ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در ایام شب قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار چاه فاضلاب جان مرد اردبیلی را گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) بازرسی از ۳۴۷ داروخانه‌ در سطح شهر مشهد| با افراد متخلف برخورد می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) جمع‌آوری مواد غذایی فاسد و پلمب مراکز توزیع مواد غذایی در قوچان (۸ فروردین ۱۴۰۳) کشف اموال مسروقه ۱۰ میلیاردی در شیروان| سارق دستگیر شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری سارقان سیم و کابل برق در میانه (۸ فروردین ۱۴۰۳) یک کشته و ۲ زخمی در تصادف ۲ موتور سیکلت با پاترول در جاده بابل (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار هولناک مسجد موسی بن جعفر تبریز + ویدئو افزایش مبلغ وام خرید و ودیعه مسکن نخبگان ویدئو | خفگی چوپان همراه با ۱۰۰ رأس گوسفندش در تریلی (۸ فروردین ۱۴۰۳) تعیین تکلیف معوقات مالیاتی ۱۵ هزار میلیارد ریالی گروه موسوم به امیرمنصور آریا
سرخط خبرها

برای مسافرت در دوران کرونا به این نکات توجه کنید

  • کد خبر: ۸۹۱۸۰
  • ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۰
برای مسافرت در دوران کرونا به این نکات توجه کنید
اگر سفر ضروری در پیش دارید، با رعایت اصول بهداشتی و انتخاب روش‌های کم‌خطر، سفری امن و بی‌دغدغه را برای خود و همراهان خود برنامه‌ریزی کنید.

به گزارش شهرآرانیوز، بی‌حطر بودن مسافرت شما در حال حاضر به جز میزان شیوع کرونا به وضعیت واکسیناسیون شما بستگی دارد. بهترین کار این است که قبل از رفتن به مسافرت دوره واکسیناسیون کرونایتان را کامل کنید.

به جز وضعیت واکسیناسیونتان، همچنان باید احتیاطات بهداشتی مانند پرهیز از ماندن در فضا‌های دربسته که شمار زیادی از افراد بدون ماسک در آن قرار دارند، را رعایت کنید. سویه‌ی دلتای کروناویروس بسیار واگیر است و از طریق ذرات ریز میکروسکوپی شناور در هوا که با تنفس افراد دچار عفونت از دهان و بینی‌شان خارج می‌شود، به دیگران انتقال پیدا می‌کند.

حتی اگر به طور کامل واکسینه شده‌اید، اگر به کرونا مبتلا شدید یا آزمایش کرونایتان مثبت شد،  باید تا پایان دوره ایزوله شدنتان از مسافرت خودداری کنید. افرادی که واکسینه‌نشده که می‌خواهند مسافرت کنند، باید یک تا سه روز پیش از رفتن به مسافرت و سه تا پنج روز پس از بازگشت از مسافرت آزمایش کرونا بدهند.

در طول مسافرت در قطار، هواپیما و سایر محل‌های دربسته حمل‌ونقل عمومی همچنان باید ماسک بزنید. شرکت‌های هواپیمایی می‌گویند با توجه به چرخش و فیلتراسیون خوب هوا درون کابین هواپیما احتمال انتقال ویروس در آن کم است. اما باید توجه داشته باشید که در پرواز‌های داخلی در حال حاضر مسافران بدون نیاز به ارائه مدرک واکسیناسیون یا آزمایش منفی می‌توانند سوار هواپیما شوند و همچنین اگر سرویس غذا و نوشیدنی به مسافران عرضه شود، ممکن است آن‌ها ماسک‌هایشان را بردارند.

در هتل یا سایر اقامتگاه‌ها مادامی که در مجاورت افراد غریبه ماسک بزنید، خطر چندانی شما را تهدید نمی‌کند. اما اگر سالمند یا دچار بیماری زمینه‌ای هستید و با بستگان و آشنایانی که واکسن نزده‌اند، همراه می‌شوید، باید احتیاط بیشتری کنید.

همیشه به وضعیت شیوع کرونا در مقصد مسافرتتان توجه داشته باشید.

منبع: همشهری آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->