قهرمان» به کارگردانی اصغر فرهادی اختصاص دارد. فیلمی که در روز‌های گذشته با حواشی بسیاری بر سر حق کپی رایت داستانش روبه رو شده است و هم زمان با رونمایی از قهرمان، آزاده مسیح زاده، از شاگردان پیشین فرهادی، مدعی شده فرهادی ایده «قهرمان» را از مستند «دوسربرد» که او در سال ۹۳ ساخته، گرفته است. با این حال «قهرمان» به عنوان نماینده سینمای ایران در مراسم اسکار معرفی شده و توانسته در رویداد‌های خارجی، چون «کن» و جشن «حافظ» نظر هیئت داوران را جلب کند. فیلم فرهادی که از ۵ آبان روی پرده سینما‌ها رفته، در خراسان رضوی به فروش ۷۱۲ میلیون تومانی و در کل کشور به فروش ۷ میلیارد و ۳۱۹ میلیون تومانی دست پیدا کرده است.

فروش چندین میلیاردی «گشت ۳» در یک هفته

گزارش گیشه: «گشت ۳» و «منصور» پیشرو در جذب مخاطبان

«گشت ۳» ساخته سعید سهیلی، سینماگر مشهدی در تعقیب «قهرمان» است. «گشت ۳» با وجود انتقاد‌هایی که برخی منتقدان به داستان آن دارند درحالی در رتبه سوم جدول فروش قرار گرفته که هنوز یک هفته هم از شروع اکرانش نمی‌گذرد. این فیلم در خراسان فروش ۷۰۵ میلیون تومانی و در کشور ۴ میلیاردو ۵۵۱ میلیون تومانی داشته است. در فیلم «گشت ۳» جمعی از هنرمندان مشهدی از جمله امیر محاسبتی بازیگر، محبوبه سلطانی طراحی لباس و حسام سامری زاده نویسنده، نیز حضور دارند. همچون دو قسمت قبل ساعد سهیلی و پولاد کیمیایی بازیگران اصلی فیلم هستند. بهنام بانی خواننده پاپ هم یکی از نقش‌های اصلی را ایفا می‌کند.

رتبه چهارم برای «درخت گردو»

گزارش گیشه: «گشت ۳» و «منصور» پیشرو در جذب مخاطبان

«درخت گردو» ساخته محمدحسین مهدویان با فروش ۱۲۱ میلیون تومانی در استان رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است. فیلمی که اولین بار در سی وهشتمین دوره جشنواره فیلم فجر روی پرده رفت و با استقبال مخاطبان روبه رو شد. «درخت گردو» با بازی پیمان معادی و مهران مدیری در جدول فروش کشور با فروش ۸۰۳ میلیون و ۸۶۳ هزارتومان در رتبه چهارم قرار گرفته است. این فیلم براساس داستان واقعی زندگی قادر مولان پور است که خانواده اش درگیر فاجعه بمباران شیمیایی سردشت می‌شوند.

استقبال خوب از «منصور»

گزارش گیشه: «گشت ۳» و «منصور» پیشرو در جذب مخاطبان

رتبه پنجم جدول فروش به یکی دیگر از آثار تازه اکران شده اختصاص دارد. فیلم «منصور» به کارگردانی سیاوش سرمدی درحالی که از ۱۹ آبان روی پرده رفته، در خراسان رضوی ۸۱ میلیون تومان فروخته است. این فیلم در کشور هم ۸۰۳ میلیون و ۸۱۵ هزار تومان فروش داشته که فروشی بسیار نزدیک به «درخت گردو» است. «منصور» سال گذشته در جشنواره فیلم فجر رونمایی شد، فیلمی که بخشی از زندگی شهید ستاری با بازی محسن قصابیان بازیگر خراسانی را به تصویر می‌کشد. استقبال از این فیلم می‌تواند بسیاری از سینماگران را به ساخت آثار ارزشمند درباره شهدا و شخصیت‌های مهم کشوری ترغیب کند تا در آینده بیشتر شاهد اکران آثاری از این دست باشیم.

مخاطبان چشمگیر یک فیلم ترسناک

گزارش گیشه: «گشت ۳» و «منصور» پیشرو در جذب مخاطبان

«پوست» ساخته بهمن و بهرام ارک با فروش ۳۷ میلیون تومانی در رتبه ششم جدول فروش استان قرار دارد. موضوع این فیلم عشق وجادو و درباره خانواده‌ای شامل یک مادر و پسر است که زندگی شان به دلیلی دچار مشکل می‌شود. «پوست» که در ژانر وحشت ساخته شده از ۲۱ مهر روی پرده سینما‌های کشور رفته است. اولین اثر بلند برادران ارک در کشور هم با مجموع فروش ۴۶۸ میلیون تومان رتبه ششم را به خود اختصاص داده است.

استقبال از ساخته سینماگر مشهدی در خراسان

جدول فروش استان و کشور تا رتبه ششم یکسان هستند، اما در رتبه هفتم با هم تفاوت دارند. «کله پوک» ساخته جواد مزدآبادی، سینماگر مشهدی در حالی با فروش ۱۷ میلیون تومانی در استان در رتبه هفتم قرار دارد که در کشور با مجموع فروش ۴۶ میلیون تومان، رتبه دهم را از آن خود کرده است. این فیلم که از حضور بازیگرانی، چون مرحوم فتحعلی اویسی و سیروس گرجستانی بهره گرفته چندی پیش هم اکران آنلاینش را آغاز کرده  است.

شکست در روز‌های ابتدایی اکران

رتبه هشتم در جدول فروش استان به فیلم «حکم تجدیدنظر» ساخته محمدامین کریم پور اختصاص دارد. این فیلم هم زمان با «گشت ۳» روی پرده رفت، اما فروشش در استان تنها ۱۴ میلیون تومان بوده است. محمدامین کریم پور از چهره‌های معروف اینستاگرام است که اولین تجربه کارگردانی را با «حکم تجدیدنظر» پشت سر می‌گذارد و همین موضوع نیز با انتقادات بسیاری از سوی برخی اهالی سینما و مخاطبان همراه شد. به نظر می‌رسد حضور آرش عدل پرور، خواننده پاپ هم نتوانسته چندان در فروش این فیلم تأثیر بگذارد.

«حکم تجدیدنظر» در جدول فروش کشور هم با فروش ۱۱۸ میلیون تومانی در رتبه هفتم قرار دارد. «آپاچی» اثر آرش معیریان دیگر فیلم جدید اکران است که از ۲۶ آبان روی پرده سینما‌ها رفته است. این فیلم با بازی سحر قریشی و رضا شفیعی جم با فروش ۸ میلیون و ۴۶۰ هزار تومانی در استان در رتبه نهم و در کشور با فروش ۸۸ میلیون تومانی در رتبه هشتم قرار گرفته  است.

«مدیترانه» همچنان مخاطب دارد

«تومان» به کارگردانی مرتضی فرشباف با فروش ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی در رتبه دهم جدول فروش استان قرار دارد، فروش این فیلم در کشور ۸۶ میلیون تومان در ماه قبل بوده است. «تک تیرانداز» ساخته علی غفاری که پیش از اکرانش در سینما‌ها روی آنتن تلویزیون رفت و از ۳۰ شهریور هم در سینما‌ها به نمایش درآمد در استان فروشی نزدیک به ۵ میلیون تومان و در کشور حدود ۲۵ میلیون تومان در ماه گذشته فروخته است. «مدیترانه» اثر هادی حاجتمند، سینماگر مشهدی که چند ماه از آغاز اکرانش در سینما‌ها می‌گذرد همچنان مخاطبان را با خود همراه می‌کند.

این فیلم که تا کنون ۳۱ میلیون تومان در کل کشور فروخته، در ماه آبان ۲ میلیون و ۶۸۵ هزار تومان در سینما‌های استان و ۳ میلیون و ۵۲۴ هزار تومان در سینما‌های کشور فروخته است. دو فیلم انتهای جدول هم «گیسوم» ساخته نوید به تویی و «سیاه باز» به کارگردانی حمید همتی است که به ترتیب به فروش یک میلیون و ۲۳۰ هزارتومانی و ۷۸۵ هزار تومانی در سینما‌های استان دست پیدا کرده‌اند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->