سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

گزارشی از روش غیرقانونی برخی مدارس برای حضور دانش آموزان | رضایت بده، مدرسه بیا

  • کد خبر: ۸۹۲۶۸
  • ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
گزارشی از روش غیرقانونی برخی مدارس برای حضور دانش آموزان | رضایت بده، مدرسه بیا
گرفتن رضایت نامه از والدین برای پذیرفتن عواقب حضور دانش آموزان در مدارس در دوران کرونا خلاف قانون است.

مهدیزاده | شهرآرانیوز؛ نیمکت نشینی به شرط گرفتن رضایت نامه از والدین و تعهد برای پذیرفتن عواقب حضور دانش آموزان در مدارس. برخی از مدارس غیرانتفاعی مشهد برای بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان در مدارس فرم‌های رضایت نامه‌ای را آماده کرده و به والدین داده اند تا پس از امضای این رضایت نامه اجازه حضور دانش آموز در مدرسه داده شود.

در متن یکی از فرم‌های رضایت نامه‌ای که یکی از والدین دانش آموزان ارائه داده، آماده است: «این جانب---ولی دانش آموز--- رضایت خود را مبنی بر حضور فرزندم در دبستان--- و آموزش حضوری در ساعات تعیین شده از سوی مدرسه اعلام می‌کنم و هرگونه عواقب ناشی از حضور فرزندم را در کلاس‌های حضوری می‌پذیرم.»
این فرم در شرایطی به والدین داده شده که به آنان تأکیده شده که برای حضور بچه‌ها در مدرسه ارائه این فرم الزامی است.
یکی از والدین گرفتن این گونه فرم‌های رضایت را به نوعی شانه خالی کردن مسئولان مدارس از توجه و تأکید بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی می‌داند.

مدرسه غیرانتقاعی دیگری در مقطع متوسطه نیز رضایت نامه‌هایی به والدین برای حضور دانش آموزان داده است: این جانب---ولی دانش آموز---برای آموزش حضوری با توجه به واکسیناسیون فرزندم رضایت دارم. دریافت این رضایت نامه‌ها از سوی برخی از مدارس غیرانتفاعی مشهد در حالی است که مسئولان آموزش وپرورش استان تأکید دارند که دریافت هرگونه رضایت نامه حضور دانش آموزان در مدرسه خلاف قانون است.
نکته دیگری که والدین از آن گله دارند موضوع واکسیناسیون و تأکیدات برخی از مدارس بر الزام ارائه کارت واکسیناسیون به منظور اجازه یافتن در مدرسه است.

والدین اسم مدارس را اعلام کنند؛ برخورد می‌کنیم

رضا صابری تولایی، معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش خراسان رضوی، پاسخگوی این گله هاست. او با تأکید جدی بر تخلف بودن گرفتن رضایت از والدین می‌گوید: والدین دانش آموزانی که مدرسه فرزندانشان با ارائه رضایت نامه، خواستار امضا و پذیرفتن تعهدات آموزش حضوری فرزندان هستند، می‌توانند اسامی این مدارس را به آموزش وپرورش اعلام کنند. قطعا با این مدارس برخورد خواهد شد.

صابری تولایی تأکید دارد که بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان بر اساس نظر ستاد ملی کروناست. به گفته او بر اساس این مصوبه مدارس و تدریس دانش آموزن حضوری می‌شود، اما این به معنای آن نیست که مدارس از والدین برای حضور فرزندانشان تعهد بگیرند. موضوع واکسیناسیون و ارائه آن به مدرسه به منظور حضور دانش آموزان در کلاس دیگر گله مردم بود که این مقام مسئول این طور پاسخ می‌دهد: برای دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال نیز تأکید و توصیه ستاد ملی کرونا به زدن واکسن است، اما واکسن شرط مدرسه رفتن برای دانش آموزان نیست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->