تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟ دو کشته بر اثر حادثه رانندگی درمحور قدیم تهران-ساوه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی | خون خشک شده بهتر از خون مایع است تصویب افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در لایحه بودجه ۱۴۰۳ تامین کامل امنیت آزمون سراسری ۱۴۰۳ در مشهد | گزارشی از تقلب ارائه نشده است کشف بیش از ۷ تن برنج تقلبی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغال‌زایی در سال ۱۴۰۳ | سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایش نیافته است تعرض به زنان عزادار به بهانه شرکت در مراسم ترحیم نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان چیست؟ قانون مهریه چند سالی است که معطل مانده است بی‌خوابی نشانه چه بیماری‌هایی است؟ تاخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی + ویدئو با جوراب خوابیدن خوب است یا بد؟ تداوم وزش باد و بارش باران در کشور (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می‌شود یا فراموش؟ سبزی مقوی برای رشد انفجاری مو‌ها | اسفناج منبع سرشار از فولیک اسید است
سرخط خبرها

تایید حکم حمید صفت در دیوان عالی کشور | او مرتکب قتل غیرعمد شده است

  • کد خبر: ۸۹۲۲۶
  • ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳
  • ۳
تایید حکم حمید صفت در دیوان عالی کشور | او مرتکب قتل غیرعمد شده است
وکیل مدافع حمید صفت از تایید رای صادره برای موکلش مبنی بر ارتکاب قتل غیر عمدی در دیوان عالی کشور خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین شاهرخی در این باره گفت: شعبه ۵۱ (شعبه ۳۹ سابق) دیوان عالی کشور با صدور دادنامه قطعی ضمن رد فرجام خواهی معترضین رأی فرجام خواسته مبنی بر برائت حمید صفت از قتل عمد را تأیید کرد.

وی افزود: شعبه ۵۱ قتل غیرعمد  را تایید کرده است و فقط جنبه عمومی جرم باقی است.

بر اساس این گزارش، محمد شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی تهران، ۲۸ مرداد ماه سال ۹۶ از تشکیل پرونده برای حمیدرضا صفت، خواننده، به اتهام قتل و انجام تحقیقات در این خصوص خبر داد و گفت که دو سه روز پیش متهم با ناپدری خود درگیر شد که ناپدری او در بیمارستان فوت کرد و متهم اکنون در بازداشت است.

«حمید صفت» ششم خردادماه سال ۹۷ از زندان با قرار وثیقه آزاد شد.

در اواخر سال ۹۹ با اعتراض اولیای دم به آزادی وی این بار پرونده به کمیسیون ۱۱ نفره پزشکی قانونی فرستاده شد و برای برطرف‌ شدن ابهامات، بازپرس رسیدگی‌کننده به پرونده در دادسرای جنایی تهران، دستور تشکیل هیأت ۱۱ نفر متخصصان پزشکی قانونی را صادر کرد.

هیأت پزشکی در دادسرای جنایی تهران حاضر شدند و در جلسه تحقیق از حمید صفت دفاعیات وی را شنیدند.

با تکمیل تحقیقات، با توجه به نظریه کمیسیون پزشکی و طبق ماده ۲۹۰ قانون مجازات اسلامی مبنی بر این که اگر کسی آگاهی داشته باشد که فرد بیمار است، با او درگیر شود، گرچه عمل نوعاً کشنده نباشد، او مرتکب قتل عمد شده است، کیفرخواست رپر معروف به اتهام قتل عمد صادر شد و حمیدصفت پای میز محاکمه ایستاد.

در جلسه دادگاه پس از دفاعیات متهم و وکیل او، قاضی پرونده دستور بازداشت حمید صفت را صادر کرد و پس از آن حکم قصاص او صادر شد.

۲۸ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ نیز اعلام شد که حکم قتل عمد و قصاص پرونده حمید صفت خواننده رپ با اکثریت آرای شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور نقض شده است و  پرونده حمید صفت  برای رسیدگی مجدد به شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع شد و پس از رسیدگی دوباره در شعبه مذکور، حمید صفت ۱۱ مهر سال جاری  با  قید وثیقه یک میلیارد تومانی و به دستور قاضی  رحمانی ریاست شعبه ۸ دادگاه کیفری یک استان تهران از زندان اوین آزاد شد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
0
1
قضات شعبه 10 کیفری رای قصاص میدن ولی رئیس شعبه اقای متین راسخ علیرغم اطلاع متهم بقتل از بیماری و پیری ناپدری به بهانه عدم تخصص متهم بقتل در امور پزشکی قتل ناپدری رو مصداق بند پ ماده 290 قانون مجازات اسلامی نمیدونه !!!!! و شعبه 39 دیوان حکم قصاص رو نقض میکنه و شعبه 8 کیفری هم به استناد حرف متهم بقتل!!!!!! (ضربه یواش زدم و عدم اطلاع از بیماری قلبی ناپدری) حکم تبرئه صادر میکنه و شعبه 51 دیوان ( 39 سابق) حکم تبرئه شعبه 8 کیفری رو تائید میکنه!!!!!
به استناد عکسای موبایلی ضرب و شتم ناپدری و نکات دیگر در اینستاگرام soheyl_assadzadeh و اسیبهای نوشته شده درگزارش جسد و ...... حمید صفت با علم و اگاهی از بیماری ناپدری! با ضربات شدید مشت ناپدری رو میزنه که مصداق بند ب و پ ماده 290 قانون مجازات اسلامی میباشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
0
1
حکم قصاص شعبه 10 کیفری که مستند به گزارش پلیس و گزارش جسد بود توسط شعبه 39 دیوان(51جدید) نقض میشه!!!!!! ولی حکم تبرئه ای که مستند به گفته خود متهم بقتل و در تضاد با گزارش جسد بود توسط شعبه 51 دیوان(39 سابق) تائید میشه!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
0
1
ناپدری قبل از به کماء رفتن در روز درگیری به پلیس گفته حمید صفت رو سینه من نشسته و با مشت به سر و سینه من زده.
اسیبهای نوشته شده در گزارش جسد عبارتند از : خونریزی روی نرم شامه و خونریزی وسیع زیر سخت شامه و کوفتگی شدید و از هم گسیختگی بافت نسجی مغز و حرکت مغز به سمت چپ و پر خونی مشکوک در دیواره بین بطنی قلب مشهود بود.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->