نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

نگهبان: امسال تیمی بومی در لیگ بسکتبال بانوان داریم

  • کد خبر: ۸۹۱۵۶
  • ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸
نگهبان: امسال تیمی بومی در لیگ بسکتبال بانوان داریم
جمیله نگهبان، کاپیتان فصل پیش سینام مشهد که امسال سر‌مربی تیم مولتی‌کافه شده در خصوص وضعیت تیم مشهدی صحبت می‌کند.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ تیم بسکتبال بانوان مشهد با نام مولتی‌کافه، با تغییرات زیاد و با هدایت کاپیتان فصل گذشته نماینده لیگ‌برتری مشهد، راهی میدان خواهد شد. فصل پیش مولتی‌کافه بومی نبود و در لیگ برتر حضور داشت.

۹ روز دیگر رقابت‌های لیگ دسته‌یک بسکتبال بانوان در فصل‌۱۴۰۰ آغاز می‌شود. خراسان رضوی امسال ۳‌نماینده در لیگ دسته‌یک خواهد داشت؛ خانه بسکتبال نیشابور که از لیگ دسته‌۲ صعود کرده است، تیم مولتی‌کافه مشهد که فصل قبل برای اولین‌بار در لیگ برتر بود و امسال ترجیح داد دوباره به لیگ‌یک بازگردد و تیم ژاویز مشهد که تقریبا همان تیم سینام سابق است.

هم‌گروهی هم‌تیمی‌های قدیمی

۲ هفته پیش جلسه هماهنگی لیگ دسته‌یک بانوان با حضور نمایندگان ۱۹‌باشگاه برگزار شد. با توجه به تعداد زیاد تیم‌ها، باشگاه‌ها به ۲ گروه شمال و جنوب تقسیم شدند. تیم‌ها در ۳ گروه پنج‌تیمی و یک گروه چهار‌تیمی به رقابت خواهند پرداخت. زمان شروع بازی‌ها ۱۰‌آذر اعلام شده است.

۲ تیم مشهدی در گروه «ب» حضور دارند. قرار بود ۵ تیم سما تهران، نارسینا تهران، مولتی‌کافه مشهد، فدایی تهران و ژاویز مشهد با یکدیگر به رقابت بپردازند که یکی از تیم‌های تهرانی انصراف داد و این گروه نیز چهار‌تیمی شد. در گروه «الف»، خانه بسکتبال نیشابور، دیگر‌نماینده استان، با تیم‌های خانه بسکتبال خراسان شمالی، هایپر گیلان، مهاد لواسان و صنایع دستی راستکردار بندرانزلی هم‌گروه است.
در گروه «ج»، اکسیژن اراک، خانه بسکتبال بندر امام‌خمینی (ره)، باژوند بوشهر، پیشتازان اهواز و ذوب‌آهن اصفهان قرار گرفته‌اند و در‌نهایت گروه آخر با نام گروه «د» تیم‌های داتیس یزد، رشیدی کرمان، خانه بسکتبال سنندج و خانه بسکتبال آبادان را در خود جای داده است.

بازیکنان سابق در قامت مربی

مولتی‌کافه و سینام، فصل گذشته لیگ‌برتری بودند. قرار بود امسال یکی از این ۲ تیم در سوپرلیگ باقی بماند و تیم دیگر راهی لیگ شود تا چراغ بسکتبال بانوان مشهد روشن بماند و پشتوانه هم شوند؛ اما آغاز زودهنگام مسابقات لیگ برتر، برنامه‌های تیم سینام را که امسال نام ژاویز گرفته است، برهم زد و تیم به‌دلیل نداشتن زمان کافی برای تمرین، قید لیگ برتر را زد و راهی لیگ‌یک شد. در کنار این ۲ تیم خانه بسکتبال نیشابور است که فصل گذشته هم از لیگ دسته ۲ توانست به لیگ دسته‌یک برسد.

از دنیای بازیکنی خداحافظی کردم

هدایت تیم را بازیکنان مشهدی نمایندگان استان در فصل‌های گذشته برعهده دارند. جمیله نگهبان سرمربی تیم است و غزاله کاظمی نیز مربی مولتی‌کافه است. این اولین تجربه این مربیان در لیگ دسته‌یک است. نگهبان در‌همین‌باره تصریح کرد: من از سال ۸۵ مربی هستم و در مسابقات استانی، کشوری و دانشگاهی هدایت تیم‌ها را برعهده داشتم؛ اما در بحث لیگ‌های کشوری که از سال‌۹۰ مشهد راهی مسابقات شد، تنها اجازه داشتیم یا مربی باشیم یا بازیکن. به‌همین‌خاطر برای نماینده‌های استان بازی می‌کردیم. از این فصل من دیگر از دنیای بازیکنی خداحافظی کردم و وارد وادی مربیگری شدم.

او ادامه داد: در ۲ سال اخیر خیلی از بازیکنان مشهدی به‌دلیل ناعادلانه‌بودن قرارداد‌ها و بحث مالی، قید حضور در تیم‌های لیگ بسکتبال مشهد را زدند؛ اما امسال باشگاه مولتی‌کافه تصمیم گرفت در لیگ‌یک از بازیکنان مشهدی و بومی حمایت کند. بچه‌های باتجربه و قدیمی و همین‌طور بازیکنان دیگر مشهدی را دور هم جمع کردیم. حتی غزل هژبر، بازیکن مشهدی، که سال‌ها دور از شهر خود در لیگ برتر برای استان‌های دیگر به میدان می‌رفت نیز امسال به مولتی‌کافه پیوسته است. اگر از مرحله مقدماتی به‌خوبی عبور کنیم، شانس زیادی برای گرفتن مقام داریم. تیم قدرتمندی داریم و قطعا به سکو فکر می‌کنیم. هرچند حریفان و راه سختی پیش‌روی ماست؛ اما تمام تلاش خود را برای بهترین نتیجه انجام خواهیم داد.

امسال کاملا بومی هستیم

سرمربی تیم با اشاره به کاملا بومی‌بودن تیم مولتی‌کافه مشهد گفت: اینکه باشگاه‌ها و حامیان مالی مشهد از نیرو‌ها و استعداد‌های بومی حمایت کنند، بسیار ارزشمند است و می‌توانند پشتوانه‌ای برای آینده آن رشته باشند. ۲ ماه است که تمرینات را دنبال می‌کنیم. ۱۲ بازیکن جذب کرده‌ایم و چند بازیکن رده سنی پایه نیز با ما تمرین می‌کنند و می‌توانیم از آن‌ها در تیم‌های آینده استفاده کنیم.

نگهبان تصریح کرد: گروه ما ترکیب جالبی دارد. ۲ تیم مشهدی و ۲ تیم تهرانی در گروه دوم قرار دارند. تا‌جایی‌که مطلع هستم، ۲ تیم مشهدی و یک تیم تهرانی درخواست میزبانی از اولین مرحله را دارند که در‌نهایت مشهد یا تهران میزبان خواهند بود. بازی‌ها به‌صورت نیمه‌متمرکز برگزار می‌شود، هر هفته پنجشنبه و جمعه بازی‌ها در ۲ روز برگزار می‌شود و یک هفته بین بازی‌ها فاصله خواهد بود. در اولین مرحله که از هفته آینده برگزار می‌شود، هر تیم ۲ بازی پشت‌سر می‌گذارد. از ۴ گروهی که در مرحله مقدماتی شکل گرفته شده است، تیم‌های برتر به مرحله نهایی صعود می‌کنند و در‌نهایت ۲ تیم به لیگ برتر صعود خواهند کرد.

او با اشاره به وجود ۲ نماینده دیگر از استان در لیگ گفت: ژاویز مشهد تقریبا همان ترکیب تیم سینام در لیگ برتر را دارد که با هدایت سمانه سقا در لیگ یک حضور خواهد داشت. دختران نیشابور نیز اولین حضورشان در لیگ دسته‌یک را تجربه می‌کنند. اتفاق بسیار خوبی است که تعداد بیشتری از خراسان رضوی در لیگ حضور دارند و برای تیم‌های هم‌استانی خود آرزوی موفقیت می‌کنم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->